Gå til innhold

Kjøpe vista 32-bit eller 64-bit versjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Vista Ultimate x64 i OEM-versjon på min stasjonære og. Den kosta meg rundt kr. 1.600,-. Skulle eg kjøpt Retail hadde det kosta meg rundt kr. 4.100,-. Det vil altså seie at eg kan oppgradere hovudkortet på min relativt nye PC ein gong (noko eg ikkje har planar om innnan overskueleg framtid), kjøpe ein ny lisens og framleis ha kome billegare ifrå det enn om eg hadde kjøpt Retail.

 

OEM har sine fordelar, ja... ;)

Lenke til kommentar
Har Vista Ultimate x64 i OEM-versjon på min stasjonære og. Den kosta meg rundt kr. 1.600,-. Skulle eg kjøpt Retail hadde det kosta meg rundt kr. 4.100,-. Det vil altså seie at eg kan oppgradere hovudkortet på min relativt nye PC ein gong (noko eg ikkje har planar om innnan overskueleg framtid), kjøpe ein ny lisens og framleis ha kome billegare ifrå det enn om eg hadde kjøpt Retail.

 

OEM har sine fordelar, ja... ;)

8576852[/snapback]

 

Og om du kjøper nytt hk og ringer MS og forklarer dette på en høflig måte så fornyer de din lisens og du kan bruke din gamle oem,ja jeg har prøvd :thumbup:

Lenke til kommentar
wow, kan det gjøres? hmm...hva er da vitsen med oem og retail ? driver å bytter komponenter ofte, så hadde kosta meg dyrt hvis jeg skulle brukt oem versjoner..

menne hvis det går ann å få fornyet lisensen hvis du bytter hk, så.. hmm.. merkeligt..

8582598[/snapback]

 

jepp,sist jeg innstalerte XP på min maskin så fortalte kundebehandlern på MS at jeg hadde utrolig mange innstallasjoner (var vist over 70) på min oem utgave.

Jeg forklarte da saken for han som den var han sa lykke til og ga meg ny kode :cool:

Lenke til kommentar
wow, kan det gjøres? hmm...hva er da vitsen med oem og retail ? driver å bytter komponenter ofte, så hadde kosta meg dyrt hvis jeg skulle brukt oem versjoner..

menne hvis det går ann å få fornyet lisensen hvis du bytter hk, så.. hmm.. merkeligt..

8582598[/snapback]

Vitsen med OEM er at dersom man ikke har behov for support & installasjonsveiledning (samt mulighet til oppgradering til evt. senere OS) sa slipper man a betale for dette og det blir en god del billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...