Gå til innhold

Den store Fotballdrakt-tråden


ForzaRoma

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Kom over en flott auksjon på både signerte fotballdrakter og usignerte. Her kan man finne Barcelona-drakter signert av Messi og en med Xavi. Norges landslagdrakt signert av spillerne, kampbrukt Europa League-drakt av Wolff Eikrem med mye mer.

 

Vurderer å kjøpe Xavi-drakten. Hvor mye synes dere den er verdt?

 

http://www.altaif.no/fotball/auksjon.jsp

Endret av Umlaut
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ville bare vise dere samlingen min av kampbrukte drakter.

Draktene er Norske klubbdrakter, Norske landslagsdrakter og Norske utenlandsproffer.

Jeg har samlet i 11 år og har ca 300 drakter.

 

www.flickr.com/matchworns

 

Enjoy.. :)

 

Hvilke venner har du i fotball-norge og hvordan kan jeg bli venner med dem? :p

 

Trolig den mest imponerende samligen jeg noengang har sett, utenom min egen (ikke misforstå, din er overlegen).

 

Edit: Haha! Fantastisk at du faktisk har fått tak i matchworn shortser! Er litt usikker på om jeg ville eid pungsvetten til Jostein Flo :D

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Mini sin pungsvette er vel ikke stort bedre....? :ohmy:

 

Har kostet mange timer arbeid, penger og tålmodighet....

 

Mini sin kunne jeg godt tenkt meg! :p

 

Men det er jo en ekstraordinær samling... Enkelte av draktene er ubegripelig at du har fått tak i!

Du må jo ha en kontakt høyere innen fotballsystemet etc.

 

Eventuelt vært veldig heldig med å sende ut brev til diverse spillere om å få drakter.

 

Tell me your secret, mastah.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

 

Mini sin kunne jeg godt tenkt meg! :p

 

Men det er jo en ekstraordinær samling... Enkelte av draktene er ubegripelig at du har fått tak i!

Du må jo ha en kontakt høyere innen fotballsystemet etc.

 

Eventuelt vært veldig heldig med å sende ut brev til diverse spillere om å få drakter.

 

Tell me your secret, mastah.

Mini sin lukter lite, men Leo sin måtte henge ute en stund... :)

 

Etter noen år blir man kjent med litt folk.. Oppmenn, klubbkokker, materialforvaltere, stadionvakter..

Bare å mase nok, så gir folk seg.. :)

 

:) Drakter har også blitt kjøpt... Og noen har kostet 5000+

 

Men det er gøy!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Siste drakta mi er ei AC Milan-hjemmedrakt.
Fikk den av onkelen min som var på tur i Milano.
Følger ikke veldig med på Serie A, men har veldig sansen for Milan, og drakta er av veldig god kvalitet! Synes personlig at denne drakta er den fineste av samtlige i Europa i 2013/14-sesongen :) Den sitter som et skudd og har Champions League patcher :)
Kan anbefales til alle fotballelskere!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Nå nærmer det seg fotball-vm og jeg regner med flere har siktet seg ut en eller to drakter til årets sluttspill.

Så hvis noen lurer, her er min dom over mine 2 kjøp:

 

Først og fremst, VM-verten Brasil.

Bestemte meg relativt tidlig for å anskaffe denne, da jeg har en forkjærlighet for mørke drakter.

 

For sikkerhets skyld, her er alle Brasil sine drakter:

 

World-Cup-2014-Jersey-Brazil-Home-Away-K

 

 

Først og fremst materialet er elendig kvalitet. Det føles ikke ut som drakten puster, og den føles relativt tung. Den har elendig passform, føles mer ut som en bestemor-bluse enn en drakt, og jeg trenger vel ikke fortelle at jeg angrer på dette kjøpet. Å betale full pris for en drakt som 99,9% sikkert ikke blir brukt i VM må kunne kalles et bomkjøp.

 

Terningkast 2

 

Og på toppen av det hele så har Nike fått en forkjærlighet for overdimensjonerte brystlogoer:

 

post-165859-0-93289400-1401300558_thumb.jpeg

 

Som bringer oss til neste drakt, Nederland:

 

post-165859-0-28132500-1401300546_thumb.jpeg

 

Denne drakten føles mye bedre ut på, og er laget i samme materialet som første- og andre-drakten til Brasil. Passformen er bra og den nye KNVB logoen er elsk... Dog, litt overdimensjonert.

 

Terningkast 5

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Bestilte meg akkurat denne godsaken:

 

image.jpg.369x369_q70_crop-scale.jpg

 

http://www.boutiquepsg.fr/en/category/football-kits/home-kit/product-sheet/psg-authentic-home-shirt-1415/23

 

Player issue PSG drakt, med ZLATAN bakpå. Dette blir min andre drakt med Zlatan, den første fra perioden hans i Juventus. Men nå har det seg slik at jeg hater Juventus, må ha hatt en solid hjerneblødning når jeg bestilte den drakten.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...