Gå til innhold

Homofile kristne og selvmord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først; Godt skrevet vinterriket!

 

Igjen! Dette gjaldt moseloven.

8164413[/snapback]

 

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du vil frem til, eller mener med det - men dersom du mener at det som står i moseloven er tydelig preget av mennesket, hvorfor skal man da ikke kunne anta at dette gjelder annet, også?

Lenke til kommentar
Først; Godt skrevet vinterriket!

 

Igjen! Dette gjaldt moseloven.

8164413[/snapback]

 

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du vil frem til, eller mener med det - men dersom du mener at det som står i moseloven er tydelig preget av mennesket, hvorfor skal man da ikke kunne anta at dette gjelder annet, også?

8164675[/snapback]

 

Beklager, jeg skjønner ikke spørsmålet.

Lenke til kommentar
Og at homofile må dø.

 

Det må man også hvis man har sex med en menstruerende kvinne. Både hun og han skal utryddes av sitt folk.

8164332[/snapback]

 

Igjen! Dette gjaldt moseloven.

8164413[/snapback]

 

Når du skrev dette, hva ville du da frem til?

Lenke til kommentar

@Graut: Så vidt jeg har forstått så gjaldt moseloven bare for jødene. Altså, gud mener jødene trenger barbariske lover som ikke bare åpner for, men pålegger drap og tortur av mennesker som har begått de mest uskyldige "forbrytelser". Ikke at jeg kan se at jødene praktiserer disse lovene lenger, men det er vel fordi de er inntatt av djevelen eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Og at homofile må dø.

 

Det må man også hvis man har sex med en menstruerende kvinne. Både hun og han skal utryddes av sitt folk.

8164332[/snapback]

 

Igjen! Dette gjaldt moseloven.

8164413[/snapback]

 

Når du skrev dette, hva ville du da frem til?

8164733[/snapback]

 

Moseloven gjldt jødene, ikke kristne i dag. Jødene ble behandlet mye strengere av gud. Gud er fremdeles i mot homofili, dette forteller nye testamenet, men mennesket skal overlate til gud å dømme. Grunnen til at gud var strengere med jødene er innlysende. La meg se om du skjønner hvorfor?

Lenke til kommentar
@Graut: Så vidt jeg har forstått så gjaldt moseloven bare for jødene. Altså, gud mener jødene trenger barbariske lover som ikke bare åpner for, men pålegger drap og tortur av mennesker som har begått de mest uskyldige "forbrytelser". Ikke at jeg kan se at jødene praktiserer disse lovene lenger, men det er vel fordi de er inntatt av djevelen eller noe slikt.

8164751[/snapback]

 

 

Hva jødene gjør i dag er uviktig, de er ikke lenger guds folk.

Lenke til kommentar

Jesse: Problemet jeg har med dette, er å se hvordan Gud kan være så dynamisk så kristne vil ha ham til å være. Synest han at han hadde vært for slem mot menneskene? Ble han bare litt lei av jødene? Ville han bare gi oss en ny sjanse? hmm? :)

 

Hvorfor forandringen?

Endret av Graut
Lenke til kommentar
Jesse: Problemet jeg har med dette, er å se hvordan Gud kan være så dynamisk så kristne vil ha ham til å være. Synest han at han hadde vært for slem mot menneskene? Ble han bare litt lei av jødene? Ville han bare gi oss en ny sjanse? hmm? :)

 

Hvorfor forandringen?

8164789[/snapback]

 

Jeg personlig hevder ikke at gud er dynamisk.

Lenke til kommentar
Jesse: Problemet jeg har med dette, er å se hvordan Gud kan være så dynamisk så kristne vil ha ham til å være. Synest han at han hadde vært for slem mot menneskene? Ble han bare litt lei av jødene? Ville han bare gi oss en ny sjanse? hmm? :)

 

Hvorfor forandringen?

8164789[/snapback]

 

Hvem sier gud er demokratisk?

Lenke til kommentar
Men, dersom mennesker er skapt av gud, i sitt bilde, og det finnes homofile mennesker.. Da burde jo konklusjonen være at gud er litt homo selv også, eller? :)

8165242[/snapback]

 

Nja, en trenger ikke å være homo bare fordi man skaper mennesker som er homo.

 

Jeg tror nok heller at gud tillater at det finnes homofile, og en eller annen plass mellom år 0 og år 2000, så har det vært en luring og endret på teksten.

Lenke til kommentar
Men, dersom mennesker er skapt av gud, i sitt bilde, og det finnes homofile mennesker.. Da burde jo konklusjonen være at gud er litt homo selv også, eller? :)

8165242[/snapback]

 

Nja, en trenger ikke å være homo bare fordi man skaper mennesker som er homo.

 

Jeg tror nok heller at gud tillater at det finnes homofile, og en eller annen plass mellom år 0 og år 2000, så har det vært en luring og endret på teksten.

8165406[/snapback]

 

 

Poenget var i grunnen ikke om gud er homo eller ikke, hvilket blir en latterlig diskusjon. Tråden gjaldt homofile kristne og selvmord.

 

Hvor mange ungdommer i Norge er det som har gjennomført et selvmordsforsøk? På 1990-tallet ble det gjennomført en stor undersøkelse med ti tusen skoleelever i alderen 12 til 20 år. Undersøkelsen viste at totalt 8,7% av norske tenåringer har gjennomført et selvmordsforsøk.

Lenke til kommentar
Hvor mange ungdommer i Norge er det som har gjennomført et selvmordsforsøk? På 1990-tallet ble det gjennomført en stor undersøkelse med ti tusen skoleelever i alderen 12 til 20 år. Undersøkelsen viste at totalt 8,7% av norske tenåringer har gjennomført et selvmordsforsøk.

 

Hva ville du frem til med akkurat dette?

Endret av Graut
Lenke til kommentar

Det må jo være en pysisk påkjenning uten tvil å gå rundt med den vistheten at men er homofil men det er feil. Er du sterkt relgiøst, og mener det er feil å være homofil, hvordan ville du reagert hvis du ble forelsket i en gutt? Jo, sikkert at det her går over, eller at det bare er tull, men så går det ikke over? Er det din feil? Er det en straff? Har du syndet? Er det djevelen? Hvis du i tilleg er i tenårene og usikker på deg selv kan jo dette føre til selvmord. Folk tar selvmord for mindre ting.

Lenke til kommentar
Leviticus 20:13 - If a man lies with a man [...], both of them have done what is detestable. They must be put to death.

8175376[/snapback]

 

 

 

Sagt flere ganger...

 

kongehona: hvis du mener at bibelen er en del av årsaken til at kristne homofile selvmord, så er jeg helt enig :thumbup:

 

 

... eller var det noe annet du mente ?

Lenke til kommentar
Leviticus 20:13 - If a man lies with a man [...], both of them have done what is detestable. They must be put to death.

8175376[/snapback]

 

 

 

Sagt flere ganger...

 

kongehona: hvis du mener at bibelen er en del av årsaken til at kristne homofile selvmord, så er jeg helt enig :thumbup:

 

 

... eller var det noe annet du mente ?

8175481[/snapback]

 

Ja, det mente jeg. Siden det står at det er feil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...