Gå til innhold

Tråden om HTC s710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, liten bump men jeg lurte på om HTC S710'en er kompatibel med de nye MicroSD kortene?

 

link: https://prisguiden.no/product.php?productId=79130

 

Hadde vært ganske fint med 8gb lagring til musikken ;)

Ser ingen grunn til at det ikke skal fungere. Jeg har brukt mitt 2 GB minnekort i min eldre Motorola V3x, som visstnok bare støttet opp til 1 GB. Mulig man skriver dette fordi det er den største tilgjengelige lagringsstørrelsen på minnekortet på markedet da telefonene slippes.

 

En litt spesiell forespørsel fra meg:

Kan noen si meg RASKESTE måte å få kopiert kontaktene som ligger lagret på telefonen, over på ett tomt SIM-kort?

 

S710'en min slår seg av få sekunder etter oppstart, og jeg må få berget ut alle kontaktene mine:P

 

Hurtige svar settes STOR pris på!

Kan du ikke få synkronisert med datamaskinen via Outlook og deretter inn på en annen mobil, eller for så å lagre manuelt?

 

 

Noen andre som opplever at skjermen på htc s710 blir veldig ripete? Min ser helt for j..... ut, og jeg har hatt den i 6 måneder. Ingen andre telefoner jeg har hatt ser så vanvittig stygge ut i skjermen...
Jeg har hatt telefonen min i 7 måneder, og jeg har bare en minimalistisk ripe på skjermen. Den tilbringer mye av tiden sin i lomma mi sammen med ei pakke Extra. Ligger forøvrig med skjermen ned da jeg bruker den som musikkmaskin, uten at det blir noe flere riper av den grunn. Hvordan behandler du den da? Ligger sammen med nøkler eller lignende i lomma?
Lenke til kommentar
Hei, liten bump men jeg lurte på om HTC S710'en er kompatibel med de nye MicroSD kortene?

 

link: https://prisguiden.no/product.php?productId=79130

 

Hadde vært ganske fint med 8gb lagring til musikken ;)

Ser ingen grunn til at det ikke skal fungere. Jeg har brukt mitt 2 GB minnekort i min eldre Motorola V3x, som visstnok bare støttet opp til 1 GB. Mulig man skriver dette fordi det er den største tilgjengelige lagringsstørrelsen på minnekortet på markedet da telefonene slippes.

 

Men er det noen som har prøvd dette i praksis?

Lenke til kommentar
Hei, liten bump men jeg lurte på om HTC S710'en er kompatibel med de nye MicroSD kortene?

 

link: https://prisguiden.no/product.php?productId=79130

 

Hadde vært ganske fint med 8gb lagring til musikken ;)

Ser ingen grunn til at det ikke skal fungere. Jeg har brukt mitt 2 GB minnekort i min eldre Motorola V3x, som visstnok bare støttet opp til 1 GB. Mulig man skriver dette fordi det er den største tilgjengelige lagringsstørrelsen på minnekortet på markedet da telefonene slippes.

 

Men er det noen som har prøvd dette i praksis?

Som sagt så har jeg prøvd det minnekortet jeg kjøpte med til min S710 i min gamle V3x som "støtter opp mot 1 GB minnekort" som det står. Om det ikke skulle fungere så kan du jo benytte deg av angreretten du har da. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg fikk denne telefonen igår og det er enkelte småting som irriterer meg litt sammenblignet med den forrige telefonen jeg hadde (SE P990i).

  • Du kan blandt annet ikke legge til flere mobilnumre til en kontakt )jeg har iallefall ikke funnet ut hvordan dette gjøres enda)
  • Det er vannskelig å kopiere inn varslingslyder du ønsker å ha selv på telefonen. dessuten har jeg inntrykk av at det kun er wav og et annet utdatert filformat som støttes.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
jeg fikk denne telefonen igår og det er enkelte småting som irriterer meg litt sammenblignet med den forrige telefonen jeg hadde (SE P990i).
  • Du kan blandt annet ikke legge til flere mobilnumre til en kontakt )jeg har i alle fall ikke funnet ut hvordan dette gjøres enda)
  • Det er vannskelig å kopiere inn varslingslyder du ønsker å ha selv på telefonen. dessuten har jeg inntrykk av at det kun er wav og et annet utdatert filformat som støttes.

Begge deler går fint an. :) Dersom du velger å opprette en SIM-kontakt så kan du bare ha ett nummer per oppføring, men dersom du velger Outlook-kontakt kan du ha over ti telefonnumre, hele slektstreet til personen med deres adresser og arbeidsplasser mm.

