wowbagger Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg har fått ett irriterende problem i windows xp hvor filer og mapper starter ca 300-500ms (noen ganger ett sekund eller mer) etter at jeg har trykket på de. Før gikk dette "øyeblikkelig" i den forstand at ingen forsinkelse var merkbar. Systemet er kjapt, med 2 gig ram og xp4000, så det ligger ikke der. Ting jeg har gjort er: -Slått av alle visuelle effekter -Disablet enheter som ikke er i bruk (f.eks floppystasjon) -Slått av antivirus (som uansett bare var satt til å skanne ved etterspørsel) -Registerrens (Crap Cleaner) -Slått av søk i nettverksstasjoner -Sjekket løpende prosesser for å se om det var unormalt CPU/minne forbruk. Det var det ikke. Problemet er heller ikke musknappen, den virker bra i f.eks skytespill. Problemet rammer også i mindre grad høyreknapp (kontekstmenyer) De ovennevnte tiltakene gjorde problemet mindre, men jeg antar at jeg bare har fikset noen symptomer ved å gjøre systemet generellt raskere, men ikke fikset det underliggende problemet. Noen som kan tilby tips før jeg må kjøre reinstallering ? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/736463-treg-programfilstartmappeaccess-i-windows/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå