Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

skjært av noe av fingeren.. gjør vondt!


Daniel-G

Anbefalte innlegg

jaja.. Så har jeg klart det jeg også, og enda verre enn de andre..

jobber i en slakterbutikk, der vi har noen oppskjærsmaskiner til å skjære spekemat og pålegg på..

Har alltid "hakket" på de 2-3 andre som har klart å skjært seg på den (fordi det er jo beskyttelse, og alle vet man ikke skal sette fingeren innpå ett knivblad som er 20 cm i radius, og skjærer det meste liksom..

 

men i går var det jeg som gjorde det.. det er "grop" inn i langfingeren på siden, så stor at man får en extra (tyggis) til å passe fint der..

 

hva faen gjør jeg med det? gikk ikke til legen, fordi hele hudgreia ble skjært bort, så det var ikke noe å sy.. men nå gjør det ganske vondt.. har ikke sovet de siste timene i natt..

 

Det er ikke noen næringsstoffer jeg bør få i meg for å få det til å gro fortere? tenker liksom på å bli med på en fest i morgen, men det går nok ikke så bra med denne styggen.. så det skal gå fort! får jo ikke denne klumpen av ett plaster inn i en skihanske heller.. det er jo påsken!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
....

 

 

Du burde dra til legen så fort som mulig, du vil garantert få infeksjon hvis det er et så stort og åpent sår. Håper du hvertfall har bandasjert svært godt.

8271774[/snapback]

 

Sant nok.. men var 99% ren kniv (var egentlig ferdig med å vaske) og skylte bare vekk noe blod, og hadde på noe som var i en pakke.. så regner med at det er ganske sterilt sånn sett egentlig..

Lenke til kommentar
....

 

 

Du burde dra til legen så fort som mulig, du vil garantert få infeksjon hvis det er et så stort og åpent sår. Håper du hvertfall har bandasjert svært godt.

8271774[/snapback]

 

Sant nok.. men var 99% ren kniv (var egentlig ferdig med å vaske) og skylte bare vekk noe blod, og hadde på noe som var i en pakke.. så regner med at det er ganske sterilt sånn sett egentlig..

8271809[/snapback]

 

Men lufta rundt oss er ikke steril, det kommer hele tiden dritt inn i såret. Dra til legen å få stripsa det.

Lenke til kommentar

Tulling.

Enten så er dette bare et tulle innlegg, eller så er du faktisk ikke så veldig smart.

 

Man trenger å desinfisere et sår grunnet mulig infeksjoner fra, evt, det man kuttet seg på...

 

Ta en tur til legevakten, eller nei, du burde dra til fastlegen din fordi jeg tror du trenger en lege som skjønner hvor simpel du er og da er ikke legevakten det beste stedet.

Lenke til kommentar
Haha, du er akkurat som meg du XD

 

Gå til legen, så angrer du iallefall ikke etterpå ;)

8276576[/snapback]

 

Vel.. det er ikke noe tulleinnlegg (kanskje jeg ikke var så seriøs med festen og påsketurene.. men..)

 

Har fått rensa det og hatt på nye greier.. var større enn antatt, var redd for at jeg la på litt mye med den tyggissen, men tror ikke det.. så jeg ble skikkelig dårlig igjen da jeg ble sjokkert over hvor stort det var..

 

Men skulle nok ha vært hos legen å fått en stivkrampesprøyte eller hva han foreslår.. men kan nok si at bladet var så desinfisert som man får det, så er det farer, så er det nok lufta og vannet som jeg lot fingern være under, da det skjedde..

Lenke til kommentar
Haha, du er akkurat som meg du XD

 

Gå til legen, så angrer du iallefall ikke etterpå ;)

8276576[/snapback]

 

Vel.. det er ikke noe tulleinnlegg (kanskje jeg ikke var så seriøs med festen og påsketurene.. men..)

8277559[/snapback]

Jeg skjønte det ;)

 

Er det ett kutt, eller han du skjært av en bit av fingeren?

 

Det gror sikkert av seg selv, men hvis du vil slippe den digre gropa du beskriver, så burde du gå til lege...

Lenke til kommentar

Jeg sier som de andre, gå til legen. Spesielt viss du har vondt.

Hva er egentlig problemet? Det virker som du lider av legeskrekk.

Viss du ikke går til lege uansett hva folk sier til deg ville jeg kanskje gått til apoteket og sett om de har noe som kan hjelpe såret med å gro, og viss såret er stor og åpent så vil det trenge litt hjelp. Ellers kan det ta unødvendig lang tid og man vil få et fint arr.

Men som sagt, er det så vanskelig å gå til lege? :shrug:

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Kutta av meg delen over tommelneglen da jeg skulle kutte salat. Rotet litt papir å en gummihanske rundt tommelen og tok vare på den andre delen, men etter 1 times tid svimte jeg av. Alltid lurt å dra til legen med en gang, istedet for å sette seg selv i farlige situasjoner. Fikk sydd på tommelen, å alt var fint etter ca 1.5 uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...