Gå til innhold

Hvordan begynne å spille gitar?


Smork

Anbefalte innlegg

Først å fremst så sier jeg at jeg ikke skal gå til noen gitar lærer, for det har jeg ikke tid til. Jeg har lyst å lere meg gitar gjennom internett. Jeg finner tablur osv på nettet, så lurer jeg på; bør jeg lære HELE sanger, eller bare ta litt og litt av sanger? Jeg har ikke den beste tålmodigheten, så jeg har ALDRI prøvd å spille en hel sang, men om det er det som må til, så skal jeg få vekk den svakheten ;)

 

Har spilt i godt over 2 år nå, uten gitar lærer, men jeg føler jeg mangler litt basis kunnskaper osv.. Vet ikke hva jeg mangler, men jeg kan ikke det aller meste for å si det sånn :p

 

Håper noen kan gi meg gode råd. Gi deres meninger om alt dere mener jeg BØR kunne nå, etter 2 år og hva jeg kan forsette å lære :)

Endret av Smork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter egen erfaring:

Jeg begynte å spille gitar, og lærte meg bare introer.. og det er så drit kjett når du skal sitte å synge og spille når du bare kan introen, så mitt råd er finn et band du digger og lær hele sangen dems:P

 

En ting jeg liker er et program som heter Guitarpro, der du kan se og høre hvordan ting spilles :)

 

 

konklusjon: du bør klare hele sanger..

 

Jeg ble fort mye bedre da jeg prøvde å lære meg sanger jeg ikke trodde jeg hadde sjangs i havet til å klare :p sanger med litt speed..

 

 

men skal du ha tålmodighet bør du digge sangen, jeg sliter også med dårlig tålmodighet:P

Lenke til kommentar
men skal du ha tålmodighet bør du digge sangen, jeg sliter også med dårlig tålmodighet:P

8339018[/snapback]

 

Jeg har ikke den store tolmodigheten nei, så jeg skal prøve tipset ditt :D

Du sa du også brukte GuitarPro. Det gjør jeg også, så det er ikke noe problem å finne rett rytme osv :)

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt tilgang til gitar i snart 2 år, men har ikke benyttet sjansen ordentlig før for to måneder siden. Nå kan jeg alle grepene, flere introer, soloer og hele sanger der jeg kombinerer både fingerspill og akkorder. Interessen min kom ordentlig etter jeg kjøpte en god akkustisk gitar :) Progresjonen min har vært god nå de siste ukene og jeg regner med at den vil øke ettersom jeg spiller en del. Jeg har aldri gått til gitarlærer, men setter heller mål for meg selv. Hittil har det vært å lære en hel sang jeg liker hver uke. Jeg tar opp lyden ca annenhver dag og hører hva jeg selv gjør feil, og lærer av feilene... Dette fungerer kjempebra! Jeg får også høre utviklingen min ettersom jeg hører på det første opptaket og det siste! Det gjør både spillingen morsomere og mer lærerik

 

Jeg har nok en fordel pga jeg har spillt piano i mange år... Men husk: Øvelse gjør mester!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...