 

For at egne lyder skal dukke opp i Innstillinger, må du kopiere filene over i \Application Data\Sounds, som du finner ved å gå inn i hovedmenyen -> Filutforsker -> Meny -> Min enhet. Ellers så kan ringetoner velges i Lydbehandling. Der kan man også gjøre om lengden på lydfilene, slik at man f.eks. kan hente ut refrenget på en sang dersom du ønsker å ha det som ringetone eller til å vekke deg om morgenen. Av filformater som støttes er det AMR/AAC/WAV/WMA og MP3.

 

Håper du ble noe klokere. God jul! :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk HTC s730 rett før jul nå, og den virker heftig med masse funksjoner osv. MEN den suger jo strøm fra batteriet!! Jeg har måtte lade den hver kveld nå og da har jeg knapt brukt den..

Er det noen måte å få batteriet til å holde lengere? Jeg har slått av WLAN og Bluetooth, for det

bruker jeg ikke så mye men er det noe annet jeg kan gjøre?

 

Setter pris på svar! God Jul! :)

Lenke til kommentar
Jeg fikk HTC s730 rett før jul nå, og den virker heftig med masse funksjoner osv. MEN den suger jo strøm fra batteriet!! Jeg har måtte lade den hver kveld nå og da har jeg knapt brukt den..

Er det noen måte å få batteriet til å holde lengere? Jeg har slått av WLAN og Bluetooth, for det

bruker jeg ikke så mye men er det noe annet jeg kan gjøre?

 

Setter pris på svar! God Jul! :)

Virka rart at du må lade den så ofte. Den skal jo ha bedre batteri enn S710, og jeg lader ikke min så ofte som hver dag med noen samtaler og meldinger om dagen. Og telefonen min er 8 måneder nå..

 

S730 har jo 3g, så den vil jo suge litt mer strøm pga det. Du kan jo se om du får valgt og ikke benytte deg av 3g-nettet, men bare av GSM. Man bør også huske på å gå inn i Comm Manager og slå av Datatilkobling (tast 6 på S710 ihvertfall), samt tømme programmene som kjører i Oppgavebehandling. Senke tida på hvor lenge belysningen skal stå på sparer jo litt strøm det også. Mer kommer jeg ikke på i farta.

 

 

Fant du forresten ut av det du lurte på, ilpostino? :)

 

Og god jul folkens! :)

Lenke til kommentar

Hei dere! Er ny her og har ett par spørsmål om HTC s710!

Jeg skal nemli kjøpe den om 2 dager! :)

Og her kommer spørsmåla: Hvordan er det mulig å få gps på denne? (Nedlastet? Helst ikke kjøpes.)

Hva er bra og dårlig med denne?

Får jeg mye for penga visst jeg kjøper denne?

Og er dere fornøyd? :)

Btw så ser den utrolig tøff ut med QUERTY tastaturet :) (Hvor er æ,ø og å?)

Hvordan er mulighetene for å laste/finne brukbare program til denne?

Svar takker jeg for :)

Edit * Kan jeg få feks. en annen telefon til samme pris som noen vil annbefale?

Endret av Markn
Lenke til kommentar
Hei dere! Er ny her og har ett par spørsmål om HTC s710!

Jeg skal nemli kjøpe den om 2 dager! :)

Og her kommer spørsmåla: Hvordan er det mulig å få gps på denne? (Nedlastet? Helst ikke kjøpes.)

Hva er bra og dårlig med denne?

Får jeg mye for penga visst jeg kjøper denne?

Og er dere fornøyd? :)

Btw så ser den utrolig tøff ut med QUERTY tastaturet :) (Hvor er æ,ø og å?)

Hvordan er mulighetene for å laste/finne brukbare program til denne?

Svar takker jeg for :)

Edit * Kan jeg få feks. en annen telefon til samme pris som noen vil annbefale?

 

Hvis du skal bruke telefonen som GPS må du ha 2 ting:

1. en GPS mottaker med bluetooth-overføring som f.eks DENNE!

2. Programvare

 

Når det gjelder programvare så er det sikkert mye man kan bruke her som også er gratis,

men noen av de mere kjente er TomTom, men dette koster penger.

 

Når det gjelder selve telefonen har jeg brukt HTC s730 noen dager og den virker bra. Det er etterfølgeren til s710.

En av forskjellene er vel at 730 har 3G. Bortsett fra det så har jeg ikke helt oversikten :)

Lenke til kommentar
Hei dere! Er ny her og har ett par spørsmål om HTC s710!

Jeg skal nemli kjøpe den om 2 dager! :)

Og her kommer spørsmåla: Hvordan er det mulig å få gps på denne? (Nedlastet? Helst ikke kjøpes.)

Hva er bra og dårlig med denne?

