Gå til innhold

Den store motivasjonstråden!


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105476
Som motivasjon har jeg satt noen mål som jeg skal nå før neste sommer. Jeg skal da greie 500 hindupushups, 500 hindusquats og greie løfte meg opp på henda, og stå der..

 

Fram til nå greier jeg å stå på henda mot en vegg i 30 sekunder, ta 8 håndsstående pushups, 40 hindupushups, og passerte igår 100 hindusquats, så fremgang merker jeg ihvertfall.

8443925[/snapback]

Kjører du dype hindusquats? Og om jeg gjetter riktig gjør man det på ett bein? I såfall er jeg ganske imponert :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da var en 3 timers sykkeltur ute i regnet ferdiggjort, stod opp klokka 6 for å gjøre meg klar, begynte litt over halv 7.

 

Nå har jeg resten av dagen foran meg, OG jeg har allerede fått min daglige dose med trening :p

8441849[/snapback]

 

Dæven, det skal du virkelig ha kred for! Godt jobba! :)

Lenke til kommentar
Standard hindusquats foregår på to ben.

Link: http://www.cyclecambridge.com/hindusquats.html

8444364[/snapback]

Ganske enkel øvelse, men tror det er veldig vanskelig å ta 500 pga utholdenheten.

8444673[/snapback]

 

Det er nok vanskelig, men det er ikke umulig. Karatetrener min sa at på en trening for brunt/svart belter måtte de ta 4-500 utfall, som ikke er veldig forkjellig. Etter det kunne han ikke gå ned trappene til bilen lengre, han var så utslitt i beina.

 

Synes det er bra å ha et mål for treninga, akkurat har jeg ikke noen mål utenom å få en bedre kondis, og det funker ganske bra. Måtte løpe for å nå en buss i går, og ble nesten ikke utslitt etterpå :)

Lenke til kommentar

Nope, 500 hindusquats, og 500 hindupushups er slett ikke umulig, selv om jeg på nåværende tidspunkt såvidt passerte 100-merke. Så en film om Matt furey, og ble helt hekta. Hans rekord er 2000, men han fortalte at hans mentor greide 9001 strake hindusquats, og det tok han 4,5 timer :p

 

Uansett, etter å ha tatt 100 forrige lørdag, merka jeg en sinnsyk pump i beina, som jeg aldri har fått før, ikke ved styrketrening.. Greide såvidt å gå på det.. og beina mine har nå blitt svære, og buler ut.. One-legged squat er noe jeg ikke klarer mer enn maks 5 på hvert bein, grunnet at etter hvert som jeg blir sliten, mister jeg balansen, men skal nok komme seg etter hvert når styrken øker, og ikke minst fleksibiliten.

 

Angående hindupushups, så merker jeg at jeg trener ryggen like mye som jeg trener armene, men har ikke kommet opp i et så betydlig antall at jeg merker ordentlig pump, selv om man kan se at hele armen at blodårene spretter fram.

 

I tillegg forteller furey om en øvelse som gjør magemusklene kommer mer synlig fram.. Pust inn alt du orker og litt til, så bruker du alle musklene i kroppen og presser så hardt du kan, spesiellt magemusklene. Du vil svette som en gris, og alle blodårene vil bare sprenge opp. De første gangene blir man ordenlig svimmel, men etter hvert får man pressa mer og mer. Prøv selv

 

Tee_C: Ved spensthopp vil man bruke de samme musklene, men kanskje i mindre grad siden den tiden man er i lufta vil være et avbrekk. Ved hindusquats bøyer du beina helt ned til du toucher akkilesen. Har fått sykt bedre spenst ved å trene hindusuqats, og styrken bare øker og øker.

Lenke til kommentar

Å ta bilder av kroppen sin er vanlig for kroppsbyggere for å se progressjonen, og det er også en god motivasjonskilde. Selv har jeg tatt noen slike bilder, men har slettet dem etter at jeg fikk ny telefon, så har jeg ikke tatt noen, pluss jeg har sluttet med å trene så mye volum som før, holder meg heller til kondisjon for tiden.

