Gå til innhold

Hvordan tror du lost slutter?


Anbefalte innlegg

Men plutselig ser de at sesong 6 hadde veldig mange seere, og bestemmer seg for å lage sesong 7. :p Med nye mysterier som aldri kommer til å bli forklart eller noe sånn. ;)

De har vel sagt fra sesong 1 at det kommer 6 sesonger, så det tviler jeg sterkt på.

 

Eneste jeg kan tenke meg til at det blir flere episoder av, er at det blir en avslutning kun NASA-folk skjønner noe av, og flertallet av seerne forlanger en film/episode som forklarer alt sammen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror hovedkonseptet er forstått av fanbasen nå. Dette er så sikkert at jeg nesten skiver spoilervarsel.

 

Karakterenes tid går i sirkel, mao vil den siste scenen i serien være at Jack vokner på øyen etter å ha styrtet med flyet. Dette forklarer også hvorfor Desmund fikk følelsen av å ha opplevd alt tidligere, og kunne se hva som ville skje.

 

Det er mulig for gjengen på øyen å gjøre nyanseforskjeller fra gang til gang - herunder dø eller ikke dø - men faller man ut av sirkelen dør man på virkelig - slik Charlotte og sikkert snart de andre er i ferd med å gjøre. Da deler av gjengen og Ben forlot øyen ble det bare rot og alle står i fare for å falle ut av sirkelen.

 

Kanskje kan det tenkes at det får større konsekvenser dersom sirkelen bryter sammen totalt? Antar at fristen spådamen ga Ben på slutten av episode 2 viste når fristen er.

Lenke til kommentar
Tipper serien kanselleres etter sesong 5, og vi aldri får noe godt svar. Typisk amerikanske tv-selskaper. Hater når dette skjer. Kanskje dukker det om en evigvarende tegneserie eller noe om 5-10 år.

 

Nå er det jo kanalen, ABC, selv som har gitt Lost-produsentene beskjed om at de skal få avslutte serien etter 6. sesong. Det er klart at de kansellerer den ikke etter sesong 5 da.

 

Tja...

 

Ta eks. Farscape. Her ble forfatterne lovet 5 sesonger. Etter sesong 4 som sluttet med en enorm cliffhanger kunne fansen knapt vente på sesong 5 og avslutningen.

 

TV-selskapet bestemte seg imidlertid da for å kansellere serien. Serien er av en eller annen grunn ikke så kjent i Norge, men internasjonalt er den ratet som en av de mest populære i historien.

 

Etter noen år ble de løse trådene nøstet sammen via en tv-film som også endte fint, men den avsluttet på ingen måte den store historien. Ytterligere år senere startet serien opp igjen via en tegneserie og (snart) web-episoder. Fungerer bra med tegneserie og web-episoder, men det er ikke lenger noen plan om å avslutte serien. BOOM-studios som produserer tegneserien ønsker å la den vare så lenge som mulig.

 

Don’t Worry, LOST Won’t Get Cancelled (Even if the ratings suck)

 

The fifth and sixth season are a done deal - Carlton and Damon have laid ink on it, and cashed the checks. The cast is under contract, and the studio is no doubt already thinking about new and innovative ways to market that final season.
Lenke til kommentar

Vel, det med 6 sesonger sa de før sesong 4 ble forkortet ned, gjorde de ikke? Kanskje det blir 7 i såfall.

 

Hvis ikke er det mulig det kan bli til det beste, syns tidligere sesonger har blitt litt dratt ut, hvis de må presse all handlingen inn i færre episoder blir det mindre fyll. Digget sesong 4 feks, den føltes veldig tettpakket ut, håper det kommer til å være slikt videre også, sesong 5 virker veldig lovende foreløpig.

Lenke til kommentar
Vel, det med 6 sesonger sa de før sesong 4 ble forkortet ned, gjorde de ikke? Kanskje det blir 7 i såfall.

 

Hvis ikke er det mulig det kan bli til det beste, syns tidligere sesonger har blitt litt dratt ut, hvis de må presse all handlingen inn i færre episoder blir det mindre fyll. Digget sesong 4 feks, den føltes veldig tettpakket ut, håper det kommer til å være slikt videre også, sesong 5 virker veldig lovende foreløpig.

