Gå til innhold

NY pc booter TREGT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vis du går inn i bios og sjekker under oppstartsmuligheter, skal det ligge tre alternativer. Den ene har rask boot, også er det en annen også en som sjekker gjennom hele systemt hver gang så den bruker lang tid på å boote. Sett den på minimal.

8172052[/snapback]

 

Og hvor i bios er dette på et ASUS hovedkort? (tar en reboot å ser)

Endret av Stian_Pa
Lenke til kommentar

fant det men det stod fast boot enabled så veit ikke jeg men nå varte bare den blinke greia i 1 sec mot 8 sist fordi jeg satt boot 1 til harddisk og disabla resten men fremdeles går den blå windows greia 15 ganger forbi :S

Endret av Stian_Pa
Lenke til kommentar
Det var ikke fast enable som hjap meg heller. det var å sette de riktige boot konfigurasjonene. hvis floppy eller extern  står som første fjern dem/bytt.

 

Trøtt ...sove. zzzzz

8172592[/snapback]

 

Det er med det som er rett etter bios IKKE windows boot , altså windows bildet driten som går fram og tilbake.. det har noe med installeringa eller drivere å gjøre :S eller så er det bare mye på disken min fant jeg ut.

kan prøve med en annen sata kabel

Lenke til kommentar

står boot device priority riktig? (let i bios) - hørtes ut for meg som den stod å prøvde å finne en nettverksdisk eller no. Disse har gjerne lang timeout noe som fører til lang boottid.

 

Eksempelvis har mitt hovedkort mulighet for oppstart fra flashdisk samt eksterne området.

 

 

Eventuelt om noen av de programmene du har innstallert er satt til å kjøre søk under boot av maskinen. Vet ikke om boot var rask første gangen før du innstallerte.

 

 

Just a thought..

Lenke til kommentar
står boot device priority riktig? (let i bios) - hørtes ut for meg som den stod å prøvde å finne en nettverksdisk eller no. Disse har gjerne lang timeout noe som fører til lang boottid.

 

Eksempelvis har mitt hovedkort mulighet for oppstart fra flashdisk samt eksterne området.

 

 

Eventuelt om noen av de programmene du har innstallert er satt til å kjøre søk under boot av maskinen. Vet ikke om boot var rask første gangen før du innstallerte.

 

 

Just a thought..

8250850[/snapback]

Har formatert nå, mye raskere nå , raskere enn det var før ca 5 ganger forbi nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...