Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, selvom jeg er en gutt på 15 så investerer jeg en del i aksjer, så liker å få med meg ting.

 

Det har jeg vanskelig for å tro... Hvilken megler bruker du? Hvor høy er kurtasjen? Kan du fortelle meg hva en stopp-loss ordre er? Hva betyr å shorte?

 

Feil tråd å diskutere aksjer i. Begreper om aksjer kan man uansett google, så der tror jeg de fleste kan svare greit.

Lenke til kommentar

Jeg var ikke ute etter å diskutere aksjer, jeg var ute etter å finne ut om personen virkelig kunne noe om aksjer eller bare prøvde å virke kul... Det er forøvrig veldig lett å se om en person finner en eller annen definisjon på google eller om de virkelig vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Vel, selvom jeg er en gutt på 15 så investerer jeg en del i aksjer, så liker å få med meg ting.

 

Det har jeg vanskelig for å tro... Hvilken megler bruker du? Hvor høy er kurtasjen? Kan du fortelle meg hva en stopp-loss ordre er? Hva betyr å shorte?

 

Haha, det var da fryktelig til identitessjekk dere skulle drive på med!

 

Bruker Nordnet.no, kom igang med aksjer ved å lese sikkert en 4-5 A4 siders lang tråd på FreakForum om hvordan dette funket osv, det virket interessant. Minstekurtasjen er 9 kr på Oslo Børs nå, altså 0,039% akkurat nå.. den blir litt høyere om 1 mnd pga avtale. Senere har jeg bare fulgt med og investert litt! Bedre det enn å bruke pengene på sjokolade på ICA liksom.

 

Men dette kan ikke tas her, du må bare PMe om du vil ha noe mer :p

------

 

Noen som vet om jeg kan impregnere de skoene jeg har kjøpt (Reebok), det er jo da ikke skinn. Bare å dra på dinsko eller noe å spørre?

Lenke til kommentar

Alle butikker jeg har vært innom den siste tiden har den samme driten. Svarte boots(eller hva det kalles), så jeg ender vel opp med å kjøpe noen sånne når snøen laver ned....

 

Men frem til da vil jeg ha noe annet... Men alt jeg kommer over i butikkene er klumpete og stort.. Jeg vil ha noe liknende disse:

http://www.ralphlauren.com/product/index.j...cently%20Viewed

eller

http://www.ralphlauren.com/product/index.j...cently%20Viewed

 

Men jeg gidder ikke betale så mye.

 

Hjelp meg?

 

På forhånd, takk

Godseieren

 

EDIT: Så nå at de var på salg, men samma det. maks 1500

Endret av Godseieren
Lenke til kommentar
*snip*

 

Det er faktisk en ganske god grunn til at de fleste butikker har boots nå, vet du hva den er? Vinter. Er ingen som går med suede loafers til vintersbruk/høstbruk, det er jo bare teit. Om det da ikke er i fest sammenheng. Slippersene er jo sko du har på deg inne med morgenskåpen, så ikke akkurat vintersko de heller.

Lenke til kommentar

Ville bare tatt meg en tur på den lokale skobutikken. De fleste tøfler som ser varme ut holder mål, synes nå jeg, bare kjenn litt på de. Mine ser ut som boblejakkefetteren til UGG med "pels" over hele. Svetter på føttene :p

 

Selv har jeg en sort morgenkåpe fra H&M, fungerer udmerket! :)

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...