Gå til innhold

Har du stryki på oppkjøring?


jahas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

90 i 60-sonen, samt bråbremsing på motorveien var ikke populært. Når jeg i tillegg presterte å krangle og skjelle ut sensor kunne jeg bare takke farvel til lappen på bursdagen. Fikk den en måned senere though etter en feilfri oppkjøring... :)

 

Og hvorfor kranglet du? Fordi du strøk?

Lenke til kommentar

Stod på første. Hadde en litt merkelig sensor. Jeg kjørte opp i Flekkefjord (studerte i nærheten der), men er egentlig fra Bergen. Dette oppfattet sensor, og begynte å snakke om fotball og Brann, sikkert for å få meg til å slappe av. Vet null og niks om Brann, men jeg svarte så godt jeg kunne og prøvde å konsentrere meg om kjøringen. Da vi kom tilbake til parkeringsplassen sa sensor bare "Ja, det der gikk jo helt fint, du står, og så håper jeg DU var fornøyd med MIN innsats." Kunne jo ikke annet enn å takke. Så gikk sensor ut av bilen og jeg ble sittende en stund og vente på sjåførlæreren min. Det viste seg at sensor hadde køddet litt med sjåførlæreren (som var en venn av ham) og hadde antydet at han hadde strøket meg, men sagt at det var jeg som måtte si det, for han hadde taushetsplikt. Så sjåførlæreren så skikkelig trist og skuffet ut da han satte seg inn i bilen. Da jeg sa at jeg hadde stått, ble han kjempe-overrasket og jublet og kysset meg på kinnet (pussig, men trivelig gammel mann). Så sa han at han skulle kverke sensor for å lure ham sånn.

 

Artig dag, det der...

 

EDIT: Jeg fikk forresten ingen lapp og hørte ingenting om 1-er, 2-er eller 3-er feil. Så vidt jeg vet fikk ikke de av vennene mine som tok lappen der nede noe sånt heller. Er det vanlig å få det?

Endret av Maxie10
Lenke til kommentar

90 i 60-sonen, samt bråbremsing på motorveien var ikke populært. Når jeg i tillegg presterte å krangle og skjelle ut sensor kunne jeg bare takke farvel til lappen på bursdagen. Fikk den en måned senere though etter en feilfri oppkjøring... :)

 

Og hvorfor kranglet du? Fordi du strøk?

Sensor minte meg hele tiden på at jeg måtte holde flyten i trafikken. Da vi kjørte på motorveien så ble det 60 sone forbi en bomstasjon, før den ble 90 igjen etter å ha passert denne stasjonen. Først senket jeg farten og holdt 60, med det resultat at lastebiler og andre biler kastet seg over i venstre fil og brakte forbi meg i 90... Så for "å holde flyten" og unngå å bli påkjørt bakfra og lage kø, så satte jeg opp farten til 90 igjen. Noe som ble svært dårlig mottatt. Ble irritert da sensor strøyk meg fordi jeg brøt fartsgrensen. Ifølge meg var det det som måtte til for å holde flyten i trafikken. Er fullt klar over hva jeg gjorde galt... Bremsing på motorvei derimot burde jeg klart å unngått.

Lenke til kommentar

Strøyk på første oppkjøring. Tok denne på Kongsvinger da det ikke var ledig på denne datoen når jeg ønsket (dvs bursdagen). Sensoren sa veldig upassende ting som gjorde at jeg ble veldig nervøs, og brøt alle sine regler som sensor.

 

I starten av oppkjøringen sa han at når han allerede hilser på folk, vet han om de skal få lappen eller ei. Under oppkjøringen sa han også at jeg er en av disse "rånertypene som kommer til å kjøre seg ihjel og ikke burde ha lappen". Jeg kom deretter på en lang og fin slette med klar sikt og solen bak meg, og da sa han "Du behøver ikke å holde 80, selv om det er 80". Jeg forsvarte meg (selvfølgelig) og deretter sa han "Sånne som deg burde ikke ha lappen". Jeg skjønte ikke hvor dette kom fra, men det er jo så.

 

Underveis under oppkjøringen fortalte han meg om at jenter er så snille og hyggelige, og de burde få lappen når de er 18, mens gutter ikke burde få den før de er 20. Utrolig hyggelig å høre når jeg nettopp ble 18 og følte at han hadde bestemt seg for at jeg ikke skulle få lappen. Jeg sa selvfølgelig at det er forskjell på folk, men dette var han uenig i. Alle gutter skal kjøre seg ihjel og tøffe seg.

 

Jeg fikk beskjed om å ta neste til høyre, og den lå ganske godt gjemt bak et tre, så jeg tok neste til høyre og skulle snu. Han hevet stemmen sin til meg og bare: "Du må snu, du kan ikke kjøre inn der, det er blindvei, dette har vi ikke tid til!", selvfølgelig forsvarte jeg meg ved å si "Jeg driver jo og snur nå da.". Da var han helt uenig.

 

Høres kanskje litt "for godt til å være" sant ut, men sendte klagen til sjefen for Lillestrøm & Kongsvinger trafikkskole, klagen gikk gjennom og jeg fikk oppkjøring på Lillestrøm da 2 uker etter jeg strøk (vanligvis 4 uker) uten å få NOEN feil, og sensor skjønte ikke at jeg strøyk første gangen.

 

Skikkelig kjip opplevelse, men sånt skjer jo. Har hørt flere historier om samme sensor som har hatt en liknende hendelse. Han har jobbet som sensor/trafikklærer i 40 år (utifra det han fortalte meg), så er vel snart på tide at han forsvinner. Husker ikke grunnene han brukte for å stryke meg, men var basert på dårlig fartstilpasning osv (utifra historien over).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Strøyk på første oppkjøring...

