Gå til innhold

bilder/filmer av klokkingen på TG07


Anbefalte innlegg

Ja, det er store muligheter med et fsb villig hk, men ingen gidder å sponse hobbyoverklokkere i dette landet, jeg ordner meg karnsje noen selv etterhvert.

 

Har bestillt nytt Abitkort, det skal moddes etter alle kunstens regler, prøve på nytt, sånn er det, har ødelagt 2 hk denne helga, sånnt skjer, så dette koster ikke bare penger men tid også, testing, tweaking testing....osv.....

 

Vi har hatt det så drit morro denne påska, ser vel en del av dere igjen på lan til høsten The Experience. Der skal vi herje villt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

....aaa sweet :)

Gutta in action, det var så morro, selv om det for meg var litt rart og ha folk helt oppå seg under klokkinga, jeg bruker jo å gjøre dette gjemt bort i kjellern min, alene..lol...

 

Morro og treffe folk fra forumet og snakke med dere "live".

 

Nå er det deres tur til å skjerpe sansene, hwbot konkuransen starter om noen timer. Håper på mange resultater.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Ja, det er store muligheter med et fsb villig hk, men ingen gidder å sponse hobbyoverklokkere i dette landet, jeg ordner meg karnsje noen selv etterhvert.

 

Har bestillt nytt Abitkort, det skal moddes etter alle kunstens regler, prøve på nytt, sånn er det, har ødelagt 2 hk denne helga, sånnt skjer, så dette koster ikke bare penger men tid også, testing, tweaking testing....osv.....

 

Vi har hatt det så drit morro denne påska, ser vel en del av dere igjen på lan til høsten The Experience. Der skal vi herje villt :)

8330270[/snapback]

 

Men er det egentlig så bra å benche i hallen?

 

Det er jo gjerne over 20 grader der inne, som gjør det til litt dårlige forhold. Varme chipset osv. Det er jo bare ekstremkjøling på CPU og GPU core sant? (mest CPU, for ejg så ingen 3DMark runs)

 

Det beste er vel å benche i -20 grader lufttemperatur med deltavifter over hele HKet og med LN2 på CPU og evt. GPUene ;)

 

EDIT: Nassuz, hvordan fikk du tak i den Xeon chipen? Hvilken uke er det? Har lyst å selge min E6600 og kjøpe meg en Xeon, make som din, og se om jeg får tak i en fra samme produksjonsuke og håpe på det beste :D Min nåværende chip er ikke så god. Den er relativt stabil på 3.6 Ghz, men må ha vCore 1.55 og den er ikke stabil på frekvenser over det. Har lyst å bestille en pakke med de billige Crucial minnebrikkene med D9GMH (eller hva de brikkene heter) og en Xeon chip ;)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

 

Men er det egentlig så bra å benche i hallen?

 

Det er jo gjerne over 20 grader der inne, som gjør det til litt dårlige forhold. Varme chipset osv. Det er jo bare ekstremkjøling på CPU og GPU core sant? (mest CPU, for ejg så ingen 3DMark runs)

 

Det beste er vel å benche i -20 grader lufttemperatur med deltavifter over hele HKet og med LN2 på CPU og evt. GPUene ;)

 

EDIT: Nassuz, hvordan fikk du tak i den Xeon chipen?

 

Vikingskipet har et sinnsykt ventilasjonsanlegg, jeg snakket med en på teknisk og han sa at det har kapasitet til å bytte all luften der inne på kun noen få minutter, altså et meget godt ventannlegg. Aberet er at det blir litt tørr luft, men det er bedre enn fuktighet. Kan ikke klage på tempen.

 

LN2 Kjøler ned HELE hk,ikke bare cpu, men også det som er rundt og noe mer behov for ekstra kjøling utover normalt (12cm Delta) som blåser på hk er det ikke.

 

Xeonchippen fikk jeg plukke uke på hos en nettbutikk med sete i danmark, jeg hadde kun 3 forskjellige uker og velge på og valgte min som er en Batch L630A,jeg valgte på feeling. (5ghz@1,635vcore :love: )

 

Jeg er ingen 3D bencher desverre, det må jeg lære meg etterhvert, Vikingskipet var fin å benche i. Luftfuktigheten var ikke-eksisterende :) ....takk for det. Hvorfor mitt hk døde vet jeg ikke ennå, skal teste det i kveld igjen for å se om det karnsje er muligheter for å reparere, det er et knall hk den Abiten.

Lenke til kommentar

The eXperience kan bli artig ja.

 

Men det jeg kom på er at det nok er statisk elektrisitet som har tatt knekken på de hovedkortene våre. Jo tørrere luft jo mer stiger faren for statisk elektrisitet. Kom ikke på det når vi var der borte, men er nok det som har skjedd ja.

 

Vil heller ha kondens enn masse ødelagt hw pga av ESD jeg altså.

Lenke til kommentar

...hehe...nice aspstein. Får jeg legge til, bilde 1 er av "økonom" og bilde 2 er ei kasse med tørris :) ......

 

Sjefsmoddeplass vi hadde på TG, satt med utsikt over hele skipet, mektig flott syn.

 

EDIT:

Bilde av gutta og riggen min

Aspstein, Nassuz (sittende), DDK og økonom, vi ser ganske happy ut, tror nok dette er tatt når Xeon passerte 5ghz :cool: ...det var litt Yihaa stemning da.

 

post-42959-1176068423_thumb.jpgpost-42959-1176068445_thumb.jpg

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...