Gå til innhold

Hva er meningen med livet når du vet du at du dør?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det er det ikke. Det er ikke vår feil at vi er tilbøyelige til å gjøre gale ting. Og hva med ting vi ikke rår med, f.eks. naturkatastrofer?

 

Du svarer fortsatt ikke på hvilke beviser du har, er det fordi du ikke har noen?

8300178[/snapback]

 

 

Jeg har lest helligskrifter og fått svar. De er kanskje bevis nok. Naturkatastrofer er bare ting som må skje, det er skjebne bestemt.

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar
Hvorfor tilbe en gud som bestemmer at det skal skje naturkatastrofer? Høres ut som en fæling.

8300203[/snapback]

 

Men det står i skjebnen deres og det kan ikke endres. Ting må skje. Noen lever et lang liv og noen kort. Sånn er det her i verden. Ingen er like.

Lenke til kommentar
Du svarer ikke på spørsmålet. Hvorfor tilbe en så sjofel fyr?

8300223[/snapback]

 

For å få et godt liv i himmelen istedenfor hvelvetet.

Manmå slitet i denne verdenen for å få et godt liv uten noen problemer i neste.

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar
Du svarer ikke på spørsmålet. Hvorfor tilbe en så sjofel fyr?

8300223[/snapback]

 

For å få et godt liv i himmelen istedenfor hvelvetet.

Manmå slitet i denne verdenen for å få et godt liv uten noen problemer i neste.

8300232[/snapback]

Aha, det er Pascals veddemål det er snakk om. Tilbe Gud, det er best om du har rett, og du taper ikke så mye om du ikke har rett. Tror du virkelig at du kan lure Gud?

 

Og hvordan vet du at det finnes et etterliv?

Endret av Me sjøl
Lenke til kommentar
Hvorfor tror du det er et liv etter dette?

8300260[/snapback]

 

 

Det må jo da være noe! Det er jo ikke bare sånn livet er. Klart det høres overnaturlig ut, men etter å lest noen helligeskrifter har jeg funnet ut at det er noe etter døden.

8300277[/snapback]

Jeg antar at du tror på et før-liv også. Jeg mener, kan du tenke deg milliarder av år med ikke-liv før du ble født?

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du det er et liv etter dette?

8300260[/snapback]

 

 

Det må jo da være noe! Det er jo ikke bare sånn livet er. Klart det høres overnaturlig ut, men etter å lest noen helligeskrifter har jeg funnet ut at det er noe etter døden.

8300277[/snapback]

Jeg antar at du tror på et før-liv også. Jeg mener, kan du tenke deg milliarder av år med ikke-liv før du ble født?

8300283[/snapback]

 

 

Niks, et menneske kommer bare på jorden en gang men har evig liv etter døden og ingen før-liv.

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du det er et liv etter dette?

8300260[/snapback]

 

 

Det må jo da være noe! Det er jo ikke bare sånn livet er. Klart det høres overnaturlig ut, men etter å lest noen helligeskrifter har jeg funnet ut at det er noe etter døden.

8300277[/snapback]

Jeg antar at du tror på et før-liv også. Jeg mener, kan du tenke deg milliarder av år med ikke-liv før du ble født?

8300283[/snapback]

 

 

Niks, et menneske kommer bare på jorden en gang men har evig liv etter døden og ingen før-liv.

8300292[/snapback]

Men dette er jo akkurat slik du fant ut at det må finnes et etterliv! Du kunne ikke tenke deg å bare slutte å eksistere. Vel, om du kan tenke deg å ikke eksistere, hvordan vet du at det ikke skjer når du dør?

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du det er et liv etter dette?

8300260[/snapback]

 

 

Det må jo da være noe! Det er jo ikke bare sånn livet er. Klart det høres overnaturlig ut, men etter å lest noen helligeskrifter har jeg funnet ut at det er noe etter døden.

8300277[/snapback]

Jeg antar at du tror på et før-liv også. Jeg mener, kan du tenke deg milliarder av år med ikke-liv før du ble født?

8300283[/snapback]

 

 

Niks, et menneske kommer bare på jorden en gang men har evig liv etter døden og ingen før-liv.

8300292[/snapback]

Men dette er jo akkurat slik du fant ut at det må finnes et etterliv! Du kunne ikke tenke deg å bare slutte å eksistere. Vel, om du kan tenke deg å ikke eksistere, hvordan vet du at det ikke skjer når du dør?

8300304[/snapback]

 

Fordi det står ingenting om det i religonen min. Det er livet etter døden de har mest fokus på.

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du det er et liv etter dette?

8300260[/snapback]

 

 

Det må jo da være noe! Det er jo ikke bare sånn livet er. Klart det høres overnaturlig ut, men etter å lest noen helligeskrifter har jeg funnet ut at det er noe etter døden.

8300277[/snapback]

Jeg antar at du tror på et før-liv også. Jeg mener, kan du tenke deg milliarder av år med ikke-liv før du ble født?

8300283[/snapback]

 

 

Niks, et menneske kommer bare på jorden en gang men har evig liv etter døden og ingen før-liv.

8300292[/snapback]

Men dette er jo akkurat slik du fant ut at det må finnes et etterliv! Du kunne ikke tenke deg å bare slutte å eksistere. Vel, om du kan tenke deg å ikke eksistere, hvordan vet du at det ikke skjer når du dør?

8300304[/snapback]

 

Fordi det står ingenting om det i religonen min. Det er livet etter døden de har mest fokus på.

8300360[/snapback]

Så det er sånn å forstå. Du bare godtar det, fordi religionen din sier det.

Lenke til kommentar
Du svarer ikke på spørsmålet. Hvorfor tilbe en så sjofel fyr?

8300223[/snapback]

 

For å få et godt liv i himmelen istedenfor hvelvetet.

Manmå slitet i denne verdenen for å få et godt liv uten noen problemer i neste.

8300232[/snapback]

Hvorfor i alle dager skulle Gud skape mennesket, og la det lide i et liv for at det skal ha det bra i det neste? Det vil jeg kalle sadistisk.

 

Hva med de som lider gjennom et helt liv? Vil de få det bedre i paradis, enn noen som lever smertefritt gjennom hele sitt liv? Hvis det er tilfellet, er det ikke urettferdig for den som har levd smertefritt? Skulle han heller pisket seg selv gjennom hele livet bare for å få det bedre i paradis? Det vil jeg også kalle sadistisk.

Det vil også være urettferdig om begge skulle ha det like godt. Nei, dette paradis snakket, har for mange logiske brister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...