Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

drittselskap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Hvis du vil sjekke om ditt telefonnummer er klargjort for ADSL, gå til siden nedenfor:

 

http://privat.telenor.no/dinesider/default...roduktAdslSjekk

 

Telenor har ikke stoppet utbyggingen av ADSL. Utfra lønnsomhetshensyn kan vi ikke teppelegge hele Norge med ADSL for deretter å se hvor mange som er interessert. Vi foretok en grunnutbygging i 2001 som tilsvarer en

dekning på 52%. I videre utbygging vil vi vurdere lønnsomheten ved hver enkelt sentral før den klargjøres for ADSL.

 

Kundene registrerer seg (uforpliktende) hos Telenor Plus,- de settes opp

på en interesseliste (se link nedenfor) som blir tatt med i lønnsomhetsvurderingen ved den enkelte sentral. Når sentralen evt. blir klargjort for ADSL, blir alle kundene på interesselisten kontaktet med forespørsel om bindende bestilling av ADSL.

 

Interesseliste Online ADSL:

http://privat.telenor.no/dinesider/default...eresselistehtml

 

- Ved årsskiftet var ADSL tilgjengelig for 52% av alle våre telefonikunder = ca 900.000 kunder

 

- Vi hadde nesten 30.000 privatkunder med ADSL.

 

- Vi har levert ADSL i alle landets fylker

 

- Telenor har ingen leveringsplikt på ADSL (slik vi har på fasttelefon)

 

 

Håper ovennevnte besvarte dine spørsmål. Har du ved en senere anledning behov for å kontakte oss per e-post, ber vi deg benytte vårt kontaktskjema. Dette for å kunne gi deg raskere respons på din henvendelse. Skjemaet finner du på adressen -> http://privat.telenor.no/kontakt

 

 

Velg om henvendelsen gjelder telefoni eller internett i den første nedtrekksmenyen.

 

Ønsker du direkte kontakt med våre kundekonsulenter, kan du kontakte oss

på adressen http://direkte.online.no Du vil her kunne kommunisere direkte med en av våre kundekonsulenter direkte fra nettleseren.

 

-- Med vennlig hilsen,

 

Johnny Johs. Furre

Telenor Plus, Kundeservice

 

 

 

Original Message Follows:

------------------------

Original Message Follows:

------------------------

X-Received: ti100720a014-0055.dialup.online.no

 

Dette er en mail generert ved hjelp av skriptet:

<URL:https://www.online.no/cgi-bin/mailskjema.cgi>

 

Kunden har brukt skjemaet "reklamasjon".

 

IKKE SVAR PÅ DENNE MAILEN!

Bruk brukernavnet eller eventuell epostadresse for besvaring.

 

Under følger det utfylte skjema.

 

-- start --

 

Skjema sendt : Tue Dec 10 21:40:45 2002

Brukernavn ( logget inn som ) : Brukerens aktive produkt : form: reklamasjon

 

emne: Annet

 

beskrivelse: Nå har jeg ventet i minst 2 år på at sentralen min skal bli

bygget ut. Dette går meg på nervene til de grader.

Hvorfor bygger dere ikke ut ?

Hvis ikke jeg får et konkret svar, så er det siste gangen jeg er kunde hos dere!

Lenke til kommentar

Jeg har et lite tips til dere :wink:

 

Jeg bor på et ganske lite sted på østlandet og vi hadde nesten mistet håpet på å få ADSL. Da en som bor her satte igang en underskrifts kampanje :grin:

Den ble sendt til Telenor business solution, 2-3 måneder senere hadde vi ADSL.

Det var bare 22 navn på lista, men det hjalp.

 

Så tipset er å sette en annonse i Lokal avisa.

 

Lykke til :wink:

 

Edit: Må tilføye at jeg ikke valgte telenor...bluecom er bedre en Telenor

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Jørgen-aa på 2002-12-16 20:09 ]

Lenke til kommentar

du kan jo håpe på firstmile..

 

dere er en av de første jeg har hørt om som faktisk VIL ha adsl fra telenor.. menmen, må man så må¨man..

 

nå er jeg en av de heldige byboerne, og har det deilige valget mellom de fleste store, gode leverandørene! :grin: *peke og le på dere "bønner"..

 

bli med på urbaniseringens flod, flytt til byen! :razz:

 

 

alexio

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-16 19:56, skrev ahpadt:

Hei.


Ønsker du direkte kontakt med våre kundekonsulenter, kan du kontakte oss

på adressen
Du vil her kunne kommunisere direkte med en av våre kundekonsulenter direkte fra nettleseren.


-- Med vennlig hilsen,


Johnny Johs. Furre

Telenor Plus, Kundeservice




 

hey, jeg har en del spm til deg!

 

Dere har bygget ut sentralen min i Sande. Og jeg måtte klage for at dere fikk ræva i gir.

 

Men nå har det oppstått et annet problem. Dere har ikke en ledig montør før 6.1. Hva slags bullshit er det? Dere lovet folka her at dere skulle klargjøre for oppkobling ( oppkoblingsdato ) til fredag. Men nei, nå sier dere noe annet. Pokker ta dere.

