Gå til innhold

e4300 VS. E6600


Anbefalte innlegg

altså, jeg lurer på om det er vits å kjøpe E6600..... E4300 klokker jo så forferdelig bra, og det er 1000kr å spare. den klokker vel stabilt til 3ghz, etter det jeg har hørt ihvertfall. E6600 kommer seg jo litt høyere men det er ikke så mye, høyeste jeg har sett på de 2 er 5,2ghz på e6600 og 3,6ghz på e4300.

 

noen synspunker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel som de fleste sier her. Har du virkelig et behov og har penger så gå for E6600, hvis ikke E4300.

 

Men vil syvende og sist er det bruken det kommer an på hvorvidt E4300 duger eller ei. Min E4300 er klokket til 3.1Ghz 24/7 stabilt og for mitt behov holder det i massevis.

Og anskaffer du det er dugende HK nå er det ingenting i veien for å oppgradere når prisene synker om 6mnd elns.

Lenke til kommentar
enig med IRRupt her, kjøp billigste nå og oppgrader senere. Prisene kommer snart til å synke :)  Min neste oppgradering blir en 4kjerne :whistle:

8284395[/snapback]

 

 

e6600 skal visstnok synk til 1750 om 1måned.. det blir diggbart

8284454[/snapback]

 

jeg fant ut idag at den ikke synker alikevel.... bare de andre modellene som gjør det :\

Lenke til kommentar
høyeste jeg har sett på de 2 er 5,2ghz på e6600 og 3,6ghz på e4300.

 

dette er ingenting og henge seg seg opp i, du får neppe noen klokk over 3,6+ uansett, ihvertall ikke 24/7 setting

 

 

hvis du skal klokke ville jeg gådd for E4300, i daglig bruk vil du ikke merke forskjell på disse 2 på samme klokk som hvis du klokker de til 3,2 ghz. på 3dmark og super pi ... ja men ikke til daglig. en E4300 yter hakket bedre på 3,2 enn en Intel Core 2 Extreme X6800 gjør uklokka

 

 

og driver du og kjøper nytt sysem er det utrolig mye du kan bruke 1200,- på :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Har E4300 selv. Kjører den på 3.2GHz 100% Orthos stabil. Men det krever 1.47 Volt. Og jeg har skikkelig kjøling. Har et 8800GTX som er overklokket også. Og man får minimalt mer poeng i 3DMark06 ved å gå fra 3GHz og oppover. Så konklusjonen min er at om man greier 3GHz på en E4300 så har man nok i massevis. Mye for pengene! Men når det gjelder E4300 så er det veldig forskjellige resultater. Noen greier 3.5GHz mens andre knapt greier 3GHz. Veldig stor forskjell. Men de aller fleste greier ganske lett 3GHz. Etter hva jeg har sett på nett.

 

Men bare ikke forvent deg at du skal greie mye over 3GHz. Hvis E6600 går ned i pris så kan det hende jeg skal vurdere den. Selv om det egentlig er liten vits for meg. Som sagt, 3GHz på Core2 Duo er nok i massevis til å drive hva det måtte være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...