Gå til innhold

Hva er meningen med livet når du vet du at du dør?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei, jeg er medlem av statskirken jeg, men har bare ikke rota meg til enda og melde meg ut til og jeg prøvd og finne ut noe før jeg kanskje melder meg in i noe annet som jeg trur mer på liksom

8286559[/snapback]

 

Jeg mener du sa at du foretrakk satanismen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Meningen med livet er å pule, drekke og ha det morro

8286634[/snapback]

 

tror heller at meningen med livet er å ha et godt liv, få avkom og sørge for at avkommet ditt klarer seg :)

Lenke til kommentar
Min mening med livet er å leve livet fullt ut, ingen restriksjoner ovenfor deg selv etc (med mindre du bryter loven selvfølgelig. =)).. Bare gjøre det beste ut av det.

8287969[/snapback]

:)

helt enig.

 

en lever bare en gang, så derfor skal man prøve å gjøre det beste ut av det.

hva er vitsen med å leve hvis det ikke er morro?

 

men dette er vel forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar
Hva er meningen med livet ved å leve evig?

8288918[/snapback]

 

Takk...

 

Spørsmålet

"Hva er meningen med livet når du vet du dør"

er litt rart...

 

Det at vi dør er vel egentlig det eneste som gir livet mening, og skiller livet fra døden.

 

Et evig liv er ikke stort forskjellig fra evig død, bortsett fra at livet varer i kanskje et sted fra 200 til 2000 år før det blit totalt meningsløst, da man enten har lært det meste eller har sett alt...

Hvis man glemmer det man har lært etter en gitt periode for å gi plass til nye intrykk er livet totalt meningsløst fra et objektivt synspunkt, og kunne like gjerne vært akkurat som i dag: Barn fødes og lærer, og alle dør...

 

Alt som ikke alltid har eksistert opphører å eksistere...

Det er vel egentlig en fundamental naturlov.

 

Uansett om det tar 200 000 år å gå lei av livet av å leve det, så er det ikke forskjellig fra evig død, da "Evighet + 200000 = Evighet = Evighet +1 = Evighet -200 000 = Evighet"

Lenke til kommentar

å dø er oppskrytt :p

mye klisje her, mener da det at ikke man kan sette noe svar på hvorfor man lever eller hva meningen er med at vi eksisterer i det hele tatt, men får å se på den lyse siden av ting så får i jo formert oss og gjort litt sprell før vi møter opp på innryksdagen i himmelen... :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg gjentar spørsmålet mitt: må noe være evig for å ha verdi?

 

Ingen ser ut til å ha gitt noen god grunn for hvorfor noe ikke kan ha verdi eller mening om det en gang tar slutt. Om det er et kjæresteforhold, en favorittsang, et måltid, et godt humør eller et liv -- hva er det som gjør at disse tingene ikke kan ses på som meningsfylte fordi de en gang tar slutt?

Lenke til kommentar
Hva er meningen med å høre på din favorittsang når du vet at den vil ta slutt?

8290616[/snapback]

 

Buddhistene kaller dette dukha - alt har "lidelse" i seg. Selv det å elske noen er trist, fordi du eller din elskede en gang skal dø. Å høre på sin favorittsang er trist, fordi den en gang tar slutt.

 

Men de har jo en haug andre konsepter som veier opp. Vi her i kvasisekulære, liksomkristne Norge, bør kanskje heller gå ut fra å leve så godt vi kan før vi dør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...