Gå til innhold

Hvor Mange Røyker Her?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
^^

 

Der må gjerne gå med lufttette dykkerklokker over hue?

 

Enige?

8264475[/snapback]

Er det ikke enklere at dere bare går ned i kloakken da? Ikke som om at dere kommer til å lukte noe verre.

8266370[/snapback]

trådstarter er ute etter hvor mange som røyker her på forumet og hvorfor de begynte, ikke ute etter hvor mange som hater røykere :)

Lenke til kommentar

Røykeloven er noe forbanna bullshit. Så "Bullshit!" på TVn her om dagen, og det at passiv røyking liksom skal være skadelig på noen måte har blitt bortbevist og avvist som bullshit.

 

Skjønner ikke hva vi skal med den hvis det ikke skader noen. Det er hundrevis av andre ting som kan plage folk, hvorfor må akkurat røyking være det som forbys? Og når vi appåtil har røykerom/røykesoner så er det liten vits å klage. Kanskje vi også skal ha et fiserom eller et "irriterende-stemme"-rom?

 

Nei til røykeloven.

Lenke til kommentar
Røykeloven er noe forbanna bullshit. Så "Bullshit!" på TVn her om dagen, og det at passiv røyking liksom skal være skadelig på noen måte har blitt bortbevist og avvist som bullshit.

 

Skjønner ikke hva vi skal med den hvis det ikke skader noen. Det er hundrevis av andre ting som kan plage folk, hvorfor må akkurat røyking være det som forbys? Og når vi appåtil har røykerom/røykesoner så er det liten vits å klage. Kanskje vi også skal ha et fiserom eller et "irriterende-stemme"-rom?

 

Nei til røykeloven.

8270228[/snapback]

hva med de som er allergisk a. akkurat den episoden av bullshit har blitt veldig kritisert, hvis du googler litt å ser på ulike undersøkelser som har blitt gjort angående passiv røyking, alle de konkluderer med at passiv røyking er skadelig, varier fra veldig lite skadelig og veldig skadelig :)

Lenke til kommentar
det som er kjipest med røykeloven er at det faktisk lukter værre på utestedene nå enn før. Alle de forskjellige parfymene blanda med svettelukt fra kjipe dudes...fuck it..få tilbake røyklukta !

Det det burde vært slik at utesteder osv kunne velge om de skulle være røukfrie eller ikke :)

Lenke til kommentar
Røykeloven er noe forbanna bullshit. Så "Bullshit!" på TVn her om dagen, og det at passiv røyking liksom skal være skadelig på noen måte har blitt bortbevist og avvist som bullshit.

8270228[/snapback]

 

Den der tror jeg ikke på.

 

http://www.ash.org.uk/html/factsheets/html/fact08.html

side som sier det motsatte.

 

http://www.theberries.ns.ca/BOTW_archives/passive_smoke.html

Nok en side.

 

bare søk på : passive smoking i google. Hvor seriøse alle sidene er vet jeg ikke. Men jeg vil si at de må da få stoffet sitt fra en plass og det må jo ligge noe bak.

 

 

 

Fant en side som viser til undersøkelsen som sier at passiv røyking ikke er farlig:

http://www.bupa.co.uk/health_information/h...70503smoke.html

Denne siden hadde en del informasjon om passiv røyking synes jeg.

 

 

Edit: til trådstarter vil jeg bare beklage at tråden har sporet litt av.

Endret av Freud
Lenke til kommentar
Hvor skal de gå nå, skal dere jage dem ned i kloakkørene når de skal røyke eller noe?
Det enkleste er vel strengt tatt å ikke røyke. Det er det beste for alle. Kan du si meg en fordel ved å røyke?

8269221[/snapback]

en fordel med å røyke: det er digg, spesielt etter et måltid.

 

Og det er ikke bare å slutte, når du først har blitt avhengig.

