Gå til innhold

Bråker PS3 også?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg testet PS3 nr. 2 under identiske forhold som den forrige. Må si at lydnivået på denne er lavere enn forrige. Den er ikke lydløs, men "behagelig" lav. Tror jeg kan få den enda roligere om jeg ikke har den liggende, eller fikser bedre luft rundt den.

Lenke til kommentar

Den går ikke til nivå 3 lenger. Og den holder seg på nivå en i menyen.

 

Har kjørt Folding@Home på den i noen timer nå og den holder seg støysvak.

 

EDIT: Jeg vil tro at den vil bråke mindre om den er stående og ikke liggende.

Endret av Ravn
Lenke til kommentar
Hvorfor levere den tilbake når det er 95% sannsynlig at din PS3 er helt normal? Altfor mange inne her beskriver den samme vifteoppførselen, så det er neppe snakk om noe feil. De som påstår PS3 er _lydløs_, har enten nedsatt hørsel eller er døv :)

8236015[/snapback]

 

Vel, når pressemeldingen fra Sony forteller at den skal være like stillegående som PS2 slim, da får de den i retur når virkeligheten ikke er i nærheten av uttalelsene.

 

Vil tro de fleste som skriver om disse opplevelsene fordi de oppfatter det som unormalt, derfor virker det kanskje som om mange maskiner har dette problemet.

Lenke til kommentar

@Ravn:

Kan da vel ikke være så vanskelig å finne ut om den nye er vesentlig annerledes enn den første??

Når min er kald, (ikke brukt på lang tid), så tar det 5-7 minutter før vifta går så fort at den høres. Da står PS3 i menyen. Deretter justerer den opp ett hakk til etter ytterligere 5 min og der blir den. Den går aldri ned i hastighet ser det ut til...

Min høres godt på 4 meters avstand når det er stille i rommet. (etter 5 min).

 

Men det er jo flere som har samme opplevelse som meg, så jeg begynner jo å tro at den skal være sånn. evt. med mindre forskjeller PS'ene i mellom.

De første 5 min er den lydløs. Der burde den vært under cd,dvd og bd...

Lenke til kommentar
@Ravn:

Kan da vel ikke være så vanskelig å finne ut om den nye er vesentlig annerledes enn den første??

Når min er kald, (ikke brukt på lang tid), så tar det 5-7 minutter før vifta går så fort at den høres. Da står PS3 i menyen. Deretter justerer den opp ett hakk til etter ytterligere 5 min og der blir den. Den går aldri ned i hastighet ser det ut til...

Min høres godt på 4 meters avstand når det er stille i rommet. (etter 5 min).

 

Men det er jo flere som har samme opplevelse som meg, så jeg begynner jo å tro at den skal være sånn. evt. med mindre forskjeller PS'ene i mellom.

De første 5 min er den lydløs. Der burde den vært under cd,dvd og bd...

8236652[/snapback]

 

Den nye går ikke opp et hakk etter 5-7 minutter når den står i menyen.

 

EDIT: Den er også roligere nå (etter å ha kjørt Folding@Home i noen timer) enn den forrige var etter 10 min i menyen.

Endret av Ravn
Lenke til kommentar
@Ravn:

Kan da vel ikke være så vanskelig å finne ut om den nye er vesentlig annerledes enn den første??

Når min er kald, (ikke brukt på lang tid), så tar det 5-7 minutter før vifta går så fort at den høres. Da står PS3 i menyen. Deretter justerer den opp ett hakk til etter ytterligere 5 min og der blir den. Den går aldri ned i hastighet ser det ut til...

Min høres godt på 4 meters avstand når det er stille i rommet. (etter 5 min).

 

Men det er jo flere som har samme opplevelse som meg, så jeg begynner jo å tro at den skal være sånn. evt. med mindre forskjeller PS'ene i mellom.

De første 5 min er den lydløs. Der burde den vært under cd,dvd og bd...

8236652[/snapback]

 

Den nye går ikke opp et hakk etter 5-7 minutter når den står i menyen.

 

EDIT: Den er også roligere nå (etter å ha kjørt Folding@Home i noen timer) enn den forrige var etter 10 min i menyen.

8236699[/snapback]

Så den nye lager da ingen merkbar viftelyd når du står i menyen?

Etter at du har kjørt Folding@Home går da vifte nivået ned igjen når du går tilbake til menyen?

Hvordan er lyden ved spilling og filmvisning, holder den seg på nivå 1 her også?

 

Til dere som har stille maskiner: kjøpte dere konsollen i butikk eller var det forhåndsbestillig. Kan man sjekke på pakken eller maskinen hvor maskinen er laget, kanskje det er forskjeller med tanke på hvilken fabrikk den var laget i.