Sånne sensorer burde miste jobben sin. Kanskje det er på tide med video- og lydopptak på 10 % av oppkjøringene for å kvalitetssikre litt?

 

Absolutt. Han har jo som sagt fått flere klager, men mister jo aldri jobben. Rart, og kjipt for de som får han hver dag :( De burde jo også tatt video- og lydopptak, absolutt, slik at man kan klage og de ser gjennom opptakene :)

Lenke til kommentar

Strøyk på første oppkjøring. Tok denne på Kongsvinger da det ikke var ledig på denne datoen når jeg ønsket (dvs bursdagen). Sensoren sa veldig upassende ting som gjorde at jeg ble veldig nervøs, og brøt alle sine regler som sensor.

 

I starten av oppkjøringen sa han at når han allerede hilser på folk, vet han om de skal få lappen eller ei. Under oppkjøringen sa han også at jeg er en av disse "rånertypene som kommer til å kjøre seg ihjel og ikke burde ha lappen". Jeg kom deretter på en lang og fin slette med klar sikt og solen bak meg, og da sa han "Du behøver ikke å holde 80, selv om det er 80". Jeg forsvarte meg (selvfølgelig) og deretter sa han "Sånne som deg burde ikke ha lappen". Jeg skjønte ikke hvor dette kom fra, men det er jo så.

 

Underveis under oppkjøringen fortalte han meg om at jenter er så snille og hyggelige, og de burde få lappen når de er 18, mens gutter ikke burde få den før de er 20. Utrolig hyggelig å høre når jeg nettopp ble 18 og følte at han hadde bestemt seg for at jeg ikke skulle få lappen. Jeg sa selvfølgelig at det er forskjell på folk, men dette var han uenig i. Alle gutter skal kjøre seg ihjel og tøffe seg.

 

Jeg fikk beskjed om å ta neste til høyre, og den lå ganske godt gjemt bak et tre, så jeg tok neste til høyre og skulle snu. Han hevet stemmen sin til meg og bare: "Du må snu, du kan ikke kjøre inn der, det er blindvei, dette har vi ikke tid til!", selvfølgelig forsvarte jeg meg ved å si "Jeg driver jo og snur nå da.". Da var han helt uenig.

 

Høres kanskje litt "for godt til å være" sant ut, men sendte klagen til sjefen for Lillestrøm & Kongsvinger trafikkskole, klagen gikk gjennom og jeg fikk oppkjøring på Lillestrøm da 2 uker etter jeg strøk (vanligvis 4 uker) uten å få NOEN feil, og sensor skjønte ikke at jeg strøyk første gangen.

 

Skikkelig kjip opplevelse, men sånt skjer jo. Har hørt flere historier om samme sensor som har hatt en liknende hendelse. Han har jobbet som sensor/trafikklærer i 40 år (utifra det han fortalte meg), så er vel snart på tide at han forsvinner. Husker ikke grunnene han brukte for å stryke meg, men var basert på dårlig fartstilpasning osv (utifra historien over).

 

Utrolig bra at du klagde og fikk medhold. Skulle bare mangle. Denne sensoren er en skikkelig dust og burde har fått sparken. Gratulere med bestått på oppkjøring nr.2 :-)

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Har svart i den andre tråden om de to gangene jeg strøk, men må si at jeg er virkelig fornøyd med min siste sensor (den oppkjøringen jeg bestod.) Han var skikkelig koselig, og spurte om jeg var nervøs, og tullet med det. Da han spurte meg om jeg ville snakke eller ikke, sa jeg at jeg helst ville ha det stille slik at jeg kunne konsentrere meg - og det hjalp VELDIG for meg. Jeg liker ikke å snakke med fremmede folk, så det å gjøre det på oppkjøring hadde ikke fungert på meg... snakket på min andre oppkjøring, og merket at jeg brukte nesten mer krefter på å gjøre det enn å faktisk kjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hahaha :D

Jaja, du får ha lykke til neste gang :!:

Tja, er faktisk nøyaktig en uke til det er ett år siden jeg strøyk på første oppkjøringa nå, fikk seff lappen på andre forsøk. Var (takk gud) en annen sensor. synes ikke gutter skal få bondetøsaktige sensorer.

Endret av Mr. Primera
Lenke til kommentar

Hahaha :D

Jaja, du får ha lykke til neste gang :!:

Tja, er faktisk nøyaktig en uke til det er ett år siden jeg strøyk på første oppkjøringa nå, fikk seff lappen på andre forsøk. Var (takk gud) en annen sensor. synes ikke gutter skal få bondetøsaktige sensorer.

 

Har selv strøket tre(3) ganger før jeg fikk lappen..

 

Første oppkjøringa hadde jeg ei dame på 66 år.

Ho satt seg inn i bilen, og da jeg sa hei svarte hun meg ikke en gang :!:

Strøk på grunn av for lav fart i tettbygd strøk(40 i 50-sona) og gjennom sentrum.

 

Neste oppkjøring fikk jeg ei blid dame som var hyggelig å snakke med, og jeg tok da til meg rådet fra forrige sensor, altså at jeg holdt fartsgrensa. Dette førte til stryk for for høy fart :!:

 

Neste oppkjøring gikk som en drøm, sensor sa jeg hadde lappen i boks, men da jeg kom til krysset inn til Veivesenet(typ 1 minutt igjen av oppkjøringa), kvelte jeg bilen fikk nervøst sammenbrudd :thumbup: Strøk igjen.

 

Jeg nyter livet med lappen nå, for å si det sånn.

Endret av Athey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...