Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva ville du kalt dine barn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opptil flere forslag fra lokalavisa:

 

Esther Hu Mang og Sang Mang Za Neih Thang fikk en gutt 3. februar. Han skal hete Simon Van Tha Peng. Merry Sui Tha Chin er stolt storesøster.

 

Navneloven er tydeligvis opphevet.

 

Selv heller jeg da mer mot Rocky Smokey hvis det er gutt eller Krystle til jentenavn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Herregud, blir så uhyrlig irritert på foreldre som gir barna sine spesi navn. Therese og Nicholas hadde nok jeg kalt mine barn.

 

Edit: litt spesielle og fine navn har jeg ikke noe imot, men jeg syns dere burde holde dere innenfor grenser, og tenke på deres velvære.

Endret av F1nst4D
Lenke til kommentar
Herregud, blir så uhyrlig irritert på foreldre som gir barna sine spesi navn. Tenk på barna deres for helvete.. Therese og Nicholas hadde nok jeg kalt mine barn.

Haha. Det du syns er fint er fint, og det du syns er rart er rart? Du hørtes ut som en åpensindig og flott person.

 

Sier personen som avviser dette og vrir ordene mine til en kritikk av kredabiliteten min. Greit, du skal få lov til å kalle ungen din Ariellabiel eller Crystal Meth eller hva faen, så får vi se om han/hun aldri nevner det eller syns det er ekkelt.

 

Jeg tenkte på de eventuelle barnas velvære med et (noenlunde irritert) innlegg i en saklig tråd, mens du tenkte på å kritisere meg fordi du ikke likte det. Du tenkte vel ikke over det jeg sa heller. Du hørtes ut som en åpensindig og flott person.

 

Edit: Hva i helvete har det med meg som person å gjøre forresten?

Endret av F1nst4D
Lenke til kommentar
...

Puh, du får unnskylde meg om du ble truffet. Virkelig ikke meningen.

 

My point: Hvorfor er det bedre å kalle ungen sin Therese og Nicholas (dine forslag) enn Ariel og Leonard (to tilfeldige forslag ovenfor)? Jeg heter personlig Nikolai, og det er vel et relativt vanlig navn, men kan ikke si jeg er så fornøyd. Det virket som du syntes det var synd på barna hvis de ikke fikk navn som Alexander eller Eirik, fordi du ikke liker såkalte "spessielle" navn.

 

Sier personen som avviser dette og vrir ordene mine til en kritikk av kredabiliteten min. Greit, du skal få lov til å kalle ungen din Ariellabiel eller Crystal Meth eller hva faen, så får vi se om han/hun aldri nevner det eller syns det er ekkelt.

Hvorfor skulle en random unge bry seg om h*n heter ditten eller datten på grunn av at du syns det er unormalt? Tro det eller ei, jeg har et relativt normalt navn og hadde vært mye mer fornøyd med noen av de mer sære navnforslagene her.

 

Aldri sagt at jeg ikke respekterer at du foretrekker navn du hører daglig over alt du går heller. Det var du som sa at foreldre som gir barna sine "spesielle" navn er hensynsløse.

Lenke til kommentar
...

Puh, du får unnskylde meg om du ble truffet. Virkelig ikke meningen.

 

My point: Hvorfor er det bedre å kalle ungen sin Therese og Nicholas (dine forslag) enn Ariel og Leonard (to tilfeldige forslag ovenfor)? Jeg heter personlig Nikolai, og det er vel et relativt vanlig navn, men kan ikke si jeg er så fornøyd. Det virket som du syntes det var synd på barna hvis de ikke fikk navn som Alexander eller Eirik, fordi du ikke liker såkalte "spessielle" navn.

 

Sier personen som avviser dette og vrir ordene mine til en kritikk av kredabiliteten min. Greit, du skal få lov til å kalle ungen din Ariellabiel eller Crystal Meth eller hva faen, så får vi se om han/hun aldri nevner det eller syns det er ekkelt.

Hvorfor skulle en random unge bry seg om h*n heter ditten eller datten på grunn av at du syns det er unormalt? Tro det eller ei, jeg har et relativt normalt navn og hadde vært mye mer fornøyd med noen av de mer sære navnforslagene her.

 

Aldri sagt at jeg ikke respekterer at du foretrekker navn du hører daglig over alt du går heller. Det var du som sa at foreldre som gir barna sine "spesielle" navn er hensynsløse.

 

Greit, unnskyld det noe irriterte innlegget da, men jeg og min bror hadde navn som skilte seg litt ut, og dette mislikte jeg alltid til en viss grad, med et ønske om et litt mer vanlig navn. Derfor skiftet jeg til et gammelt mellomnavn og eventuelt ba folk kalle meg det istedenfor, noe jeg er glad for at jeg gjorde tidlig.

 

Uten å overdrive er det også 2-3 bekjente som ikke har vanlige navn som syns dette er/var veldig ubehagelig til tider.

 

Alt jeg vet er at jeg vil ikke at mine barn skal unødvendig føle at det er ekkelt å hete det de heter til tider - Det blir feil.

Lenke til kommentar
Alt jeg vet er at jeg vil ikke at mine barn skal unødvendig føle at det er ekkelt å hete det de heter til tider - Det blir feil.

Vel og greit at du ikke vil at barnet ditt skal føle ubehag ved navnet sitt, men poenget mitt er at du ikke vet hva ditt eventuelle barn liker eller ikke liker. Hadde jeg vært barnet ditt hadde jeg ikke likt å blitt kalt Alexander T. eller Fredrik S osv fordi det er 4-5 andre i klassen som heter det. Det virket som du mener at siden du har hatt en vond opplevelse med et navn du ikke liker kommer alle andre som blir kalt det samme til å få samme negative opplevelsen. Noe som er feil.

Lenke til kommentar

"Det virket som du mener at siden du har hatt en vond opplevelse med et navn du ikke liker kommer alle andre som blir kalt det samme til å få samme negative opplevelsen."

 

Du må må forstå at jeg har vurderte meninger og et liv av erfaring, ikke bare en egen erfaring som slo seg vrang. Jeg elsker da navnet mitt, og ville ikke ha byttet det, men i min barndom fant jeg ut at det ble lettere for meg å skifte mellomnavn, og ville nok aldri ha vurdert noe sånt om navnet mitt bare hadde vært normalt. Jeg tror personlig at barn med vanlige navn tenker mindre på det faktum at de har vanlige navn enn at barn med spesielle navn tenker på at de har spesielle navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...