Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

For de som er plaget med øresus og nedsatt hørsel


binko

Anbefalte innlegg

Ja, som tittelen sier; har veldig mye piping i ørene. Med mye mener jeg kanskje hver 3. time. Finnes vel et par der ute med øresus... Jeg har ikke noe lyst til å få det. :cry:

 

Jeg hører ikke på spesielt tung eller høy musikk, skal det legges til.

 

 

 

 

 

Har endret tittelen litt, slik at dette kan bli en tråd hvor du kan snakke med andre som vet hvordan du har det.

 

Det skal legges til at jeg ikke har øresus.

 

Skriv inn og få hjelp - eller hjelp andre!

 

mvh. Gizmo

Endret av gizmomats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får slike pipelyder på et eller begge ørene av og til jeg også. Sånn piiiiiiiip. Varer kanskje 1 minutt så forsvinner det.

Er det det du opplever? Jeg aner ikke hva det er.

 

Jeg vet at når jeg legger meg til og sove og det er helt stilt, så kan jeg høre litt susing, men det plager meg aldri.

 

Offthatopic:

Hvorfor har tråden 0 visninger? Vi har jo replya tilogmed på tråden...

(se tiden på edit oss meg for klokkeslett)..

Endret av narutofan
Lenke til kommentar

Var akkurat det jeg IKKE ville høre da dicktator...

 

Ja, stress kan være en faktor. Har også en del vondt i hodet (men det kan vel skyldes data 24/7 :p)

 

Hm. Får se hva som skjer da. Og ja, narutofan, er sånn. Ikke sånn at det gjør noe, men er litt bekymret..

Lenke til kommentar

MEN hvis du ikke har hatt ørebetennelse eller blitt eksponert for høy lyd i det siste kan det være voks i ørene som frambringer denne U-lyden. Dette kan en allmennlege sjekke opp. Har du høy blodtrykk? Hvor lenge har lyden vært til stedet? Mest sannsynlig er dette noe forbigående men som jeg sa; hvis du ignorerer det blir ting mye lettere.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Hehe ja... Du har så evig rett.

 

Tror jeg skal la det ligge litt, er en del ting som kanskje teller inn; stress, jeg er ganske stresset for tiden, + at jeg er litt deprimert.

 

For prøve å ta det fint, blir nok bra. :)

 

Takk til alle for svar. mvh. Gizmo.

Lenke til kommentar

Har øresus og nedsatt hørsel selv.

Det startet slik du beskriver dessverre. Får du vondt i ørene når du hører på høy

musikk?

 

Gå til legen og ta en hørselstest. Hvis du er på vei til å få nedsatt hørsel vil jeg

bare si: VÆR FORSIKTIG.

Bruk ALLTID sov-i-ro på konserter og slikt.

Lenke til kommentar
Har øresus og nedsatt hørsel selv.

Det startet slik du beskriver dessverre. Får du vondt i ørene når du hører på høy

musikk?

 

Gå til legen og ta en hørselstest. Hvis du er på vei til å få nedsatt hørsel vil jeg

bare si: VÆR FORSIKTIG.

Bruk ALLTID sov-i-ro på konserter og slikt.

8360196[/snapback]

 

Du behøver ikke å ha nedsatt hørsel fordi du har øresus.

 

Hvordan fikk du dette selv? Og hvordan påvirker hørseltapet deg?

Lenke til kommentar
Du behøver ikke å ha nedsatt hørsel fordi du har øresus.

Hvordan fikk du dette selv? Og hvordan påvirker hørseltapet deg?

 

Jeg gikk til legen da jeg syntes øresuset ble såpass ille at jeg trodde det ødela for hørselen min.

Da fikk jeg vite at det var pga nedsatt hørsel jeg hadde øresus og ikke omvendt.

Det er visst vanlig å få øresus når man har nedsatt hørsel.

 

Jeg vet ikke hvordan jeg fikk øresus (og nedsatt hørsel) men jeg regner med at det

er dels arvelige faktorer og dels ufornufig bruk og lytting på høy musikk. Masse bass

i bilen f.eks.

Lenke til kommentar
Du behøver ikke å ha nedsatt hørsel fordi du har øresus.

Hvordan fikk du dette selv? Og hvordan påvirker hørseltapet deg?

 

Jeg gikk til legen da jeg syntes øresuset ble såpass ille at jeg trodde det ødela for hørselen min.

Da fikk jeg vite at det var pga nedsatt hørsel jeg hadde øresus og ikke omvendt.

Det er visst vanlig å få øresus når man har nedsatt hørsel.

 

Jeg vet ikke hvordan jeg fikk øresus (og nedsatt hørsel) men jeg regner med at det

er dels arvelige faktorer og dels ufornufig bruk og lytting på høy musikk. Masse bass

i bilen f.eks.

8361149[/snapback]

 

Hvor stort hørseltap hadde du? Hørseltap blir diagnosert når en ikke klarer å høre en frekvens mellom 125 - 8000hz på 20 dB. Fikk selv øresus i Jula da jeg ble utsatt for høy lyd i ca 2 minutter. Dette var på høyre øret. Har fått testet hørselen og den var ikke nedsatt. Graden min er av lav type så dette kan være forklaringen.

 

Hvor høy Tinnitus er det du har? Høres bare om natten? Og hvor stort var hørseltapet ditt?

Lenke til kommentar
Hvor høy Tinnitus er det du har?

Høres bare om natten? Og hvor stort var hørseltapet  ditt?

Jeg husker ikke hvor mange prosent nedsatt jeg har. Jeg har fått høreapparat

som jeg er alt for dårlig til å bruke.

Øresuset er veldig høyfrekvent - som den lyden man får når en gammel analog

TV er stillt inn på snø og du skrur opp lyden.

Det hører jeg hele tiden, ikke bare natten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...