Lenke til kommentar
Røykeloven er noe forbanna bullshit. Så "Bullshit!" på TVn her om dagen, og det at passiv røyking liksom skal være skadelig på noen måte har blitt bortbevist og avvist som bullshit.

 

Skjønner ikke hva vi skal med den hvis det ikke skader noen. Det er hundrevis av andre ting som kan plage folk, hvorfor må akkurat røyking være det som forbys? Og når vi appåtil har røykerom/røykesoner så er det liten vits å klage. Kanskje vi også skal ha et fiserom eller et "irriterende-stemme"-rom?

 

Nei til røykeloven.

8270228[/snapback]

hva med de som er allergisk a. akkurat den episoden av bullshit har blitt veldig kritisert, hvis du googler litt å ser på ulike undersøkelser som har blitt gjort angående passiv røyking, alle de konkluderer med at passiv røyking er skadelig, varier fra veldig lite skadelig og veldig skadelig :)

8271323[/snapback]

Hva folk kan være allergisk mot på caféer, restauranter, barer etc:

- Planter

- Dyr

- Maten

- Hundrevis av andre ting

 

Hvis man er allergisk mot noe spesifikt på en restaurant der det er tillatt å røyke så burde man ikke spise der i det hele tatt. Staten har ingenting med å blande seg inn i dette, da dette er noe utestedene kan regulere flott selv. Hvis de opplever evt. færre kunder ved røyking inne eller hvis de selv ikke vil ha røyken inne, så burde de kunne bestemme selv. Dermed kan de opprette både røykerom, forbud for røyking eller annet for å regulere reglene selv. Det er ikke deres oppgave å ta vare på folk som ikke liker en spesifikk lukt. Tåpelig.

 

Ja, den episoden antar jeg har blitt veldig kritisert - av folkene som var for røykeloven. Men som sagt var det ingen grunn til å opprettholde røykeloven. Du vil finne en haug med sider som vil påstå at passiv røyking er skadelig på Google, men de er bare generelle påstander som har blitt påstått i årevis, eller løgn og propaganda fra røykemotstanderne. I "Bullshit!" viste de også frem det eneste dokumentet alle hadde brukt som basis for å påstå at passiv røyking var skadelig. I dokumentet stod det derimot ingenting om at det var skadelig, men noe helt annet som alle til slutt tok å forvrengte og gikk ut med og prøve å fremvise som skadelig. De synes også at det å inføre en røykelov fikk det til å se ut som folk virkelig trengte en stor barnepasser.

 

For det er nemlig det Norge er - verdens største barnehage!

Lenke til kommentar

Jeg har sett programmet, og mange andre program. Det er god underholdning, men man skal ikke ta alt de sier for god fisk.

 

De har korrigerte seg ved flere anledninger, blant annet etter den passiv røyking episoden.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
det som er kjipest med røykeloven er at det faktisk lukter værre på utestedene nå enn før. Alle de forskjellige parfymene blanda med svettelukt fra kjipe dudes...fuck it..få tilbake røyklukta !

Det det burde vært slik at utesteder osv kunne velge om de skulle være røukfrie eller ikke :)

8272252[/snapback]

 

amen...så kan folk velge hva dem vil...greit nok at folk som ikke røyker ikke vil ha den røyken blåst opp i trynet..det skjønner jeg veldig godt...men man burde få velge..

Lenke til kommentar

Trådstarter har fått sine svar, og hatt sin framføring. (Om det er feil kan vedkommende kontakte meg på PM.)

 

Dersom dere ønsker å diskutere røyking og skadevirkninger kan dere starte en tråd under Helse. Dersom dere vil diskutere røykeloven kan dere starte en under Politikk og Samfunn. Fortrinnsvis uten å krangle om hvem som burde gå i kloakken. (Sjekk om det alt finnes tråder om dette først.)

 

Noen generell "La oss diskutere alt som har noe med røyking å gjøre" trenger vi ikke, spesielt i en tråd som hadde et annet topic. Denne stenges.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...