Gå til innhold

Tråden for tedrikkere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan huske å ha smakt en blåbærte som var veldig god. Den er ikke å få kjøpt på verken Kiwi eller Prix. Vet noen hvor den er å få tak i?

8333814[/snapback]

Både kiwi, rimi, prix, rema og bunnpis har dårlig utvalg av te. For å få tak i bra te (bortsett fra de helt vanlige slik som twinings english breakfast) må man på meny, ultra, centra, etc.

Lenke til kommentar
og peppermynte-te... må ikke glemme den

Kjempegod den varianten også. Men har Twinnings eller Lipton peppermyntete, eller må man strekke seg etter non-popular merker? F.eks. te man kan få kjøpt på Lidl.

8337473[/snapback]

pleier å kjøpe i løsvekt jeg da...

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle skrive lit tom min favoritt te. Kamillete :D Jeg elsker den teen, ganske enkelt fordi den ikke er sånn veldig ”kunstig” som andre te typer, samtidig som den egentlig er ganske god. Kamillete er en flott te for å kurere ”gruff” og passer bra om man ikke føler seg helt vell. Den gjør en rolig og er veldig bra før en skal legge seg, for å avløse plager og anspenning. Teen inneholder ikke noe koffein.

 

Navnet kamille eller ”Chamomile” kommer fra det greske betydningen av ”ground apple” Teens historie går tilbake så langt som til det gamle egypt, hvor den ble brukt som kaldt legemiddel. Romerne brukte teen som drikke og likeså til røkelse.

 

Hvertfall, en te man bare måå elske :love:

Endret av Demille
Lenke til kommentar
Urk, jeg får noia av å ha melk eller sukker i teen. Liker det så absolutt naturell. (Selvom litt kanel kan være godt, avhenging av smaken på teen altså)

8332848[/snapback]

For min del avhenger dette av typen te. Noen er best med melk eller sukker, mens andre er best uten noe som helst. I noen tilfeller med frukt-te synes jeg at litt sukker kan fremheve fruktsmaken. Melk kan gjøre teen fyldigere og bedre.

 

Har noen smakt en te som heter "PG"? Selv synes jeg den er ganske god. Best uten noe som helst, men kan også fungere med noe melk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...