Gå til innhold

Good guy eller bad guy i spill

Anbefalte innlegg

Skrevet
Til de som har spilt fable og gjennomført det..

Gikk dere for sverdet :dribble:  eller redda dere søsteren :innocent: ?

Selv gikk jeg for søsteren! Hadde ikje hjerta på å velge sverdet :no: "Im good you know" :whistle:  ;)

8203729[/snapback]

Så klart gikk jeg for sverdet, det eide jo :D Greit, greit, måtte jo drepe søstra, men hu hadde jeg jo nesten ikke sett... :whistle:

Hehe, faktisk helt det motsatte av meg. Jeg elsker drepe alver og andre pinglete vesner i spill, og vil helst være så stor og grusom som mulig. Syntes det er et naturlig utfall i slike kamper

Skulle ønske undead tauren var en spillbar rase i WoW, hehe

Edit:

Ellers spiller jeg alltid "de onde" i spill.

Alltid nazi i ww2-spill.

nod/russia i C&C-spill.

orcs/undead i warcraft serien.

Protoss i starcraft ( ikke onde akkurat, men iskalde).

Harkonnen i Dune.

Terrorists i Counter-strike.

Empire/trade federation i star wars spill.

alien/predator i AVP.

osv.

I warcraft 3 er ikke orcene slemme, og i WoW er hverken undead eller orker onde!

8206199[/snapback]

orkene er ikke slemme nei, men de undead kuksekkene er litt i grenseland synes nå jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I rpg'er og slikt velger jeg alltid den gode siden om valget mellom ond eller god skulle komme opp. Har vel altid syntes helte rollen er den mest tilfredstillende.

Husker jeg spillte Dark Messiah of Might and Magic for en stund siden. Mot slutten, i necropoliset valgte jeg å ta den sikkelig lange veien tilbake da jeg fant ut at jeg hadde etterlatt henne et sted jeg hadde oversett, til tross for at jeg nesten var ute av stedet.

Endret av Amaranth
Skrevet

Av god eller ond så vet jeg ikke. Men jeg bruker å holde en knapp på underdogen, eller rebellene om de fins. Alltid morro slå de som burde være større å bedre enn deg.

I WWII spiller jeg som russer om mulig, og i RPG liker jeg å være beryktet slemming. Men det varierer vell litt fra spill til spill vill jeg tro.

Skrevet
orkene er ikke slemme nei, men de undead kuksekkene er litt i grenseland synes nå jeg

8206865[/snapback]

Jojo, kan være enig at de er litt i grenseland, men de er ikke bare slemme, de vil jo ba få menneskene til å slutte å drepe de :no:

(Det er egentlig menneskene som er slemme :mad: )

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å være en slem karakter, selv om jeg synes det er mer naturlig og behagelig å være snill. KotOR er ett prakteksempel på dette; første gangen jeg spilte gjennom som slem var helt forferdelig, men jeg ble vant til det. Allikevel føles det bedre når jeg slipper å drepe mine kompanjonger. Neverwinter Nights 2 var også hardt å fullføre som slem, spesielt på slutten.

Jeg vil også tro at ettersom flere spill tar i bruk Voice Over, og grafikken blir mer virkelighetsnær, så vil det bli vanskeligere å være slem i spill. Den dagen GTA kommer utstyrt med helt naturtro NPC-er, så kommer jeg nok (muligens) til å tenke meg om to ganger før jeg kutter dem opp med motorsag.

Skrevet

Interessant tema egentlig når jeg tenker over det. Jeg synes det er greit å være slem, men vil ikke være en teit liten kriminell som i GTA. Tror heller ikke det er noe for meg å være bankraner i det bankranerspillet som kommer.

Kunne godt ha spilt Hitman forsåvidt, men da måtte det være for å ta knekken på både gode og onde verdensledere (hmm, god ide i grunn). Synes ikke noe om å gå drepe en nobody.

Lurer på hvordan det blir i Online-spillene. Har ikke fått sansen for det enda. Men det måtte vært gøy å kunne ha karakteren "forræder" i de spillene. Eller kan man kanskje det allerede?

Skrevet
Kunne godt ha spilt Hitman forsåvidt, men da måtte det være for å ta knekken på både gode og onde verdensledere (hmm, god ide i grunn). Synes ikke noe om å gå drepe en nobody.

8208136[/snapback]

Hvis du ikke har hørt om Hitman: Blood Money, så beskrev du nettopp nøyaktig hva det spillet går ut på. Anbefaler at du skaffer deg det, fantastisk spill.

Tre av spillene i Hitman-serien er til salgs på Steam for $53 nå frem til 26. mars.

Skrevet

Spiller snill/slem om hverandre for å få mest utav spillet. Et eksempel på det er jo KOTOR 1 og 2, som nevnt tidligere i tråden. Det var ikke mange moralske hemninger igjen på characteren min i KOTOR 1 mot slutten, nei. :)

Og heller ikke da jeg overbeviste den onde halvparten av folkene jeg hadde med meg om å drepe den gode halvparten. Hensynsløs manipulering, kalles det. Men det var moro og vel verd det for utfordringens skyld, og for den alternative slutten på spillet.

Skrevet
Til de som har spilt fable og gjennomført det..

Gikk dere for sverdet :dribble:  eller redda dere søsteren :innocent: ?

