Gå til innhold

Mobil - sjekke hvilken operatør


Anbefalte innlegg

Bruk gjerne siden min for å sjekke hvilken operatør noen har..

Bruker IP-link sin tjeneste, men er laget så minimal som mulig, slik at du kan bruke den på mobilen via nettleseren, uten at det vil bli masse GPRS kostnader ved å laste ned alle bilene osv på IP-link sine sider.

 

Operatørsjekker

Problemet med det er at man ikke får kjekka hva slags telenor konto folk har ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk gjerne siden min for å sjekke hvilken operatør noen har..

Bruker IP-link sin tjeneste, men er laget så minimal som mulig, slik at du kan bruke den på mobilen via nettleseren, uten at det vil bli masse GPRS kostnader ved å laste ned alle bilene osv på IP-link sine sider.

 

Operatørsjekker

Problemet med det er at man ikke får kjekka hva slags telenor konto folk har ...

 

Da får du sende de det gjelder en sms for å spørre..

Eller bare bytte til en operatør som ikke skiller på det.

 

Personlig synes jeg chess er genialt, siden hverken oppstart, minuttpris, sms eller mms koster noe ut over mnd prisen.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Det ser ut til at både iplink sin operatørsøk og 1945 er nede. Nokon som veit kvifor?

 

Er vel på grunn av noe styr mellom NRDB og Iplink.

 

Det eneste som er nevnt på iplink sine sider at tjenesten er tatt ned på grunn av pålegg fra NRDB. Har sendt de en mail og spurt hvorfor. Men har ikke motatt noe svar ennå.

 

Men jeg poster det her så fort jeg har fått det (:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
jeg ser ikke helt noe grunn til at hvem som helst skal kunne sjekke hvilken operatør andre har.

 

Har noen et nyttig eksempel?

 

Det var vel derfor også denne tjenesten ble fjernet fra ip link sine sider.

Var heller det at folk syntes det var veldig nytting. Ble fjernet fra IPLink sine sider etter at det startet bli mye trafikk på denne tjenesten. IPLink selv fjernet heller ikke tjenesten, men fikk beskjed fra NRDB om å stenge den.

 

Jeg bruker det mest i jobb, jobber som mobilforhandler, og da er det kjekt og kunne sjekke hvem operatør kunder bruker, ikke altid de vet det selv :p

Kommer ikke på noen spesielle eksempler, men jeg brukte IPLink sin side mye.

Lenke til kommentar

Brukte det bare som et hjelpemiddel, er ikke avhengig av det. Og så kan jeg fortsatt bruke telenor sin tjeneste ved og ringe 1945+nummer i og med at jeg er telenor kunde.

 

Er forhandler for Telenor & Netcom, så jeg kan jo sjekke om kundene mine bruker en av disse operatørene, bruker de en annen er det som regel irrelevant hvem operatør det er.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Om du har Telenor Mobil, kan du fortsatt bruke 1945+nummer, og så ring ut-tasten.

 

Har du NetCom, kan du logge inn på MineSider der. Da går du inn på Venner-tjenesten om jeg ikke husker feil, for å sjekke om personen er NetCom-kunde. Du får opp hvilken operatør nummeret bruker uansett, om det er NetCom eller ei.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...