Gå til innhold

vista 32 eller 64 bit


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Er i ferd med å sete sammen en helt ny pc.

Prosessor og hovedkort støtter 64 bit, og jeg har lest endel anbefalinger om å velge 64 bits versjonen.

Det påpekes at man må ha 64 bits drivere, må man ha det til skriver, skanner, skjermkort osv også?

På de fleste sidene jeg har vært inne på så står det bare at driverne støtter vista uten å spesifisere om det gjelder 32 eller 64.

Er det et stort problem å gå over til 64 bit nå, eller er det bare å kjøre på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av det jeg har sett/hørt om vista 64 bits, så kan det være litt buggy enda, men det kommer seg med stormskritt, så det går sikkert greit å kjøre på med 64 bits. 32 bits vista har jo også kommet seg bra, hvis du vil vente, så er det jo bare å kjøre vista i noen måneder uten å aktivisere det, selv har jeg vista som jeg driver å tester nå. Jeg formaterer så ofte at det er ikke sikkert at jeg trenger å kjøpe det, så jeg tenkte jeg skulle vente litt før jeg gikk til innkjøp, men førsteintrykket er at dette ser ganske bra ut. Dog har jeg hatt flere programmer som har låst seg/sluttet å fungere i løpet av 2 dager med vista enn jeg hadde i løpet av 1år med XP. Men, det er stort sett bare å restarte programmene igjen, så er de oppe og går. Jeg vet dog ikke om jeg ville skrevet noen lengre avhandling på vista unten å lagre veldig ofte.

Lenke til kommentar
Er i ferd med å sete sammen en helt ny pc.

Prosessor og hovedkort støtter 64 bit, og jeg har lest endel anbefalinger om å velge 64 bits versjonen.

Det påpekes at man må ha 64 bits drivere, må man ha det til skriver, skanner, skjermkort osv også?

På de fleste sidene jeg har vært inne på så står det bare at driverne støtter vista uten å spesifisere om det gjelder 32 eller 64.

Er det et stort problem å gå over til 64 bit nå, eller er det bare å kjøre på?

8173209[/snapback]

 

 

Er en del tråder her med samme tema. Men samtlige drivere må være 64 bits, og de må være godkjent av MS. Enkelte 32 bits programmer har også litt problemer med 64 bits Vista (bl.a. PhotoShop CS2, man må "fikle" litt for å få installert den).

Vet ikke hvilke sider du har vært inne på, men der jeg har vært er det alltid spesifisert.

Endret av filthyhabits
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
(bl.a. PhotoShop CS2, man må "fikle" litt for å få installert den).

8174546[/snapback]

 

 

Kanskje litt gammel tråd dette, men sitter med Windows Vista 64-bit-versjonen og skulle hatt inn Photoshop C3, men får litt problemer. Har du en liten guide på hvordan du legger in Photoshop CS3 på Windows Vista 64-bit?

9492619[/snapback]

 

Hva slags problemer? Jeg har nettopp installert CS3 på 64-bit Ultimate, og merket ingen problemer.

Lenke til kommentar
Hva slags problemer? Jeg har nettopp installert CS3 på 64-bit Ultimate, og merket ingen problemer.

9495229[/snapback]

 

 

Kjører Windows Vista Premium Buisness 64-bit edition og får følgende veldig lite intuitive feilmelding når jeg prøver å kjøre setup-fila til Adobe Photoshop CS3 "The system cannot find the file specified". Mulig det er CD-en min som har fucka seg, men installerte CS3 på Windows XP Pro for tre dager siden uten problemer. Sliter også med å få lagt inn VPN-klient også så om jeg orker å fikle med 64-bit-versjonen stort lengre er jeg ikke helt sikker på. Har også tilgang til 32-bit :)

 

Og for at det skal være sagt; Ja, jeg har lovlige kopier av både Vista 32- og 64-bit, XP Pro og CS3 :)

Lenke til kommentar

Ofte så ligger både 32-bit og 64-bit drivere i samme driverpakke, så det kan jo være smart å laste dem ned bare for å sjekke. Har hatt 64-bit siden februar, og har siden mai ikke manglet noen drivere. Jeg har et relativt gammelt hovedkort, men det ser ut til at det prioriteres å oppdatere driverene til dette, da det kommer nye ganske ofte.

Lenke til kommentar
Bare slenger meg på her og må spørre;

 

Hvor mye ytelse vil jeg få hvis jeg går får 64-bit istedenfor 32?

 

Har Intel Core2Duo e6600, 2 GB 667 Mhz ram, 8800 GTS 640 mb, 2 250 GB 7200 rpm disker i raid0.

 

Bruker PC-en til gaming, musikk, surfe, msn osv.

 

takk =)

9512733[/snapback]

 

 

64-bits OS er vel mest beregnet på maskiner med mer enn 3Gb (3,5Gb)-RAM. Søk litt på forumet så finner du vel litt mer dyptgående forklaring:)

Lenke til kommentar

¨Nå har jeg brukt Vista Ultimate 64-bit nå i ca 4 uker. Har aldri opplevd så mye som et eneste hikk eller kommet opp i noen slags problemer. Alt går som kniv i smør og ytelsen er ingenting å si på.

 

Det skal sies at jeg spiller ikke.

 

Hvis du har planer om å oppgradere rammen din til mer enn 3 gb, så er det her ikke et spørsmål engang. Vista 64-bit er tingen!

Lenke til kommentar
SintBrus, hvilke programmer bruker du?

9513323[/snapback]

 

Photoshop og Autodesk Architecture 2008 er de jeg primært bruker. Ellers er det vanlige programmer som firefox osv. Eneste negative hos meg er at Autodesk nekter folk å innstallere 2008 versjonen av Autocad på 64-bit. Derfor må en kjøpe en helt ny utgave, en 64-bit sådan, for at det skal fungere. Ellers er det ingen problem.

 

Alle nye drivere som kommer, fins både i 32- og 64-bits utgave. Jeg har ikke sett en eneste som kun leverer til 32-bit. Så hvis jeg skal følge mine erfaringer, så kan jeg trygt anbefale x64!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
SintBrus, hvilke programmer bruker du?

 

Photoshop og Autodesk Architecture 2008 er de jeg primært bruker. Ellers er det vanlige programmer som firefox osv. Eneste negative hos meg er at Autodesk nekter folk å innstallere 2008 versjonen av Autocad på 64-bit. Derfor må en kjøpe en helt ny utgave, en 64-bit sådan, for at det skal fungere. Ellers er det ingen problem.

 

Alle nye drivere som kommer, fins både i 32- og 64-bits utgave. Jeg har ikke sett en eneste som kun leverer til 32-bit. Så hvis jeg skal følge mine erfaringer, så kan jeg trygt anbefale x64!

 

finnes det ikke noen patch eller lignende som gjør at jeg kan kjøre 64bit som 32 bit, slik at jeg kan bruke den autodesk versjonen jeg har?...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...