Eller kanskje mange av oss har fått ett dårlig parti?

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

Eneste jeg har merket irriterende på lyden er at PS3'en kan lage en litt dirrende lyd når en disk står å spinner i maskinen.. Regner med at dette ikke er en feil med maskinen min, da det har skjedd kun 2 ganger.. Blir det verre kan jeg eventuelt få byttet maskinen, men er sikkert ikke en feil.

 

Andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Eneste jeg har merket irriterende på lyden er at PS3'en kan lage en litt dirrende lyd når en disk står å spinner i maskinen.. Regner med at dette ikke er en feil med maskinen min, da det har skjedd kun 2 ganger.. Blir det verre kan jeg eventuelt få byttet maskinen, men er sikkert ikke en feil.

 

Andre som har opplevd dette?

8236983[/snapback]

Jeg har også opplevd det samme ett par ganger, måtte dytte litt på maskinen så forsvant lyden.

Lenke til kommentar

Det som er litt rart er at første gang jeg startet PS3'en var den helt lydløs, dvs. slik at jeg måtte sjekke lyset foran på den for å se om den virkelig var på. Etter hvert tror jeg den gikk opp til en svak summing som så vidt var hørbar.

 

Etter det slo jeg den av for å koble til multi AV kabelen, da det sto i veiledningen at man skulle slå den helt av før man koblet til ledninger. Da jeg da slo den på igjen noen minutter senere lagde den en ganske høy viftelyd før den raskt gikk ned på et lavere nivå. Dette nivået tror jeg tilsvarte nivå nummer to første gangen jeg slo den på . Etter ca. 5 minutter gikk den deretter opp til et høyere viftenivå som den holdt seg på til jeg satte i et spill. Når jeg har spilt en stund mener jeg den øker til nok et høyere nivå som den holder seg på resten av tiden den er på uansett om man er i spill eller meny.

 

Etter dette har den hatt samme oppførsel hele tiden som andre gangen jeg slo den på. Dvs at viften først spinner ganske kraftig opp for deretter å roe ned til et ganske lavt nivå for deretter å øke på som beskrevet ovenfor.

 

Det jeg ikke skjønner helt er hvorfor viften spinner så kraftig opp når man slår den på. Dette kunne vært en normal oppførsel hvis man har slått den av en stund for deretter å slå den på igjen siden temperaturen da ennå kan være høy på cpu/gpu, slik som da jeg slo den på andre gangen. Men jeg mener at når maskinen blir slått på fra kaldt og ikke har vært i bruk på f.eks. et døgn er det ingen grunn til at viften skal spinne opp. Og faktisk så gjorde den det HELLER IKKE aller første gangen jeg slo den på, da var den helt lydløs.

 

Jeg skjønner ikke hva det var som skjedde med PS3'en min fra første til andre gangen jeg slo den på?

Lenke til kommentar
Mange med samme problem:

http://ps3forums.com/showthread.php?t=64858

8236838[/snapback]

Interressant, da virker det som om Sony har klart å gi oss PAL brukere enda ett ballespark :mad:.

8236921[/snapback]

 

Kan det være på grunn av at PAL maskinene mangler ps2 chippen med alt som følger med ? Det er nemlig teoretisk tenkelig at vis det fysisk mangler litt mer innmat hos Pal maskinene, oppstår det litt mer "tomrom" som innebærer at det er litt mer luft og ergo større fare før resonans når viftene går, og derfor høyere lydnivå.

Sammenlign det med et rom uten møbler når du roper i motsettning til et rom med møbler. QED

Lenke til kommentar

Ringte nettopp til Sony's playstation support og framla problemet, de hadde ikke fått noen tilbakemeldinger på støy fra konsollen enda.

Råder derfor alle som opplever støy fra sine maskiner om å ringe support telefonen på 81 55 09 70 og si ifra slik at de får feedback angående problemet.

De har forøverig bare åpent mellom 18-21.

Lenke til kommentar
Ringte nettopp til Sony's playstation support og framla problemet, de hadde ikke fått noen tilbakemeldinger på støy fra konsollen enda.

Råder derfor alle som opplever støy fra sine maskiner om å ringe support telefonen på 81 55 09 70 og si ifra slik at de får feedback angående problemet.

De har forøverig bare åpent mellom 18-21.

8242195[/snapback]

 

Sender dem en e-post også tenker jeg. Venter i spenning hva de svarer...

Lenke til kommentar

Sjekker temperatur nå, mens jeg kjører Folding@Home.

 

Konsollen er liggende i en hylle med hylleplate over under og på høyre side, 22 cm klarering til høyre 6 cm klarering over.

 

Måling måleenhet #1: 38 grader Celcius

 

Måling måleenhet #2: 35,5 grader Celcius

Endret av Ravn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...