Gå til innhold

Mobil - sjekke hvilken operatør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du Telenor selv, mener jeg det er mulig å ringe 1945 + det telefonnummeret du vil vite leverandøren til.

 

F.eks. 194591234567 hvis du vil vite hvilken operatør 912 34 567 hører til.

 

You see?

8202593[/snapback]

 

Stemmer det. Jeg testet det nå :) Men man betaler vell oppstartsgebyr etc. for det?

Dessuten funker dette ikke med små selskaper som har avtaler med andre selskaper o.l. Når jeg sjekket mitt eget nummer (jeg har telio som bruker ventelo som leverandør) får jeg beskjed om at nummeret mitt tilhører ventelo

Lenke til kommentar
Har du Telenor selv, mener jeg det er mulig å ringe 1945 + det telefonnummeret du vil vite leverandøren til.

 

F.eks. 194591234567 hvis du vil vite hvilken operatør 912 34 567 hører til.

 

You see?

8202593[/snapback]

 

Stemmer det. Jeg testet det nå :) Men man betaler vell oppstartsgebyr etc. for det?

Dessuten funker dette ikke med små selskaper som har avtaler med andre selskaper o.l. Når jeg sjekket mitt eget nummer (jeg har telio som bruker ventelo som leverandør) får jeg beskjed om at nummeret mitt tilhører ventelo

8263730[/snapback]

 

 

Grei tjeneste det her, men det som er enda mer ålreit, er at man ringer til lik pris uten tanke på operatør ... umulig å holde styr på hvem du skal ringe til likevel (:

 

ellers så er det jo kjekt å vite hvor kompiser og slikt har abonnement også da :)

Lenke til kommentar
Sjekke nummret med 1945 er en gratis tjeneste!

8279356[/snapback]

 

Helt gratis? Eller betaler man oppstartsavgift?

8302159[/snapback]

 

Tjenesten er gratis ingen oppstartsavgift.

 

Har sjekket noen av numrene jeg vet er hos NetCom, men likevel så sier den snille dama at nummeret ligger hos Telenor Mobil, så man kan ikke benytte denne for å sjekke hvor nummeret er per dags dato. Det ene nummeret jeg sjekket har vært opprinnelig hos Telenor Mobil, så den sier vel bare hvem som eier nummer, og ikke hvilken operatør som har nummeret nå.

Lenke til kommentar

Hele poenget er vell at tjenesten skal si hvor nummeret befinner seg nå, så en kan vite hva det koster å ringe. Mener å huske at telenor ble påbudt å innføre denne tjenesten pga ulike priser til ulike nett.

 

Og mitt nummer er helt korrekt, og det har tatt denne reisen:

 

telenor (mange mange år)

chess (telenor)

chess (netcom)

telio/ventelo (telenor)

 

Og damen opplyser helt korrekt: "ventelo i telenors nett"

 

Sjekket også nummeret til samboeren min. Hun har netcom nå, men tidligere telenor. Og opplysningen er korrekt.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
djuice friends har i dag en tjeneste som gjør at du kan sjekke om kunder har friends eller ikke:
Finn ut hvem av dine venner du kan ringe for kr 0,- Tast inn VENN mellomrom, nummer til 1999.

For eksempel: VENN Nummer For mer info om djuice friends

Jeg har telenor venner , men får ikke sjekket om noen har telenor eller djuice :S

hva gjør jeg ? :dontgetit:

Lenke til kommentar
djuice friends har i dag en tjeneste som gjør at du kan sjekke om kunder har friends eller ikke:
Finn ut hvem av dine venner du kan ringe for kr 0,- Tast inn VENN mellomrom, nummer til 1999.

For eksempel: VENN Nummer For mer info om djuice friends

Jeg har telenor venner , men får ikke sjekket om noen har telenor eller djuice :S

hva gjør jeg ? :dontgetit:

Bytt operatør.

Lenke til kommentar
djuice friends har i dag en tjeneste som gjør at du kan sjekke om kunder har friends eller ikke:
Finn ut hvem av dine venner du kan ringe for kr 0,- Tast inn VENN mellomrom, nummer til 1999.

For eksempel: VENN Nummer For mer info om djuice friends

Jeg har telenor venner , men får ikke sjekket om noen har telenor eller djuice :S

hva gjør jeg ? :dontgetit:

 

I følge telenor er det samme måte man skal sjekke om de har FriVenner :hmm:

 

Sjekk hvem du kan ringe til kostnadsfritt

 

Finn ut hvem av dine venner du kan ringe for 0 kroner per minutt. Skriv kodeord VENN etterfulgt av et mellomrom og din venns nummer i en SMS (eks: "VENN 12345678") og send til 1999.

kilde: ..telenor.no/privat/mobil/abonnement/frivenner/

Lenke til kommentar
Er nokk pga de 79 ørene du må ut med når de svarer ja.

 

Tåplig at de får lov og si at det er "gratis", eller at du "ringer for 0,- kroner!"

 

Burder heller vært noe som

"ring så lenge du vil for 79 øre til djuice kunder" men men ..

Sant det! helt enig! man blir liksom "lurt" av det ordet...

Lenke til kommentar

Bruk gjerne siden min for å sjekke hvilken operatør noen har..

Bruker IP-link sin tjeneste, men er laget så minimal som mulig, slik at du kan bruke den på mobilen via nettleseren, uten at det vil bli masse GPRS kostnader ved å laste ned alle bilene osv på IP-link sine sider.

 

Operatørsjekker

Endret av TommyFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...