Gå til innhold

Den store motivasjonstråden!


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en tråd hvor alle som sliter med motivasjonen kan komme og bli motivert igjen. Jeg tenkte at denne tråden skal inneholde bilder, videosnutter eller intervjuer eller lignende fra deres treningsidoler. Her kan dere også komme med innlegg om hvor dårlig deres treningsøkt var, eller hvor god den var, eller dere kan diskutere motivasjon. Hva er motivasjon og hvordan blir en motivert?

 

Selv blir jeg utrolig motivert av å se Lance Armstrong trene i Alpe D'Huez i tåke og regn som om det var en vanlig søndagstur ( LINK ) Mens andre kansje blir inspirert av andre personer. Hva er motivasjon for deg?

 

Håper denne tråden blir mye brukt av alle!

Endret av MGS3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt sykt å se på de gutta der. Jeg pleide å se på litt av etappene i TDF før jeg gikk ut på sykkelen selv i fjor og forfjor sommer. Ble rimelig rastløs etter å ha sett ca. 15 minutter på det! :dribble:

 

Har nettopp begynt på spinning nå. Prøvde 45 min. på forrige onsdag, og 90 min. på lørdag. Det var kjempekjekt! Bare synd at det ikke er noen store ritt på TV nå egentlig.. Menmen, for vente til neste helg!

 

EDiT: Det hjelper meg også å høre på musikk under og før trening. Spesielt en sang fra Slipknot som hetter Pulse of the Maggots!

Endret av MGS3
Lenke til kommentar
Det er helt sykt å se på de gutta der. Jeg pleide å se på litt av etappene i TDF før jeg gikk ut på sykkelen selv i fjor og forfjor sommer. Ble rimelig rastløs etter å ha sett ca. 15 minutter på det!  :dribble:

 

Har nettopp begynt på spinning nå. Prøvde 45 min. på forrige onsdag, og 90 min. på lørdag. Det var kjempekjekt! Bare synd at det ikke er noen store ritt på TV nå egentlig.. Menmen, for vente til neste helg!

 

EDiT: Det hjelper meg også å høre på musikk under og før trening. Spesielt en sang fra Slipknot som hetter Pulse of the Maggots!

8198812[/snapback]

 

Pulse of the maggots er genial som treningsong!! Saman med mykje anna av Slipknot, t.eks. Eyeless, my plague og andre songar som går aggresivt/roleg.

 

Eg mislikar sterkt Linkin Park, men Crawling er motiverandes som faen så lenge ein påbyrjar settet i lag med verset, så kjem aggresjonsboosten i form av refrenget akkurat når behovet er på topp. Har litt problem med senefestet i venste brystmuskel etter den songen i går:s

Lenke til kommentar

Høres ut som m du har tatt godt i da ja!

 

Selv like jeg ikke Slipknot så veldig mye, men akkurat den sangen er genial! Samme med Linking Park, de har også en del bra trenings,- og motivasjonssanger. Et annet band som har OK treningsmusikk er Scooter!

 

Finnes masse forkjellig god treningssmusikk, det er hvertfall sikkert!

Lenke til kommentar
Været som er ute nå er motivasjon i seg selv :D

8240405[/snapback]

Helt enig med deg der. Skal ut og løpe selv etterpå! :)

 

Jeg blir også særdeles godt inspirert og motivert av idrettsutøvere som virkelig sliter så fråden står av kjeften. Bjørn Dæhli er vel kroneksempelet.

Han har vel uttalt noe sånt som at "når du kjenner at du er så sliten at du har lyst til å legge deg ned og dø, da skal du ta deg selv et tak og bite tenna sammen."

Lett for han å si. Anyways! :)

Lenke til kommentar

Jeg blir motivert av å lese om alle fordelene ved å trene, så jeg prøver å lese litt hver dag på iform.no og trim.no. Nå har jeg trent HIIT i litt over en uke, hadde en 35 minutter lang HIIT for fem minutter siden, det er deilig etterpå. Mangler man motivasjon så sier det bråstopp med en gang, det er alfa og omega å være motivert.

Lenke til kommentar

Hva er HIIT for no..? :blush:

 

Mange interesane innlegg til nå! Jeg holder på å lese "It's not about the bike" av Armstrong. Har ikke kommet så langt enda, men kan trygt si at det vil være en motivasjonskilde!

 

Uansett så har jeg ikke trent skikkelig på lenge. Dels for jeg har liten tid og dels for jeg har mistet "lysten" på det på en måte. Har begynt på spinning mer enn før, så det er på en måte det jeg holder på med i stedenfor styrke/volum trening. Føler ikke at jeg mangler motivasjon, men jeg gjør kansje det.. Menmen, jeg får bare starte opp igjen i påsken da!

 

PS: Ja, Lance er helten min

Lenke til kommentar

Det er motivasjon som får deg til å sette deg på sykkelen når det er minus 20 grader ute, og trø i 4 timer uten mål og mening.

Eller å sykle 18 mil på 5 brødskiver, 1 liter drikke og en New energy :w00t:

Eller å sykle 3 timer i øsregn, bare for at treneren skal se at du har trent.

 

Been there! Have done it!

 

Men akkurat nå er været en JÆVLIG god motivasjonskilde. Har ikke sett en sky på mange dager nå! Skal ut å sykle om noen et øyelokk!

Lenke til kommentar
Det er motivasjon som får deg til å sette deg på sykkelen når det er minus 20 grader ute, og trø i 4 timer uten mål og mening.

Eller å sykle 18 mil på 5 brødskiver, 1 liter drikke og en New energy :w00t:

Eller å sykle 3 timer i øsregn, bare for at treneren skal se at du har trent.

 

Been there! Have done it!

 

Men akkurat nå er været en JÆVLIG god motivasjonskilde. Har ikke sett en sky på mange dager nå! Skal ut å sykle om noen et øyelokk!

8257637[/snapback]

 

Så mye motivasjon som det du nevnte øverst har jeg ikke!!

Men i dag er jo været fint, og motivasjonen er der :w00t:

Lenke til kommentar
Det er motivasjon som får deg til å sette deg på sykkelen når det er minus 20 grader ute, og trø i 4 timer uten mål og mening.

Eller å sykle 18 mil på 5 brødskiver, 1 liter drikke og en New energy :w00t:

Eller å sykle 3 timer i øsregn, bare for at treneren skal se at du har trent.

 

Been there! Have done it!

 

Men akkurat nå er været en JÆVLIG god motivasjonskilde. Har ikke sett en sky på mange dager nå! Skal ut å sykle om noen et øyelokk!

8257637[/snapback]

Respekt til deg. Du er fra nå av mitt forbilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...