Selv gikk jeg for søsteren! Hadde ikje hjerta på å velge sverdet :no: "Im good you know" :whistle:  ;)

8203729[/snapback]

Så klart gikk jeg for sverdet, det eide jo :D Greit, greit, måtte jo drepe søstra, men hu hadde jeg jo nesten ikke sett... :whistle:

Hehe, faktisk helt det motsatte av meg. Jeg elsker drepe alver og andre pinglete vesner i spill, og vil helst være så stor og grusom som mulig. Syntes det er et naturlig utfall i slike kamper

Skulle ønske undead tauren var en spillbar rase i WoW, hehe

Edit:

Ellers spiller jeg alltid "de onde" i spill.

Alltid nazi i ww2-spill.

nod/russia i C&C-spill.

orcs/undead i warcraft serien.

Protoss i starcraft ( ikke onde akkurat, men iskalde).

Harkonnen i Dune.

Terrorists i Counter-strike.

Empire/trade federation i star wars spill.

alien/predator i AVP.

osv.

I warcraft 3 er ikke orcene slemme, og i WoW er hverken undead eller orker onde!

8206199[/snapback]

8206865[/snapback]

En fraksjon av undead og orker er IKKE onde nei, men de fleste undead utgjør jo the scourge og er slaver av the lich king, og i tidligere spill har ikke blizzard gitt orkene det shamanistiske bildet av dem som de har nå. Jeg husker f.eks. et oppdrag i warcraft 1 hvor dattera til en av de høyerestående orkene har stukket av med en ogre. Du har i oppgave å drepe begge. Det er først i warcraft 3 du liksom får det "oi, gode Thrall skal redde rasen sin fra den dystre påvirkningen fra the shadow council og the burning legion".

Skrevet

Som regel så spiller eg igjennom flere ganger (hvis spillet er bra) en som ond og en som god, av og til så føles det så mye bedre å bare gi f i alt og alle mens andre ganger er det koseligt å være snill og grei.

Er jo mye enklere å være slem, hvis folk ikke gir deg informasjon, gi dem juling fremdeles ingen informasjon gi dem mer juling :p

Skrevet (endret)

Etter å ha sjekket litt rundt skal visst et ultimat kjeltringspill, som jeg ikke hadde hørt om, være Just Cause, der du spiller en CIA-agent som skal styrte en bananrepublikkpresident.

Er det noen som har spilt dette? Er det morsomt og bra?

Endret av RyanLennox
Skrevet

Well.....i wow er jeg nok det "ondeste" i utsene ( undead rogue^^ )

Og i de fleste spill starter jeg som god...og sakt men sikkert går over i en slem tone...( helst black and white^^ )

Skrevet
jeg har ikke noen problemer med å slakte horder på anonyme sivile i spill som GTA.

men å drepe de snille folka i KOTOR greier jeg ikke, jeg greier bare ikke å være slem KOTOR og KOTOR 2

8203612[/snapback]

Akkurat sånn er jeg også! :thumbup:

Har gjort det en gang, men da loadet jeg tilbake rimelig raskt :p

Har også bestemt meg for at denne gangen skal jeg runne spillet som ond, men det går bare ikke.

Skrevet

Utgangspunktet mitt når eg spelar RPGar er at det er eg som er hovudpersonen, so då blir det vanskeleg å spele som ond. Eg prøvde å spele igjennom KOTOR2 som ond ein gong, men fekk dårleg samvit halvvegs, og endte med å fullføre spelet som ein snill Sith Lord. Noko som forsovidt var ganske interessant. :)

Kay

Skrevet
Etter å ha sjekket litt rundt skal visst et ultimat kjeltringspill, som jeg ikke hadde hørt om, være Just Cause, der du spiller en CIA-agent som skal styrte en bananrepublikkpresident.

Er det noen som har spilt dette? Er det morsomt og bra?

8209853[/snapback]

Har prøvd demoen, ble ikke overbevisst akkurat..... dårlig våpen, historie, siktesystem, AI (de dukka PLUTSELIG opp foran deg) og det eneste de gjør er å stå stille og skyte :nei:

Skrevet

i starten av alle spill har jeg alltid fallt mot min egen stil.. Litt kald..

Det har jeg blitt så lei av at jeg prøver hele tiden febrilsk å bli god, men det nytter ikke, jeg ender bare opp på halvveis mellom nøytral og ond uansett

Skrevet
jeg har ikke noen problemer med å slakte horder på anonyme sivile i spill som GTA.

men å drepe de snille folka i KOTOR greier jeg ikke, jeg greier bare ikke å være slem KOTOR og KOTOR 2

8203612[/snapback]

Akkurat sånn er jeg også! :thumbup:

Har gjort det en gang, men da loadet jeg tilbake rimelig raskt :p

Har også bestemt meg for at denne gangen skal jeg runne spillet som ond, men det går bare ikke.

8209957[/snapback]

Slik er det for meg også. Vanligivs når jeg spiller et godt RPG spill (Bioware) så lever jeg meg veldig inn i historien og karakteren, og klarer nesten aldri å være ond. Jeg har dundet noen spill som ond bare for å se hvordan det er, men den gode siden er alltid å foretrekke :innocent:

Skrevet

8208136[/snapback]

Hvis du ikke har hørt om Hitman: Blood Money, så beskrev du nettopp nøyaktig hva det spillet går ut på. Anbefaler at du skaffer deg det, fantastisk spill.

Tre av spillene i Hitman-serien er til salgs på Steam for $53 nå frem til 26. mars.

8208192[/snapback]

Men man dreper vel ikke verdensledere i Blood Money? Bare små og litt større skurker?

Jeg kunne tenkt meg et Hitman spill hvor man faktisk tok knekken på presidenter. Tenk så kult. Man måtte komme seg inn i landet, inn i palasser osv., og ikke minst komme seg ut igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...