Gå til innhold

NY pc booter TREGT


Anbefalte innlegg

Ja som topic sier så booter den NYE pcen min sinnsykt tregt, dvs når windows loader ( fram og tilbake ) går den ca 16 ganger. Det er dobbelt så mye som den gamle pcen min som var 3 ganger så treg :S Noen vet hva det kan være?

 

Her er specs hvis noen lurer på det:

AMD 64 X2 4400+ CPU

Corsair XMS2 1 gb RAM

ASUS M2N-E hovedkort

500 W XION strømforsyning

200 GB HD

ATI 1950PRO 256 MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke lagt inn noen feile drivere. Eller at du mangler driver til en komponent, eller har du ting i systemet som ikke er kompatible med hverandre, eller flasha bios feil, eller formatert harddisken feil fat32 istedenfor ntfs, evt satt for store sector verdier på Hdd.

Har du gjordt feilsøk. Virus søk, trojanersøk, registerfeilsøk.

 

:dribble:

 

 

Bare noen forslag:)

Endret av kaeksen
Lenke til kommentar

Gjort alt det der, formaterte C (ntfs) har alle drivere har 32 bit system, men har støtte for 64 bit, AMD 64 som sagt :p ingenting hjelper.

0 virus og 0 trojaner alt er oppdatert, jeg spurte selv komplett om delene passet sammen noe som de svarte "ja" på.

Lenke til kommentar

Har webcam osv ja, men det trenger man ikke til å feilsøke :p Men er ikke noe i veien med windows alt går fort og får 5000 poeng i 3dmark06 er BARE boot som går tregt alt annet går strålende.

Har ikke hatt noen problemer, annet enn boot

Lenke til kommentar
Der er problemet..klokkinga er feil. Ok,,leste for fort:)

Sorry.

 

Eh. Vanskelig dette, trenger flere opplysninger fra deg?

Alt du kommer på.

8169795[/snapback]

 

 

tja første boot gikk fort, ikke andre noe mer kommer jeg ikke på.

Formaterte bare C disken i å med at jeg har 2 partisjoner så jeg formaterte ikke D disken men var veldig lite på den, bland annet noen filer jeg måtte ha.

Lenke til kommentar
Så du har autoklokk både på ram og cpu?

8169814[/snapback]

 

Jepp har det ja, auto matisk til 206 mhz x 11,5 som da blir cpu og CPU / 7 for å få halvparten av rammen x med 2 blir 675 mhz som er rammens hastighet ifølge komplett.

 

edit: skriveleif 675 mente jeg :p

Endret av Stian_Pa
Lenke til kommentar
Kan hende du må juice den opp med litt volt kanskje..hør med noen som vet om volting.

8169862[/snapback]

 

 

mer volt kreves vell ved høyere klokking såvidt jeg vet når rammen kjører på standar

8169869[/snapback]

 

Det er mulig det.

 

Så pc er treg i oppstart selv med defaults på..hm. Da er det kanskje ikke klokkinga da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...