 

Har aldri vært borti noen som er så useriøse som dere. Vi folka har leid en montør fra Bravida slik at det skal gå fortgang på vår egen regning. Pokker da dere, dessuten har alle bestilt fra Bluecom. Takk for at dere bygget ut sentralen.

 

Kanskje vi ville ha valgt dere, hvis dere hadde klart å holde på løftene deres!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-16 19:57, skrev Jørgen-aa:

Jeg har et lite tips til dere :wink:


Jeg bor på et ganske lite sted på østlandet og vi hadde nesten mistet håpet på å få ADSL. Da en som bor her satte igang en underskrifts kampanje
:grin:
Den ble sendt til Telenor business solution, 2-3 måneder senere hadde vi ADSL.

Det var bare 22 navn på lista, men det hjalp.


Så tipset er å sette en annonse i Lokal avisa.


Lykke til :wink:


Edit: Må tilføye at jeg ikke valgte telenor...bluecom er bedre en Telenor



<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Jørgen-aa på 2002-12-16 20:09 ]</font>


 

 

Det skal jeg pokker meg gjøre...

Lenke til kommentar

Folk klager å syter på Telenor, som Telenor har noen plikt til å bygge ut ADSL på hver eneste øy i Norge bare fordi det sitter 1 nerd på øya som er villig til å betale 600kr i måneden.

 

Det er i dag i underkant av 100 000 husstander som har bredbånd. Det er fryktelig lite, men hva skyldes det? Er det for dårlig dekning eller for dårlig interesse? Jeg vil si interesse. Over Halvparten av Norges husstander kan nemlig få! Faktisk hele 60%. I Oslo kan alle få, om de vil.

 

Det er klart at når kanskje 1/10 av de som kan få faktisk bestiller så bør det være tilknytta endel til sentralen for at den skal bli lønnsom.

 

Om du ikke klarer og organisere borettslaget eller noe slikt for å få utbygd ADSL ogdet er veldig viktig med bredbånd så kan denne rapporten glede deg. I den står det nemlig:

 

"Telenor har leveringsplikt over hele landet på leide linjer opptil 2 Mbit/s."

 

Se det, du kan faktisk få 2Mbit om du vil og Telenor har leveringsplikt :smile: Du må jo riktignok betale, men kanskje bedre å betale enn å irritere seg så mye? :smile:

Lenke til kommentar

Telenor leverte for nesten et år siden en lapp i posten der det stod at "Nå er ADSL tilgjengelig der du bor". Glad og fornøyd går jeg inn på webadressen som stod på lappen - og finner (ikke særlig overaskende egentlig) ut at det ikke er tilgjengelig allikevel.

 

Slikt er skikkelig stilig gjort. Skulle tro de gjorde det på gøy - for å plage oss.

 

Håper Firstmile får fart på sakene, da er det byebye til Telenor... ISDN, mobil, og alt...

Lenke til kommentar

Anders Leipsland, jeg syns du diskriminerer distriktene. Jeg sitter langt borti svarte og skal jeg derfor ikke ha muligheten til ADSL? Norge er basert på at alle er like (det sies så) og da skal jeg også ha muligheten til ADSL. Det burde selvfølgelig være lønnsomt for dem at de skal drive det, det er jeg fullstendig enig i.

Men alle, både bedrifter og privatpersoner ser det ikke lønnsomt å være i bortgjemte kommuner der det ikke finns annet en modem og isdn, og da flytter dem til byen som resten av verden. "Bondelandet" blir ubebodd og det har visst seg at flere og flere flytter til nærmeste bygd og jobber der osv siden blant annet er fastlinje der.

Det er ikke at vi ikke får, en eller annen gang i fremtiden får vi, men da er det ikke sikkert at det bor så mange personer i den kommunen der det potensielt kunne vært bredbånd idag. Og da er det ihvertfall ikke vits i å bygge, dem burde skifte gir og kjøre litt på. Telenor har ikke ansvar på alt her i verden, men når de har monopol og andre leverandører som vil bygge må få klargjøring hos Telenor for å gjøre dette, så tar det tid og det er ikke sikkert at dem får klargjøring heller. Dermed ligger mye av ansvaret på Telenor.

Og ellers vil jeg bare si god jul og godt nytt år santasmiley.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Basus på 2002-12-16 22:27 ]

Lenke til kommentar

Basus, bra svar.

Nå kommer jo ericsson med ny teknologi som gjør det lønnsomt med bare 10 abbonenter. Da burde det være mulig hvor en del lokale grundere og investere litt.

Hadde staten i tillegg vært litt mer engasjerte tror jeg att man kunne fått rimlig god dekning ganske kjapt.

De som argumenterer med "flytt til byen" prinsippet er jo håløst. Skal ungdommen flytte til byen bare pga brebånd?! Jeg mener, hadde man bygget mer på landsbygda, så hadde jo ikke ungdommen værd nødt til og flytte. Selvfølgelig hadde det vært både rimlig om hele norge hadde samlet seg i en stor by på hardangervidda, men la oss for guds skyld ikke gå i den futuriska skrekkfilm fella der.