 

Sesong 4, 5 og 6 skulle etter planen alle være på 16 episoder hver. Når sesong 4 ble kortet ned til bare 14, vil sesong 5 og 6 bli utvidet til 17 episoder hver.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+9871234

Dette er ingen spoiler, men en antakelse jeg har gjort meg. Jeg tror hele serien vil slutte med at de "retter feilen" slik at flyturen fra Sidney til L.A går helt normalt. Dvs alle som initielt var med på flyet vil sette seg på og vite at turen går bra :D

 

Hva tror der?

Lenke til kommentar
Dette er ingen spoiler, men en antakelse jeg har gjort meg. Jeg tror hele serien vil slutte med at de "retter feilen" slik at flyturen fra Sidney til L.A går helt normalt. Dvs alle som initielt var med på flyet vil sette seg på og vite at turen går bra :D

 

Hva tror der?

Jeg tror de vil bli "telepotert" til tidsperioden hvor de sitter ombord Oceanic, og de som har opplevd tidsreisingen (Sun, Hurley, Jack, Sawyer, Locke, Jin, Kate og eventuelt Claire) husker alt de har gått gjennom siden flyet kræsjet, mens det med Øyen skjer ikke fordi de allerede har forhindret det i fortiden, samt. eventuelle katastrofer som kunne skjedd i framtiden pga. Øyen.

 

Ser f.eks siste scenen for meg med at Locke smiler til en uviten Bone på flyet, Sayid med søt musikk mens han ser på Shannon noen seter foran seg, Claire som smiler til Charlie og Jack som smiler til Kate mens vi ser flyet letter trygt og fint på destinasjons stedet... Så, når de ankommer terminalen, står Ben med et lurt smil om munnen og sier noe alla;

 

"Hello, Jack!"

 

Jack ler oppgitt for seg selv...

 

FADE OUT

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Vi nermer oss slutten av sesong 5, og mye taler for at vi i denne episoden fikk vite konseptet for neste og siste sesong. Som også noen ovenfor nevner er de gjenlevende lostisene variabler i en ellers konstant fortid. De må prøve å endre historien slik at flyturen aldri ender med styrt og ingen dør.

Lenke til kommentar
Ja jeg tror de klarer å endre framtiden slik at flyet aldri styrter. Og det virker som om det kommer til å skje veldig snart.

Hvis forfatterene følger den realistiske teorien om tidsreiser (som det virker som de gjør), kommer det ikke til å gå. Hvis de klarer det blir jeg storskuffa.

Lenke til kommentar
Ja jeg tror de klarer å endre framtiden slik at flyet aldri styrter. Og det virker som om det kommer til å skje veldig snart.

Jeg tror ikke de klarer det, siden det vil skape et stort paradoks: Detrsom de klarer å "ukræsje" vil det bety at de aldri kræsjer på øya og derfor aldri kommer til Dharma-tiden ergo ingen som kan styrte flyet. Det kan jo også selvfølgelig være at noen i Dharma-tiden er variabler og kan endre tiden, men jeg tror variablene er de som er i moderne tid og konstantene er de som havnet i Dharma-tid.

Lenke til kommentar

hvis ting går som noen folk spekulere i, at de sprenger hatchen, ungår knappen, ungår at desmon glemmer å trykke og flyet aldri krasher føles det som om alle sesongene av lost har vært waste.

 

hvis de lander i LA og ingenting har skjedd? hvorfor har vi da fulgt med i 6 sesonger.... føler det ville blitt en total skuff!

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de vil legge opp til dette paradokset, det ville vært for synd. Har troa på en mer goodfeeling-slutt der hele øyas forhistorie vil skje, men at de kommer seg tilbake til nåtida og at noen lever videre på øya i fred og fordragelighet.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

nå klarer jeg ikke se for meg hvordan det slutter.. De har jo allerede blitt redda.. men gikk tilbake igjen. Håper det ikke slutter sukkersøtt i slowmotion med fin pianomusikk i bakgrunnen.. :hrm:

 

Håper vi får se nemesissen til Jacob ( han vi så på stranda i sesong 5 finalen ) uti en kjent by, N.Y.C for eksempel, hvor han sitter i en park og chiller. Han sitter kanskje ikke i en by når jeg tenker meg om. Han liker vel litt mer landlige omgivelser siden han ble født i oldtida ellerno. Han ser kanskje ut som en mann som sitter på en benk, men egentlig er han en 7 tusen år gammel mann som sitter på en benk.. bare ingen vet det. :cry::ermm: Ikke at siste scene er slik, men at dette skjer

Endret av Moff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...