Gå til innhold

Trenger hjelp ganske så fort ang ekstern hdd


Anbefalte innlegg

Hjelp..

 

jeg skulle formatere pc`en og legge inn xp på nytt.da jeg plutselig så at jeg hadde partiosjonert den eksterne harddisken. innpå der hadde jeg ganske mye som jeg skal ta vare på. det er jeg er mest redd for er de "x" antall bilder som er der.

Hva skal jeg gjøre? Jeg har ikke formatert det eksterne i frykt for å miste det jeg har der.

 

mvh silensio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var litt vansklig å forstå det der, men det er kanskje bare fordi jeg som litt trøtt.

 

Dette du mener? :

Du har slettet partisjonen på den externe disken og opprettet en ny partisjon på den men har ennå ikke innstallert xp på den. Du ønsker nå å få igjen filene som lå på den gamle partisjonen på den externe disken?

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar

Jeg skulle ikke installere xp. Men når jeg startet installasjonsprogrammet til xp så fant den bare den eksterne disken.

Det var ikke en partisjon på den fra før. Jeg var så uheldig å lage en partisjon på den. Når jeg så hva jeg hadde gjort stoppet jeg installasjonen og startet pc`en på nytt. Så når jeg prøver å trykke på eksterne hdd så kommer det ett vindu opp og spør om jeg vil formatere disken. Håper dette var litt bedre forklart. Jeg finner både den partisjonerte og den "gamle" disken i partition magic.

Lenke til kommentar

Hvis den eksterne harddisken har blitt partisjonert av innstallasjonsprogrammet til XP er det stor sjanse for at innholdet har blitt slettet, men sålenge den ikke er formatert er det ikke sikkert at det er overskrevet.

 

Såvidt jeg vet overskriver partisjonsprogrammet i XP master boot record, slik at det ikke finnes referanser til filene der lenger. I såfall vil det være mulig å gjenopprette denne, men jeg er ikke sikker på hvordan.

 

Enn så lenge vil jeg anbefale å koble fra den eksterne harddisken, slik at du er sikker på at det ikke skjer noe mere med den.

Lenke til kommentar

Har gjort akkurat det samme selv jeg også. Det var en S-ATA 160 GB Disk jeg skulle formatere, men det var flere partisjoner på den, og siden at det da var S-ATA Disk så ble den ikke funnet under XP Installasjonen. Det hadde jeg helt glemt jeg og da sletta jeg den viktigste partisjonen på den Eksterne harddisken, men til alt hell, så hadde jeg alt liggende på den interne disken som stod i maskina da. Så jeg ble redda der.

Men har selvfølgelig opplevd å få alt sletta fra diverse harddisker også oppigjennom tia :p. Det er like kjipt hver gang det skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...