Gå til innhold

PlayStation 3 hardware sales plummet 82 per cent


MrZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt.. "Fallet" betyr intet. Som lekfolk sier det:

"Judging a console based on nine days on sale is just crazy. It doesn’t make any sense," Bloch remarked. Sony has yet to comment on the recent sales reports posted.
Teksten i sin helhet..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
PS3 Week Two Sales Drop “Meaningless”

 

UK stats merchant Chart-Track says it’s “meaningless” to draw conclusions about PlayStation 3’s performance based on an inevitable sales drop in the console’s second week on sale.

 

Image Company director Dorian Bloch told Next-Gen, “A figure of an 82% drop has leaked out but that alone means nothing. Given how much pent up demand there was for PS3 and given the sophistication of pre-order systems now, it really doesn’t mean anything.” PS3 sold 165,000 units in its first two days on sale. Its second week sale came in at around 30,000.

 

Unfortunately, Chart-Track said it would not release comparable figures for Xbox 360 or Wii sales, which would add some context to the figures. Figures for previous week two console launches are unreliable due to the usual shortages problem.

 

Bloch added, “In almost all console launch scenarios, there has been no stock in a second week on sale. Sony, for a number of reasons, had extra stock available. So there really aren’t many comparable precedents for week two sales. Judging a console based on nine days on sale is just crazy. It doesn’t make any sense.”

 

Chart-Track gathers sales of hardware and software for the UK and Irish markets. Sony declined to comment on the numbers.

Kilde

Lenke til kommentar

:hrm:

 

Toyota var bare et eksempel på hvordan store selskaper vil prøve å snike seg unna ansvaret for feil som oppstår,disse problemene vil de prøve å bortforklare til de blir blå i ansiktet. Siden jeg er en bilmekaniker jeg vet hvordan f.eks deleprodusenter av oppfører seg mot oss(verksted og bileiere).Så er det sagt.

 

Problemer til elektroniske produsenter er som oftest svært kostbare å reparere.Så langt har de(Sony) sagt at høyt viftestøy nivå er normalt,tull,makinen høres jo ut som en astmalidene person når den drar viften på fullt turtall.At makinen kan kjøre max viftehastighet en liten stund etter mange timers spilling med krevende grafikk er en ting og kan godtas,pc brukere vet dette av erfaring,men at maskinen virker som den lider av kols etter 15 min i meny status suger balle.Veldig mange sier at de må legge øret intill makinen for å høre viftelyden selv etter mange timer spilling,kjempbra,de fleste sier at viftelyden er så høy at de må justere lyden på Tv`en mye høyere enn normalt.Viften kan høres fra lang avstand,spesielt irriterende er det hvis de skal se film .Ingen liker en vifteyd som er gjennomtrengende hørbar mens man ser film,like lite som jeg hater den kvalme popcornlukten på kino.Ikke vet jeg hva løsningen vil bli ,men dette er et problem som ikke vil bli borte før Sony innrømmer feilen og gjør noe så ærlig som å rette feilen.

 

Selskaper av ulike produkter vil ikke inrømme noen feil intill :

1.De får tilbake store kvantum av produkter innenfor garantitiden.

2.Folk slutte å kjøpe produktet.

 

Svært mange xbox-360 eiere er plaget av div feil (The Ring Of Death),det er en grunn til at så mange kjøper en core utgave som back-up når premium utgaven sendes inn til rep.De(Microsoft) sier til den dag at problemet er så lite at det er en "ikke" sak.Veldig rart at alle jeg kjenner har en eller annen gang vært plaget av noen feil på xbox-360.

 

Problemet er at vi,forbrukere,har blitt tilvendt at slike problemer er "vanlig".Mobiltelefoner ligger på toppen av produkter som lider av feil,og vi forbrukere godtar det uten å mukke.Tenk hvis TV`en eller dvdmakinen din hadde like mange feil som mobiltelefonen,ja da hadde vi blitt fly forbannet.Jeg synes at mine krav til spillmakiner ikker er for store,ja det er bare 6000 kr,men hadde man kjøpt en dvdspiller til samme pris hadde man blitt fly forbannet p.g.a støy fra makinen.Jeg synes folk godtar for mye slurv og mangel på kvalitet fordi så mange andre forbrukere lider av samme feil,mange blir liksom litt likeglad og godtar at slik skal det være.

 

Bare tull!

 

Så tilbake til biler igjen,jeg hadde vært fly forbannet hvis jeg som bileier hadde oppdaget alvorlige feil på bilen etter ca 80 000 km,2-4 år).Dette er tilfelle å svært mange bilmerker.Man forventer at produktet skal vare mange år uten problemer,får man problemer så skal man få en tilståelse til at problemet eksisterer og få det reparert uten å betale ett rødt åre.Bilprodusentene vet veldig ofte om problemet,men holder kjeft i håp om at når probemet dukker opp så er eier nødt til å hoste opp pengene til en eventuell rep.Dere skulle bare ha visst om hvor mange rep. bileiere betaler som egentig ligger under garantien.Selskaper prøver hele tiden å slippe unna ansvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...