Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Angrepet av hund!


[dR]MiljO

Anbefalte innlegg

Veit ikke om dette er rette sted, men jeg prøver.

 

Var ute å jogga med bikkja i stad. Så kom vi fordi et hus der det stod en rotweiler. Så måtte selvfølgelig bikkja mi løpe bort til den. Da hogg rotweileren tak i strupen på hunden min og slapp ikke. Jeg prøvde desperat å få den vekk, og jeg klarte det endelig, men da beit rotweileren meg i hånda.

 

Hunden min blør ganske mye, men ser ut til å være i fin form. Men bør vi oppsøke dyrlege eller no?

 

Jeg fikk bare noen "små" bitemerker på hånda, som jeg ikke tror jeg trenger å bekymre meg over. Noen som har noen ideer om hva som bør gjøres?

 

Håper på kjappe svar, så ikke bikkja lider hvis noe kan gjøres :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

njæææ.. er ikke helt sikker på det, fordi jeg hadde bikkja mi løs, og det var den som løp bort. Så prøvde den andrre hunden( var forresten ikke en rotweiler, men en: http://no.wikipedia.org/wiki/Amerikansk_st...rdshireterrier) å snuse min i rævva.. så da knurra min litt, så klikket det for den andre, og den beit seg fast i strupen.

 

Den andre hunden er egentlig ulovlig i Norge, men de hadde fått godkjent denne.

 

Er ikke helt sikker på om jeg skal til legen eller ikke: mamma hadde ringt ei vennine som var lege for noen år siden, og ho sa at det virka som om det holdt med pyrisept :hmm:

Lenke til kommentar

Begynte du å blø etter bittet fra hunden må du ta en stivkrampesprøyte. Hunden din virker det også som fikk litt medfart, så du bør absolutt oppsøke dyrlege for en sjekk hvis du bryr deg om kjæledyret ditt.

 

Kankje høre med dyrelegen om hans/hennes meninger om hva som burde være konsekvensene for den andre hunden.

Lenke til kommentar

Hvis den bikkja hadde angrepet ei lita jente og drept henne ved å bite i strupen så må du i fengsel. Det som er skummelt med loven om båndtvang og det der.

 

Da står du i skyld, blir bøtelagt, fengsel osv. Akkurat samme som med bil. Du som fører har alltid er større ansvar enn f.eks en syklist eller fotgjenger, og du står til ansvar hvis du dreper noen fotgjengere, uansett hva den fotgjengeren gjorde så skal du alltid kjøre sånn at du klarer å stoppe for enhver fare ved alle typer føreforhold.

Lenke til kommentar

Hvis din hund var løs, å den andre var i bånd. Din gikk bort til den andre hunden, å kom i slagsmål, du løp inn å prøvde å skille de, så traff den deg også så vidt. Vil ikke si den bet deg. Hadde den bitt deg, så hadde du vært hos legen nå. Uansett, hvis jeg har forstått det riktig, å det hendte slik som jeg skrev oppe, så er jo egentlig du skyld i dette. Kan liksom ikke se for meg at du skal ha den andre hunden avlivet da?

Lenke til kommentar
Hunden som angrep burde hvertfall avlives?

Eller er jeg dum nå?

8214305[/snapback]

Den må avlives ja!

8232598[/snapback]

 

Selvfølgelig ikke.

 

Hunden sto i bånd og ble provosert av trådstarters hund. Hvis noen skal klandres her er det trådstarter, men det virker som dette er godt innenfor grensene for hva en må regne med kan skje når en har hund.

 

Hadde bikja som bet gått løs og bitt trådstarter og trådstarters hund ville saken vært ganske så anderledes.

Lenke til kommentar

Til de som mener at den hunden som bet så bør dere lære dere litt om hunde-psykologi, dette er en helt naturlig reaksjon for hunder UANSETT RASE.

 

Hunder beskytter området sitt og står de i bånd så blir de automatisk mer nervøse.

Når det da kommer en løs hund på deres område og i tillegg en som knurrer så er dette den naturligste av reaksjoner.

 

Til trådstarter: få stivkrampesprøyte, og neste gang så la være å blande deg inn i slåsskamp mellom hunder (hunder pleier å ordne opp i slikt selv og det ser alltid verre ut enn det egentlig er så det er veldig sjeldent den ene parten i slåsskampen blir alvorlig skadet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...