Får jeg mye for penga visst jeg kjøper denne?

Og er dere fornøyd? :)

Btw så ser den utrolig tøff ut med QUERTY tastaturet :) (Hvor er æ,ø og å?)

Hvordan er mulighetene for å laste/finne brukbare program til denne?

Svar takker jeg for :)

Edit * Kan jeg få feks. en annen telefon til samme pris som noen vil annbefale?

- Ja, du kan få GPS på denne. Du får blant annet JAVA-programmer som er gratis, men som duu må betale vanlig datatrafikk for når den er i bruk. Finnes en eller flere artikler om dette på Amobil. Det kreves også en GPS mottaker, som kobles til via blåtann og koster fra 4-500 og oppover.

 

- I forhold til "vanlige" mobiler får du mye for pengene ved å kjøpe en slik telefon. Men om DU får mye forpengene, kommer akkurat an på hva du skal bruke den til. En smarttelefon er en smarttelefon, og er ikke så enkel i bruk som en vanlig mobil dersom du kun skal bruke den som en vanlig mobil.

 

- Jeg er veldig fornøyd med den. S710 er min første smarttelefon, og jeg tviler på at jeg kommer til å gå tilbake til å bruke vanlig mobil siden, ihvertfall hvis jeg kun skal ha én telefon. Mulighetene med en slik telefon er mange flere enn med en vanlig telefon. Jeg blir ihvertfall veldig fort lei vanlige telefoner, da de har begensede muligheter og de fort blir veldig kjedelige å bruke. Men det kommer jo igjen an på hva man skal bruke telefonen til. Etter jeg fikk denne telefonen har jeg begynt å skrive notater, sjekke mail, synkronisere med PC-en og andre ting som jeg ikke gjorde tidligere, mye av grunnen fordi en vanlig telefon ikke har så mange av disse muligheten som en smarttelefon.

 

Veldig kjekt å sitte på skolen å gjøre notater på telefonen, for så å synkronisere den med PC-en og få opp alle gjøremål i Outlook. Telefonregninga mi har vel også gått litt ned etter at jeg fikk telefonen. Hender jeg sitter på MSN eller surfer via WLAN istedenfor å sende meldinger og slikt. Dessuten kan man sette opp IP-telefoni på mobilen, slik at man kan ringe gratis til alle hjemmetelefoner i Norge med f.eks. VoipStunt. Skype kan man jo også bruke.

 

- ÆØÅ tastene ligger på de tre nederste piltastene. De fleste vil nok velge å bruke xT9 når man skriver, og da kommer ÆØÅ automatisk dersom man trykker på A eller O.

 

- Jeg ville nok heller valgt å kjøpe S730 fremfor S710. Den skal ha bedre batteritid, raskere prosessor, samt at den har 3G. Da jeg prøvde denne telefonen syntes jeg også QWERTY-tastaturet på denne var bedre enn på S710. Ulempen med denne er at den er litt større enn S710, og har etter min mening et dårligere utseende.

 

- Siden det er Windows Mobile på telefonen så finnes det et hav av programmer, men en del koster penger. Telefonen har også støtte for javaprogrammer, men programmer som er tilpasset WM er mye bedre.

 

S710 vs S730

Lenke til kommentar
Hvis du skal bruke telefonen som GPS må du ha 2 ting:

1. en GPS mottaker med bluetooth-overføring som f.eks DENNE!

2. Programvare

 

Når det gjelder programvare så er det sikkert mye man kan bruke her som også er gratis,

men noen av de mere kjente er TomTom, men dette koster penger.

 

Når det gjelder selve telefonen har jeg brukt HTC s730 noen dager og den virker bra. Det er etterfølgeren til s710.

En av forskjellene er vel at 730 har 3G. Bortsett fra det så har jeg ikke helt oversikten :)

Den du linker til der er til pc, og ikke mobiltelefon. Dette er en slik man må ha for å få GPS på telefonen.

 

Artikler om GPS på mobilen:

http://www.amobil.no/tester/gps/wayfinder_navigator_7/44056

http://www.amobil.no/artikkel/mobilskolen/...a_mobilen/43008

http://www.dinside.no/php/art.php?id=274941

http://www.amobil.no/tester/gps/gratis_gps_til_mobilen/40817

Lenke til kommentar
Hei dere! Er ny her og har ett par spørsmål om HTC s710!

Jeg skal nemli kjøpe den om 2 dager! :)

Og her kommer spørsmåla: Hvordan er det mulig å få gps på denne? (Nedlastet? Helst ikke kjøpes.)

Hva er bra og dårlig med denne?

Får jeg mye for penga visst jeg kjøper denne?