Jeg mener staten må inn, og ta ibruk ny teknologi!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-16 19:56, skrev ahpadt:

Hei.


Hvis du vil sjekke om ditt telefonnummer er klargjort for ADSL, gå til siden nedenfor:




Telenor har ikke stoppet utbyggingen av ADSL. Utfra lønnsomhetshensyn kan vi ikke teppelegge hele Norge med ADSL for deretter å se hvor mange som er interessert. Vi foretok en grunnutbygging i 2001 som tilsvarer en

dekning på 52%. I videre utbygging vil vi vurdere lønnsomheten ved hver enkelt sentral før den klargjøres for ADSL.


Kundene registrerer seg (uforpliktende) hos Telenor Plus,- de settes opp

på en interesseliste (se link nedenfor) som blir tatt med i lønnsomhetsvurderingen ved den enkelte sentral. Når sentralen evt. blir klargjort for ADSL, blir alle kundene på interesselisten kontaktet med forespørsel om bindende bestilling av ADSL.


Interesseliste Online ADSL:



- Ved årsskiftet var ADSL tilgjengelig for 52% av alle våre telefonikunder = ca 900.000 kunder


- Vi hadde nesten 30.000 privatkunder med ADSL.


- Vi har levert ADSL i alle landets fylker


- Telenor har ingen leveringsplikt på ADSL (slik vi har på fasttelefon)



Håper ovennevnte besvarte dine spørsmål. Har du ved en senere anledning behov for å kontakte oss per e-post, ber vi deg benytte vårt kontaktskjema. Dette for å kunne gi deg raskere respons på din henvendelse. Skjemaet finner du på adressen ->



Velg om henvendelsen gjelder telefoni eller internett i den første nedtrekksmenyen.


Ønsker du direkte kontakt med våre kundekonsulenter, kan du kontakte oss

på adressen
Du vil her kunne kommunisere direkte med en av våre kundekonsulenter direkte fra nettleseren.


-- Med vennlig hilsen,


Johnny Johs. Furre

Telenor Plus, Kundeservice




Original Message Follows:

------------------------

Original Message Follows:

------------------------

X-Received: ti100720a014-0055.dialup.online.no


Dette er en mail generert ved hjelp av skriptet:

<URL:https://www.online.no/cgi-bin/mailskjema.cgi>


Kunden har brukt skjemaet "reklamasjon".


IKKE SVAR PÅ DENNE MAILEN!

Bruk brukernavnet eller eventuell epostadresse for besvaring.


Under følger det utfylte skjema.


-- start --


Skjema sendt : Tue Dec 10 21:40:45 2002

Brukernavn ( logget inn som ) : Brukerens aktive produkt : form: reklamasjon


emne: Annet


beskrivelse: Nå har jeg ventet i minst 2 år på at sentralen min skal bli

bygget ut. Dette går meg på nervene til de grader.

Hvorfor bygger dere ikke ut ?

Hvis ikke jeg får et konkret svar, så er det siste gangen jeg er kunde hos dere!


 

LOL :smile: For de av dere som fremdeles har et snev av tiltro til denne utsugeren burde dette si det meste!

 

Selv personlige e-poster blir besvart av maskiner, som forsåvidt er langt smartere enn mange av de som jobber der, så denne tilbakemeldingen er jo egentlig et pluss og en seier for den som har oppnådd det... :smile:

 

Det er ikke stor uenighet om at både Televerket, Statoil samt E-verket med AP i spissen har betydd mye for utviklingen av dette karrige landet, men nå er det de som bremser, og hva vi som skattebetalere har investert i dem alle er tapt for alltid... Myndighetene solgte våre skattebetalte investorkroner og puttet pengene bokstavelig talt i egen lomme...

 

Det kalles å konkurranseutsette???? Tipper Hermansen var den første og siste vestlige sosialist vist på storskjerm på Wall-Street... Har ingen problem med å akseptere hva som ble sagt fra en svenske, om at Norge var verdens siste kommunist-stat....

 

Jeg har skrevet meg på Telenors lister 4 ganger i løpet av nesten 3 år, fikk til og med svar en gang... Utbygging av min sentral var ikke planlagt, men jeg ville selvsagt få svar snarest...

 

Lønnsomhetsvurdering???? HaHa :smile: Ikke rart min sentral ikke blir utbygd, så lenge jeg inntil ganske nylig har betalt mellom 6 og 8 tusen pr. kvartal for min ISDN forbindelse...

 

Telenor er igjen i ferd med å sparke folk for å tilfredstille sine aksjonærer, og vi bare sitter her å syter fra sofakroken... Det konsernet jeg jobber i har heldigvis nylig byttet leverandøer, og før alle som er misfornøyd med Telenor gjør det samme kommer vi nordmenn til å fortsette å drite oss ut i misforstått nasjonalisme...

 

Vårt demokratiske problem er at vi har det for godt, vi gidder ikke engang å ta en avgjørelse, men lar det skure å gå...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...