Gå til innhold

Erfaringer med Sigma 18–50 mm F/2,8 EX DC?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har for tiden dette objektivet (og kun dette) påmontert mitt nokså nye EOS 400D-kamera. Selv er jeg fornøyd, især med muligheten til stor blender selv på 50 mm, noe som kommer godt med på fotografering innendørs. Jeg har imidlertid aldri prøvd noen andre objektiver, og ønsker derfor andres tilbakemeldinger. Jeg har lest brukererfaringer på utenlandske fora, men vil supplere med deres meninger.

 

Hva synes du om Sigma 18–50 mm F/2,8 EX DC?

sigma1850.jpg

Endret av Ostekjeks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg har for tiden dette objektivet (og kun dette) påmontert mitt nokså nye EOS 400D-kamera. Selv er jeg fornøyd, især med muligheten til stor blender selv på 500 mm, noe som kommer godt med på fotografering innendørs. Jeg har imidlertid aldri prøvd noen andre objektiver, og ønsker derfor andres tilbakemeldinger. Jeg har lest brukererfaringer på utenlandske fora, men vil supplere med deres meninger.

 

Hva synes du om Sigma 18–50 mm F/2,8 EX DC?

En kjapp kommentar fra meg: jeg har brukt "Sigma 18–50 mm F/2,8 EX DC" i nærmere 2 år på 350D/400D og er storfornøyd! Jeg har to andre fine objektiver, -men det er nesten alltid 18-50mm som blir med ut på tur da den dekker det meste for meg.

 

Jeg liker at objektivet har grei vidvinkel samtidig som den kan zoome i et område jeg ofte tar bilder i. Den er dessuten lyssterk i hele zoom-området, -og det setter jeg stor pris på.

 

Du har mange fine bilder og glede deg til! :)

Lenke til kommentar

Jeg buker dette objektivet på Nikon D80 og er storfornøyd. Veldig praktisk med samme blender i hele zoomområdet, og 2.8 er fint å ha når lyset er litt dårlig.

 

Det blir merkbart skarpere når du blender ned litt, men jeg synes det er akseptabelt på 2.8 også.

 

Det sies at Tamron 17-50 f/2.8 som koster en tusenlapp mindre er hakket skarpere.

Lenke til kommentar
Jeg buker dette objektivet på Nikon D80 og er storfornøyd. Veldig praktisk med samme blender i hele zoomområdet, og 2.8 er fint å ha når lyset er litt dårlig.

 

Det blir merkbart skarpere når du blender ned litt, men jeg synes det er akseptabelt på 2.8 også.

 

Det sies at Tamron 17-50 f/2.8 som koster en tusenlapp mindre er hakket skarpere.

8226160[/snapback]

Ja det er det som blir sagt, og tester viser. Så hvorfor gå for Sigma da?

Lenke til kommentar
Jeg buker dette objektivet på Nikon D80 og er storfornøyd. Veldig praktisk med samme blender i hele zoomområdet, og 2.8 er fint å ha når lyset er litt dårlig.

 

Det blir merkbart skarpere når du blender ned litt, men jeg synes det er akseptabelt på 2.8 også.

 

Det sies at Tamron 17-50 f/2.8 som koster en tusenlapp mindre er hakket skarpere.

8226160[/snapback]

Ja det er det som blir sagt, og tester viser. Så hvorfor gå for Sigma da?

8226510[/snapback]

 

Jeg har kjøpt et Tamron-objektiv, og er så langt veldig skuffet.

Det gir klart mindre skarpe bilder enn mitt Kit-objektiv....

Tror jeg skal prøve å sende det inn. Selv etter mye justering, har ikke resultatet blitt stort bedre....

Så langt er jeg derfor skuffet over objektivet.

Lenke til kommentar
Ja det er det som blir sagt, og tester viser. Så hvorfor gå for Sigma da?

8226510[/snapback]

 

For min egen del så kjøpte jeg objektivet brukt og fikk det en tusenlapp billigere enn ett nytt fra Tamron ;)

 

Jeg mener å ha lest en plass at CA er et problem med Tamron 17-50 f/2.8, men jeg husker ikke hvor. Det er godt mulig at jeg blander sammen med noe annet...

Lenke til kommentar

Jaja, men det er jo et tilfelle. Det er jo bevist at Tamron 17-50 er det skarpeste, så om du er ufornøyd så trenger ikke andre være det. Jeg har jo Tamron 28-75 som er omtrent det samme som 17-50,bare annet zoom område. Det er helt sykt skarpt og jeg er veldig fornøyd med det. Flaks jeg fikk det så billig også, for jeg har brukt det litt røfft, og nå har det kommet noen striper på frontglasset :ermm:

 

Men, jeg kommer til å bruke det opp selv, og når det ikke viser på bildene så gjør det så lite at det er en stripe, for jeg skal ikke selge det.

 

 

Men, 17-50 zoom området er bedre enn 28-75, så viss jeg skulle kjøpt nå hadde jeg nok skaffet meg Tamron 17-50F2.8, og testet det grundig for fokus feil eller feil generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...