Og er dere fornøyd? :)

Btw så ser den utrolig tøff ut med QUERTY tastaturet :) (Hvor er æ,ø og å?)

Hvordan er mulighetene for å laste/finne brukbare program til denne?

Svar takker jeg for :)

Edit * Kan jeg få feks. en annen telefon til samme pris som noen vil annbefale?

- Ja, du kan få GPS på denne. Du får blant annet JAVA-programmer som er gratis, men som duu må betale vanlig datatrafikk for når den er i bruk. Finnes en eller flere artikler om dette på Amobil. Det kreves også en GPS mottaker, som kobles til via blåtann og koster fra 4-500 og oppover.

Veldig kjekt å sitte på skolen å gjøre notater på telefonen, for så å synkronisere den med PC-en og få opp alle gjøremål i Outlook. Telefonregninga mi har vel også gått litt ned etter at jeg fikk telefonen. Hender jeg sitter på MSN eller surfer via WLAN istedenfor å sende meldinger og slikt. Dessuten kan man sette opp IP-telefoni på mobilen, slik at man kan ringe gratis til alle hjemmetelefoner i Norge med f.eks. VoipStunt. Skype kan man jo også bruke.

 

Det jeg kommer til å bruke telefonen til er mer som en skolemobil.

Derfor har jeg sett på denne. Men prisen ble 2400kroner med Djuce non stop/Fri 120. Noe som passer meg _UTMERKET_.

Men fannt ikke så spesielt mye om den S730 telefonen. Pris ligger denne på da med abbonemant?

Takk for svar! Høres ut som dere har god erfaring å si til en noob! :):blush:

Edit* Er det innebygd GPS på den S730 ?

Edit2* fannt det hos Netcom Men er usikker på pris hos telenor! :(

Endret av Markn
Lenke til kommentar
Hei dere! Er ny her og har ett par spørsmål om HTC s710!

Jeg skal nemli kjøpe den om 2 dager! :)

Og her kommer spørsmåla: Hvordan er det mulig å få gps på denne? (Nedlastet? Helst ikke kjøpes.)

Hva er bra og dårlig med denne?

Får jeg mye for penga visst jeg kjøper denne?

Og er dere fornøyd? :)

Btw så ser den utrolig tøff ut med QUERTY tastaturet :) (Hvor er æ,ø og å?)

Hvordan er mulighetene for å laste/finne brukbare program til denne?

Svar takker jeg for :)

Edit * Kan jeg få feks. en annen telefon til samme pris som noen vil annbefale?

- Ja, du kan få GPS på denne. Du får blant annet JAVA-programmer som er gratis, men som duu må betale vanlig datatrafikk for når den er i bruk. Finnes en eller flere artikler om dette på Amobil. Det kreves også en GPS mottaker, som kobles til via blåtann og koster fra 4-500 og oppover.

Veldig kjekt å sitte på skolen å gjøre notater på telefonen, for så å synkronisere den med PC-en og få opp alle gjøremål i Outlook. Telefonregninga mi har vel også gått litt ned etter at jeg fikk telefonen. Hender jeg sitter på MSN eller surfer via WLAN istedenfor å sende meldinger og slikt. Dessuten kan man sette opp IP-telefoni på mobilen, slik at man kan ringe gratis til alle hjemmetelefoner i Norge med f.eks. VoipStunt. Skype kan man jo også bruke.

 

Det jeg kommer til å bruke telefonen til er mer som en skolemobil.

Derfor har jeg sett på denne. Men prisen ble 2400kroner med Djuce non stop/Fri 120. Noe som passer meg _UTMERKET_.

Men fannt ikke så spesielt mye om den S730 telefonen. Pris ligger denne på da med abbonemant?

Takk for svar! Høres ut som dere har god erfaring å si til en noob! :):blush:

Edit* Er det innebygd GPS på den S730 ?

Edit2* fannt det hos Netcom Men er usikker på pris hos telenor! :(

Offisielt er det ikke GPS på S730, men ryktene om at det skal være det er mange. Betaversjonen av S730 hadde jo det, og flere sier de har funnet spor av GPS modul innebygd i telefonen. Mer om det:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...amp;s=amobil.no

http://www.amobil.no/artikkel/maskinvare/h..._htc_s730/44888

 

Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor i all verden du i det hele tatt tenker på å skaffe deg Fri 120, dog heller ikke NonStop dersom du da ikke sender mer enn 1000 meldinger i måneden. Jeg hadde heller kjøpt den uten abonnement, og heller kjøpt meg OneCall Faktura. Sinnsykt mye billigere, og nå som de er kjøpt opp av Network Norway kan det hende de blir enda billigere i nærmeste fremtid. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...