Gå til innhold

PlayStation 3 hardware sales plummet 82 per cent


MrZ

Anbefalte innlegg

From gamesindustry.biz:

Sales of the PlayStation 3 have dropped dramatically on the second week of release in the UK, with official Chart Track figures revealing a fall of 82 per cent.

 

A spokesperson for Chart Track confirmed the figure to GamesIndustry.biz this afternoon, stating: "Yes, sales of PS3 hardware have dropped by 82 per cent."

 

Last week, Chart Track revealed that the PlayStation 3 had sold 165,000 units in the first two days following the launch, making it the fastest-selling home console in the UK.

 

Gamesindustry

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hahaha ;) Noen som er overrasket?? 20% av 165 000 er 33000 på 2 dager. Noe som tilsier 511500 konsoller per månded i UK alene. Snakk om å lage overskrifter av ingenting.

 

La oss ta Wii salget i USA den første dagen.. Så sammeligner vi med salget dag 3 og 4.. Å NEIIII Salget har stupt med 99,99 %!!

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
hehe! :p Nyheter av ingenting er alltid fint.. :p

Alt jeg vet er at det har oppstått en konspirasjon i landet for å få meg til å kjøpe PS3, etter at de vil gi meg 10K igjen på skatten.. :p

8304611[/snapback]

 

Du har merket den du og? Fikk og 10k igjen på skatten, og 20k i feriepenger. Begge delene utbetales i juni. Tilfeldigheter?

 

Men spøk til alvor. At salget daler med så mye er vel ikke det aller beste for konsollen, og om den forholder seg i skyggedalen kan den dalen fort forvandles til dødens dal. I alle fall om konsollen håper å holde på de ekslusive titlene den har.

Lenke til kommentar
hahaha ;) Noen som er overrasket?? 20% av 165 000 er 33000 på 2 dager. Noe som tilsier 511500 konsoller per månded i UK alene. Snakk om å lage overskrifter av ingenting.

 

Det er 33000 på 7 dager. Den andre *uken* står det. Ikke andre dagen.

 

Men det er ikke noe å fnyse av, det er 130k i løpet av en måned. Det var vel ingen som hadde forventet at PS3 skulle selge like mye hver dag etter launch som det den gjorde på launchdagen.

 

Øystein

Lenke til kommentar
ble den ikke sluppet den 26. mars da? det betyr jo at den bare har vært i salg i halvannen uke og at de ikke har 2 ukers salgsgrunnlag. Altså har de vel sammenliknet 26. og 27. mars med 2. og 3. april, eller noe i den duren.

8304858[/snapback]

 

23. mars :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ikke på konsollforumet.

 

En etter en kommer de, dumme folk og lager meningsløse tråder som skygger over tråder fulle av flott info som jeg vil lese.

Forumet kryr av fanboybefengte(som forresten er det dummeste i hele verden) folk som gjør alt de kan for og sverte en konsoll, en forbanna spille maskin!

 

Hvordan salgs kurven for ps3 går har ikke noe og si, den kommer fortsatt til og selge bra og bli ett stabilt format.

 

Så jeg spør vennlig, la meg slippe og se flere OH MY SERIØST SELGER DÅRLIG ASSA SONY KONKURS FORDI JEG VET DET OG MICROSOFT HAR EN MASKIN SOM GÅR I STYKKER ALLE SAMME AV DE HELT ALVORLIG ASSA OG SÅ DROPPA SALGET MED 50PROSENT SÅ DA GÅR DE KONKURS OG.

 

bla bla bla.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
hahaha ;) Noen som er overrasket?? 20% av 165 000 er 33000 på 2 dager. Noe som tilsier 511500 konsoller per månded i UK alene. Snakk om å lage overskrifter av ingenting.

 

La oss ta Wii salget i USA den første dagen.. Så sammeligner vi med salget dag 3 og 4.. Å NEIIII Salget har stupt med 99,99 %!!

8304580[/snapback]

 

Den tror jeg nesten du må utdype litt....

Lenke til kommentar
Som jeg skrev i "UK salgsrekord" tråden så er det helt normalt med 70-80 % drops fra 1 uka til andre uka. Dette er bare en fortsettelse på medias jakt på sjokkoverskrifter.

