Gå til innhold

Forutså gud evolusjonslæren?


Anbefalte innlegg

Det er ingenting i Bibelens lære som bryter med naturvitenskapen

Jovisst. Mannen ble ikke laget av støv. Kvinnen ble ikke laget av mannens ribbein. Mennesket var aldri perfekt, men har utviklet seg fra mer primitive skapninger.

 

Evolusjon er et faktum, en av hoveddelene i naturvitenskapen, og enhver som er motstander av evolusjon er anti-vitenskapelig.

 

 

Når tv-program som Big Brother og Farmen er det folk er mest opptatt av, tar jeg meg den frihet å trekke mine konklusjoner om nivået.

Hvordan vet du at folk er "mest opptatt" av disse? Hvordan vet du at folk ikke har vært opptatt av tilsvarende til alle tider? I tidligere tider var jo nedslakting av mennesker veldig populært å se på.

 

Du må slutte å TRO så mye, og tilegne deg litt mer faktisk kunnskap.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ingenting i Bibelens lære som bryter med naturvitenskapen

Jovisst. Mannen ble ikke laget av støv. Kvinnen ble ikke laget av mannens ribbein. Mennesket var aldri perfekt, men har utviklet seg fra mer primitive skapninger.

 

Evolusjon er et faktum, en av hoveddelene i naturvitenskapen, og enhver som er motstander av evolusjon er anti-vitenskapelig.

 

 

Når tv-program som Big Brother og Farmen er det folk er mest opptatt av, tar jeg meg den frihet å trekke mine konklusjoner om nivået.

Hvordan vet du at folk er "mest opptatt" av disse? Hvordan vet du at folk ikke har vært opptatt av tilsvarende til alle tider? I tidligere tider var jo nedslakting av mennesker veldig populært å se på.

 

Du må slutte å TRO så mye, og tilegne deg litt mer faktisk kunnskap.

8279360[/snapback]

 

Du er svært påståelig her. Mener du å si at du har funnet sannheten?

Lenke til kommentar
Du er svært påståelig her. Mener du å si at du har funnet sannheten?

8282118[/snapback]

Man finner aldri en absolutt sannhet, men for å avvise noe bør man kunne motbevise de bevisene som finnes.

8282682[/snapback]

 

I noen vitenskapelige displiner har man absolutte sannheter. Matematikk er en av dem. 2 pluss 2 er 4. Det kan ikke bli annet. Men jeg oppfatter det dithen at evolusjonlæren er fastspikret og fundamental i sinn sannhet og ekthet.

Lenke til kommentar
Du er svært påståelig her. Mener du å si at du har funnet sannheten?

8282118[/snapback]

Man finner aldri en absolutt sannhet, men for å avvise noe bør man kunne motbevise de bevisene som finnes.

8282682[/snapback]

 

I noen vitenskapelige displiner har man absolutte sannheter. Matematikk er en av dem. 2 pluss 2 er 4. Det kan ikke bli annet. Men jeg oppfatter det dithen at evolusjonlæren er fastspikret og fundamental i sinn sannhet og ekthet.

8282722[/snapback]

 

Matematikk er logikk, og er et verktøy, ingen sannhet.

 

Den eneste sannheten vi kan forholde oss til er det vi kan observere. Det mest grunnleggende er ens egen eksistens. Jeg eksisterer, dette vet jeg. Ut i fra dette kan en bygge ut "sannheten" basert på observasjoner. Observasjonene er "korrekte" i den forstand at alle observasjonene er gjenntakbare (kan vi alle se dette treet, så eksisterer treet). Og slik kan vi fortsette, til vi har definert "verden". nå skal det sies at det er mye vi ikke vet, og derfor er den vitenskaplige metode så genial. Den forklarer ikke virkeligheten utifra førsteinntrykk og antagelser, den gir ingen "sannheter". Den gir hypoteser som stemmer overrens med det vi kan observere. Den viteskaplige metode går ut på å avkrefte, snarere enn å bekrefte.

Lenke til kommentar
Han forutser at mennekset vil vende seg fra gud og velge mange urette alternativ. Hedenske læresetninger, apelæren og forvrenging av Bibelens ord.

8239077[/snapback]

 

Dette forutsetter at du vet nøyaktig hva som var guds intensjon med bibelen. Dette kan du ikke vite, om du ikke har vært i dialog med gud om akkurat dette. Dersom du har vært i dialog med gud, vil du vite hva han har sagt til akkurat deg om akkurat dette. Men: Da må du samtidig være klar over at gud har vært i kontakt med svært mange andre med hensyn til akkurat dette spørsmålet, og gitt diametralt forskjellige svar. Mennesker har drept i guds navn, på bakgrunn av det de mener var en beskjed direkte fra gud. Hvillken gud er egentlig dette, som er allmektig og allvitende, men ikke klarer å bestemme seg for hva som er det rette svaret på så åpenbare spørsmål som dette?

8239707[/snapback]

 

Guds intensjon med Bibelen var å rettlede folk til den rette tro. Til deres eget beste.

Lenke til kommentar
Så matematikk er ingen sannhet? Den må du utdype.

8286335[/snapback]

1 + 1 = 2 er utledet fra en serie definisjoner. Vitenskapelige faktum er basert på observasjoner, og de har en sannhetsverdi. Det er en forskjell her.

8287440[/snapback]

 

2 epler pluss 2 epler er 4 epler, men 2 pærer pluss 2 pærer er ikke gittav den grunn?

Lenke til kommentar
Du er svært påståelig her. Mener du å si at du har funnet sannheten?

8282118[/snapback]

Kom heller med motargumenter istedenfor å ignorere alt jeg skriver og prøve å avspore diskusjonen.

8287142[/snapback]

 

Du må da kunne utdype argumentene dine. Å kreve dokumentasjon eller forklaring er ingen avsporing

Lenke til kommentar
1 + 1 = 2 er utledet fra en serie definisjoner. Vitenskapelige faktum er basert på observasjoner, og de har en sannhetsverdi. Det er en forskjell her.

8287440[/snapback]

2 epler pluss 2 epler er 4 epler, men 2 pærer pluss 2 pærer er ikke gittav den grunn?

8287547[/snapback]

Ømm jo? Jeg ser ikke helt hvor du vil hen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...