Gå til innhold

Startside Internet Explorer

kig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig fått min 17" FUJITSU SIEMENS Amilo Xi1546 i hus, og sliter med at kan ikke endre startside. Uansett hva jeg legger inn av innstilling, får jeg hele tida opp ..http://no.msn.com/..som startside. Irriterende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har du trykka på først BRUK og så OK ?

Når du er inne på innstillingene...

8238509[/snapback]

Ja, det har jeg!

Skrevet
Hmm, merkelig  :hmm:

Prøvd alt?

8238520[/snapback]

Ja, nemlig merkelig. Har aldri vært borti slikt.

Skrevet
Last ned Firefox.

:cool:

8238590[/snapback]

Det kommer vel neppe til å hjelpe på trådstarters problemstilling. Han kan riktignok benytte en annen webbrowser, men IE sin startside vil jo forbli uendret.

Skrevet
Last ned Firefox.

:cool:

8238590[/snapback]

Gjort, og i Firefox får jeg satt den ønska startside. Takk! Lurer på om det feks kan være den trådløse nettverkskoplingen, usikret Linksys, som skaper problemer. Må snart finne ut hvordan sikre den.

Skrevet
Du kan prøve å endre dette i registeret på maskina. Er du kjent med hvordan dette gjøres?

*Tronaldo*

8238693[/snapback]

Hmm.. nei. Men er meget lærevillig.

Skrevet (endret)

Gjør slik (NB! Du må ALDRI endre noe i registry som du ikke er sikker på - alle endringer gjøres på eget ansvar!):

- Avslutt alle instanser av IE og MSN/Live messenger

- Trykk på startknappen og gå til "run". Skriv regedit og trykk "ok"

- Naviger til HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main og finn nøkkelen på høyre side som heter "Start Page".

- Dobbeltklikk på denne og skriv feks. http://www.google.com

- Trykk ok og avslutt regedit via File -> Exit

- Reboot maskina

Meld tilbake dersom dette ikke funka så skal vi se om vi ikke kan prøve noen andre ting også...

*Tronaldo*

EDIT - Glemte en ting!

Endret av *Tronaldo*
Skrevet
Gjør slik (NB! Du må ALDRI endre noe i registry som du ikke er sikker på - alle endringer gjøres på eget ansvar!):

- Avslutt alle instanser av IE og MSN/Live messenger

- Trykk på startknappen og gå til "run". Skriv regedit og trykk "ok"

- Naviger til HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main og finn nøkkelen på høyre side som heter "Start Page".

- Dobbeltklikk på denne og skriv feks. http://www.google.com

- Trykk ok og avslutt regedit via File -> Exit

- Reboot maskina

Meld tilbake dersom dette ikke funka så skal vi se om vi ikke kan prøve noen andre ting også...

*Tronaldo*

EDIT - Glemte en ting!

8238755[/snapback]

Hva var det du glemte?

Ellers er det vel greiest å fortsett med Firefox som nettleser. Fordeler med IE?? Hvordan avinnstallerer jeg IE når den er i Microsoft pakka sammen med tekstbehandler o.a. prgr?

Skrevet

DU får vel ikke fjernet den sånn uten videre! Dessuten er det i noen tilfeller greit å ha, har opplevd noen sider som ikke funker tilfredsstillende med andre nettlesere enn IE!

F.eks microsoft update! hehe...

Så er greit å ha den der!

Skrevet

Det er mulig å besøke Microsoft Update med andre nettlesere enn IE. Bare å søke her på forumet eller på Google, det ;)

Hvis nettsidene ikke fungerer i andre nettlesere enn IE, er det nettsiden det er noe galt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...