Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ditt snitt på skolen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imponert! Hvilke fag skal du ha de neste årene? :)

Har søkt R1, fysikk, kjemi og biologi. Er veldig usikker på om jeg skal velge biologi eller internasjonal engelsk, men jeg har muligheten til å bytte i løpet av de første skoleukene til høsten. Starter nok på biologi og så ser jeg det an når jeg har sett læreboka og satt med litt mer inn i pensum.

 

 

Okey, det er jo bra. Det er viktig å ikke slite seg ut, så man ikke blir skolelei for tidlig. Tør jeg spørre om videre utdannelse?

Har tenkt litt, men er har langt fra bestemt meg. Jeg har sett litt på medisin, men jeg er ikke sikker på om det er veien å gå. Jeg har også tenkt litt på nanoteknologi ved NTNU, og det kan godt hende jeg ender opp der, hvis jeg kommer inn da.

 

Det hadde også vært morsomt å ta utdannelse i utlandet, og søke seg mot et av "prestisje"-universitetene, men med norsk offentlig skole i bagasjen, er nok sjansene mine for å komme inn der minimale.

Lenke til kommentar

0.9? Hvordan er det mulig når den dårligste karakteren man kan få er en?

Jeg tror han strøk i alle fag, og fikk ikke vurderingsgrunnlag i alle heller.. Vet ikke, men han kom inn der han ville, fordi de hadde ikke snitt der..

 

Fikk vitnemålet fra 10kl i går, og fikk 5,0 i snitt❤️ Kjempe fornøyd! Har klagd på bokmålseksamen siden jeg fikk 4, og har 5 i standpunkt. Håper på 5. Da får jeg 5,1?????? På nynorsk var jeg en av 2-3 av 50 elever som fikk 5. De andre fikk 2,3 eller 4..

Okey, det er jo bra. Det er viktig å ikke slite seg ut, så man ikke blir skolelei for tidlig. Tør jeg spørre om videre utdannelse?

Hei❤️ Hvilket snitt fikk du?

Lenke til kommentar

Ungdomsskolen gikk jeg ut med underkanten av 4, VGS så gikk jeg sakte fra 4,5 til rundt 5. På universitetet ligger jeg rundt bunnen av 60% (B).

 

Gikk fra å være slappfisk til å bli mye mer aktiv på skolen. Jeg har ingen tvil på at dette er forårsaket av at jeg fikk muligheten til å jobbe med det jeg liker etter jeg var ferdig med ungdomsskolen, pluss en del modning også.

 

Vil dog notere at jeg har veldig vekslende karakterer. Jeg stiller meg sterkt i noen fag og svakere i andre og oppgaver ligger gjerne en karakter over min eksamens-prestasjon.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

0.9? Hvordan er det mulig når den dårligste karakteren man kan få er en?

Jeg tror han strøk i alle fag, og fikk ikke vurderingsgrunnlag i alle heller.. Vet ikke, men han kom inn der han ville, fordi de hadde ikke snitt der..

 

Fikk vitnemålet fra 10kl i går, og fikk 5,0 i snitt❤️ Kjempe fornøyd! Har klagd på bokmålseksamen siden jeg fikk 4, og har 5 i standpunkt. Håper på 5. Da får jeg 5,1 På nynorsk var jeg en av 2-3 av 50 elever som fikk 5. De andre fikk 2,3 eller 4..

Okey, det er jo bra. Det er viktig å ikke slite seg ut, så man ikke blir skolelei for tidlig. Tør jeg spørre om videre utdannelse?

Hei❤️ Hvilket snitt fikk du?

 

Eksamen trakk ned, så det endte opp med 5,6(hvis det er meg du spør). Er fornøyd, men målet er jo selvfølgelig å forbedre meg så mye som mulig på vgs. :)

Endret av StilleVann
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Eksamen trakk ned, så det endte opp med 5,6(hvis det er meg du spør). Er fornøyd, men målet er jo selvfølgelig å forbedre meg så mye som mulig på vgs. :)

Hva var du oppe i til eksamen?

Norsk skriftlig, fikk 5 på begge. Kom opp i naturfag muntlig og der fikk jeg 6.

 

samme her, eller fikk 4 på bokmål.. Har sendt klage, så håper på 5❤️??

Lenke til kommentar

 

 

 

Eksamen trakk ned, så det endte opp med 5,6(hvis det er meg du spør). Er fornøyd, men målet er jo selvfølgelig å forbedre meg så mye som mulig på vgs. :)

Hva var du oppe i til eksamen?

Norsk skriftlig, fikk 5 på begge. Kom opp i naturfag muntlig og der fikk jeg 6.

 

samme her, eller fikk 4 på bokmål.. Har sendt klage, så håper på 5❤️

 

Man kan vel gå ned karakter etter klaging? Var en situasjon i fjor på skolen min der flere elver gikk ned i karakter. Virker som veldig få tenker over risikoen ved klaging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...