Gå til innhold

Viktigste personer i musikkhistorien


0000000000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...

Enig med de fleste her ja, Beatles, Pink Floyd, Zeppelin, Hendrix, Elvis osv.

 

Men synes også vi egentlig bør nevne Johnny Cash, Frank Sinatra, Eric Clapton, The Who...Hmm..mange flere.

 

Og i nyere tider vil jeg si Nirvana, Red Hot Chili Peppers(usikker), Marilyn Manson, Daft Punk, Osv.

Lenke til kommentar

Hva med Kurt Nilsen, han ble jo World Idol! Men fra spøk til alvor, Judas Priest-gutta har betydd mye for metall/hardrock-sjangeren ettersom de hele tiden prøvde nye ting og fikk det til, som senere andre kopierte. Litt lengre tilbake i tid finner vi Robert Johnson som er en viktig figur i bluesen, som igjen kan sies å være rockens far/mor.

Lenke til kommentar

For den moderne musikken er det en del artister som har hatt mye å si. Robert Johnson er for mange en tidlig hjørnestein, med sin blues. The Beatles må nevnes, for sin enorme videreutvikling av populærmusikken. Rolling Stones, for popularisering av den skitnere og mer groovy rocken/r'n'b-en, en helt annen retning enn The Beatles valgte. Elvis Presley er fristende å hoppe over, da han først og fremst var en "tolker". David Bowie for å ha snudd scenen på hodet og fusjonert rocken med en haug andre sjangre. The Kinks for å skape den hardere rocken.

 

Det er utrolig mange som har tatt musikken "ett steg videre", og alle disse fortjener anerkjennelse.

Lenke til kommentar
Eneste grunnen til at 2pac blir sett på som så viktig, er at han døde. Hvis ikke han hadde dødd, tviler jeg sterkt på at han hadde hatt samme status som det han har nå.

 

 

Dette må jeg si meg sterkt uenig i, 2pac er og vil alltid være en av hjørnesteinene innenfor Hip-Hop, sammen med public Enemy var han en av de få som virkelig brukte Hip-Hop/Rap til å fremme et budskap til verden og ja han var kanskje kommers, men er ikke rap industrien det uansett? Hvis du er i tvil om hva 2pac sto for, så ber jeg deg PLEASE se Tupac:Ressurection, en av de beste dokumentarene noensinne som er laget om du spør meg.

Lenke til kommentar

Mitt bidrag til denne topicen må være Bruce Springsteen men først må jeg si hvor utrolig sjokkert jeg er at ingen har nevnt han før! :/ La oss bare ta en titt på hva han ble kalt? "The savior of Rock and roll" Han bidro til Rocken på et så høyt nivå, at folk mente han reddet den fra å bli helt kommers og uten hjerte, gjennom hans sterke tekster og melodier har han bringet så mye håp og glede til folk i gjennom over 30 år, med album som er veldig samfunnskritiske.

 

Bare se på hva han gjorde med Born in the U.S.A. og The Rising album som er politiske, sterke, men som også inneholder lyttervennlige tekster og melodier.

 

Han har helt klart banet veien for enn mer lyrisk rock spør du meg, og det er nok utrolig mange artister som har latt seg inspirere av han.

Lenke til kommentar

her er de som er viktigst etter det jeg har forstått

 

i blues så må jeg jo nevne robert johnson som har inspirert MANGE, blant annent eric clapton.

 

rockens far må jo være Chuck Berry, med hans bidrag til rock er han en legende.

 

country så kommer man ikke langt med å holde jhonny cash borte.

 

madonna er jo pop droningen med bidragene som blant annent en cover låt av ralp mctell's american pie.

og en annen som man må nevne i pop er michael jackson.

 

elvis presley er en av de største i musikk historens største bidrag

 

andre store musikk idoler er led zeppelin, acdc, U2, A-Ha, pink floyd, roling stone, the beatels, jimmy hendrix

 

 

uten disse så...... vet jeg ikke

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...