Gå til innhold

Den store diskusjon.no overklokkingskonkurransen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må bare finne xp-plata mi, så skal jeg legge inn windows på en  80gb hdd, og sette det gamle P4 systemet mitt i fryseren, hvordan vil det gå med pc'en i fryseskapet?

8384478[/snapback]

 

Prøv å ikke frys hd du.

De liker ikke så lave temperaturer. :)

 

Du kan jo varmeisolere den og så koble den til like før overklokking.

 

EDIT:

Har testa ned til -12 C i korte perioder, men en fryser på max kan klare < -30 C.

Uansett bør den kobles til like før, og ikke "fryses".

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar

Er vel verst for selve fryseren som ikke er glad i tilført energi over lang tid.

 

Det du skal være obs for er kondens. Kald fryser og komponenter som avgir varme kan bli farlig for div komponenter. De som driver med cascade og andre ekstreme kjølemetoder passer på å isolere delene som blir kalde med en type silikon osv.

 

Psu burde du også sette utenfor. Den har jo ikke bare 12V, men også 230V og smeller enda bedre om det kondensen kortsutter den.

Lenke til kommentar

Såklart over kort tid skulle det jo gå fint. I kort nok periode skulle også hdd klare seg helt fint i en fryser.

 

Hvis du tilfeldigvis har varmepumpe der du bor kan du sette den på kjøling i stedet og sette pc'en under den. Det er en tryggere måte, og det gir netto kjøling på komponentene, bare ikke like mye som i en fryser.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg må poste alle resultatene mine her i tillegg til på hwbot.. mener.. jeg registrerte meg jo den første dagen av konkurransen.. så alt som er der er jo reelt..

Lurer også på hvem som leder konkurransen..

Mener at både jeg og Kjell Erik ligger godt an... Tror ikke det er noen som har en høyere prosentvis overklokk en meg iallefall..

 

Når dette er sagt, så tenker sikkert mange at jaja.. det er vel stoolman eller overklokk som tar det uansett...

Vel.. overklokkeing er hardt arbeid.. Jeg har stått i garasjen hver bidige kveld hele uken, Brent to hovedkort, bannet svertet og stort sett hatt under 3 timer søvn hver natt... Jeg står opp kl 0600 hver dag med ungene... og derfor blir det jo litt pes når jeg klokker til kl 0400 om natta....

Moralen er.. man får igjen for det man legger inn..

Lenke til kommentar

Nei vi har kontrollen på dine resultater Stoolman. Er ikke så vanskelig når alle dine resultater er satt etter konkurransen startet.

 

Hvem som ligger ann til å vinne hva er litt usikkert foreløpig, er jo noen timer igjen enda. Men Jeg har sett noen bra scorer som er gamle som folk har lagt ut og de blir ikke godkjent for å si det slik.

 

Og som Stoolman her sier så er det et par stykker som har lagt litt mer tid i denne konkurransen enn andre. Om de vinner gjenstår jo å se da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...