8305310[/snapback]

 

Det skyldes jo at ved alle andre konsollanseringer har butikkene gått tomme på et par dager, og må vente på påfyll. Situasjonen er ikke slik med PS3-lanseringen, for første gang har man hatt maskiner nok til å dekke den første etterspørselen.

Lenke til kommentar
Som jeg skrev i "UK salgsrekord" tråden så er det helt normalt med 70-80 % drops fra 1 uka til andre uka. Dette er bare en fortsettelse på medias jakt på sjokkoverskrifter.

8305310[/snapback]

 

Det skyldes jo at ved alle andre konsollanseringer har butikkene gått tomme på et par dager, og må vente på påfyll. Situasjonen er ikke slik med PS3-lanseringen, for første gang har man hatt maskiner nok til å dekke den første etterspørselen.

8305399[/snapback]

Hvis 165000 av 200000 konsoller ble solgt lanseringsdagen. Hvordan vil du da kunne få til å selge så mye mer enn 18 prosent etterpå da? med rask hode regning er det nettopp 17,2% av salget dagene i forrvegen som står igjen. Vil ikke det si at de konsollene som ble solgt ved denne "krisen" er nesten alle de resterende 35000 konsollene? Hvis ikke da SOny har på magisk vis klart og produsere en par hundre tusen konsoller til og shippa de dagen etter lansering, selv om jeg tror dette er noe ikke de er istand til. Det disse tallene egentlig sier er at UK nesten er helt skrapa for PS3 konsoller, og det er vel ikke noe annet enn positivt for gutta i Japan.

Lenke til kommentar
Som jeg skrev i "UK salgsrekord" tråden så er det helt normalt med 70-80 % drops fra 1 uka til andre uka. Dette er bare en fortsettelse på medias jakt på sjokkoverskrifter.

8305310[/snapback]

 

Det skyldes jo at ved alle andre konsollanseringer har butikkene gått tomme på et par dager, og må vente på påfyll. Situasjonen er ikke slik med PS3-lanseringen, for første gang har man hatt maskiner nok til å dekke den første etterspørselen.

8305399[/snapback]

Og derfor er det vel heller ikke rart at man ikke selger like mye i uke 2 når alle kunne få kjøpt fra dag 1? ;)

Lenke til kommentar

:hmm: Tror det skyldes att de som måtte ha en PS3 ved release nå har fått den og den vill nok fortsatt selge ingen tvil om det men ikke med så mye som den første uka.

 

Selv sitter jeg og venter både på nye spilltitler og att prisen blir satt ned. Syntes det er for mye å be om bortimot 8000,- for en konsoll med to spill. (Motorstorm og Resistance Fall Of Man)

Lenke til kommentar
:hmm: Tror det skyldes att de som måtte ha en PS3 ved release nå har fått den og den vill nok fortsatt selge ingen tvil om det men ikke med så mye som den første uka.

 

Selv sitter jeg og venter både på nye spilltitler og att prisen blir satt ned. Syntes det er for mye å be om bortimot 8000,- for en konsoll med to spill. (Motorstorm og Resistance Fall Of Man)

8305452[/snapback]

 

Hvor fikk du 8k fra?

Lenke til kommentar
Hvis 165000 av 200000 konsoller ble solgt lanseringsdagen. Hvordan vil du da kunne få til å selge så mye mer enn 18 prosent etterpå da? med rask hode regning er det nettopp 17,2% av salget dagene i forrvegen som står igjen. Vil ikke det si at de konsollene som ble solgt ved denne "krisen" er nesten alle de resterende 35000 konsollene? Hvis ikke da SOny har på magisk vis klart og produsere en par hundre tusen konsoller til og shippa de dagen etter lansering, selv om jeg tror dette er noe ikke de er istand til. Det disse tallene egentlig sier er at UK nesten er helt skrapa for PS3 konsoller, og det er vel ikke noe annet enn positivt for gutta i Japan.

8305447[/snapback]

 

Norske butikker som har gått tomme har fått påfyll av maskiner nesten umiddelbart etter lanseringen, jeg regner med det samme har skjedd i England. Et raskt søk på et noen nettbutikker i England viser at samtlige har PS3 på lager, klar til å shippes, så utsolgt er de nok ikke der borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...