 

Poenget med denne posten er; kansje har noen som tar bilder regelmessig lyst å dele dem med oss? Dette skal ikke være det samme som "Bilder av din overkropp" nødvendigvis, men at dere poster bilder av hvilken som helst del av kroppen( F. eks armen, eller skuldrene eller beina) "før" og "etter" hvis dere fatter!

 

- Så kom med bildene hvis dere har noen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kom hjem for en halvtime siden fra en ca. halvtimes løpetur i skogen/fjellet med en kompis. Det var herlig! Jeg pleier å jogge på tredemølle, så det var kjempedeilig å komme seg ut å løpe. Været var perfekt og; overskyet og yr.

 

Denne løpeturen inspirerte meg å lage et forløpig treningsoppsett;

 

Mandag: Karatetrening

Tirsdag: Ingenting/Løpetur/Generel styrketrening (Dette må bli annenhver tirsdag)

Onsdag: Spinning/Ingenting/Løpetur

Torsdag: Karatetrening

 

Fredag - Søndag: Generel styrketrening/Ingenting

 

Som du kan se, er tirsdag, onsdag og helgen åpen for endringer, men keep in mind at dette er en foreløpig treningsplan som jeg lagde ca. mens jeg løp.

Lenke til kommentar
I tillegg forteller furey om en øvelse som gjør magemusklene kommer mer synlig fram.. Pust inn alt du orker og litt til, så bruker du alle musklene i kroppen og presser så hardt du kan, spesiellt magemusklene. Du vil svette som en gris, og alle blodårene vil bare sprenge opp. De første gangene blir man ordenlig svimmel, men etter hvert får man pressa mer og mer. Prøv selv

 

Svimmel? Fikk faen meg blackout jeg :!: Serr, diggeste jeg har opplevd. Jeg satt og tenkte på masse rart så bare plutselig; hva var det jeg nettopp gjorde?? Så leste jeg på dataskjermen, så kom jeg på det... Fuck, det var scary shit ass... Det må jeg prøve igjen :D

 

EDIT: Prøvde igjen, da fikk jeg bare max vondt i hodet.. gøy var det hvertfall

Endret av super_kalle2
Lenke til kommentar

Har fått evig mye motivasjon siste tiden. Gleder meg til trene, nesten det eneste jeg tenker på hehe..

 

En bekjent jeg ikke har sett på lenge påpekte at jeg hadde blitt "større", så spurte han om jeg trente mye, han visste ingenting om dette i og med at det var en stund siden jeg hadde sett han. Dette var motiverende så det holdt etter!

Lenke til kommentar

Hadde en lignende tråd tidligere.

Dette kom ut av den;

  • Trening gir velvære!
     
  • Vær strukturert og planlegg treningen på forhånd.
     
  • Ha en treningspartner med de samme intensjonene som deg selv.
     
  • Bit tennene sammen, når treningen har blitt en vane så er det motiverende i seg selv.
     
  • Fremgang motiverer.
     
  • Varier treningsform.
     
  • Vær fokusert på selve trening, ikke på dill og dall.
     
  • Tren med noen som gjør at du strekker deg lengre.
     
  • Korte men intensive økter, slik at det ikke skal bli for langdrygt.
     
  • Bruk tiden på trening effektivt.
     
  • Tren intensivt i perioder, for så å ta pauser/ferier i perioder.
     
  • Bruk trening som rekrasjon. Ha god tid, ta en lang dusj og et badstu.
     
  • Følg med på hvordan kroppen både føler ser bedre ut og føler seg bedre. Får å se fremgangen best mulig ta bilder ukentilg.
     
  • Når du begynner å trene så vis fokus til de muskelene som gjerne gir fremgang fortest, f.eks benk og overarmer.
     
  • Finn selv en balansegang mellom å måtte tvinge seg på trening og heller gjør noe annet når du ikke har lyst.
     
  • Øk din egen kompetanse omkring trening, kosthold og helse.
     

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...