Gå til innhold

Efaring med OneCall ønskes..


Har du generell god efaring med OneCall?  

237 stemmer

  1. 1. Har du generell god efaring med OneCall?

    • Ja
      197
    • Nei
      40


Anbefalte innlegg

ok, så da får en faktura pr. email gratis. Koster kun hvis en vil ha papir faktura.

 

får prøve dette når saldoen hos noextras er mot slutten på reserve tlf.

 

noextras tar GPRS (kr/KB) 0,01kr, onecall ligger vel på det samme?

8422902[/snapback]

 

Hvis du ser på Priser så finner du vel svar på det du lurer på. Bestilte i går og det er da 3 muligheter for å betale på:

1) Faktura pr post (kr 39kr - Ref prisliste)

2) Faktura pr epost (gratis)

3) Betale med Visa/Mastercard (Gratis etter det jeg vet, står ikke om noe annet.. )

 

Prisen på datatrafikk er 10,50 pr MB (10,50 / 1024= 0,0102) så det stemmer vel med samme prisene som noextras..

 

edit:

Jeg sendte en mail og spurte om jeg ville få bekreftelse pr epost siden jeg betaler med visa, og fikk til svar:

 

Du får en mail fra oss som forteller hvor mye vi kommer til å trekke deg

Endret av rubbish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at det er mange som er skeptiske og lurer på hvordan One Call kan tjene penger.

 

Først må dere tenke på en ting, nemlig at disse 88 ringeminuttene og 78 sms per måned ikke koster One Call så veldig mye. Slik det var før, tok de noen kroner for dette (ca 30) og forskjellen på å ta 30 kr og 0 kr er veldig liten.

 

Så må man også huske at One Call har vært aktive i et par år. De har Hafslund i ryggen som er en stor og viktig norsk investor.

 

De tjener garantert penger, som andre nevner, på alle som ringer mer enn 88 minutter per måned, alle som ringer til og fra utlandet, laster ned ringelyder, benytter datatrafikk (wap/msn/e-post/modem), osv. I tillegg har de nok ganske store inntekter fra bredbåndstelefoni og ADSL som de også tilbyr.

 

Når abonnementet er gratis å få, gratis å ha og uten bindingstid, ser jeg overhodet ingen grunn til å være skeptisk. Og hvis de så endrer vilkårene om et år, ja da er det bare å bytte til en annen operatør!

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Når det gjelder utviklingsmuligheter er Mine Sider det aller første de bør ta tak i.

 

Fakturaene gir heller ingen oversikt over antall sendte SMS eller antall ringte samtaler, da må du i såfall innom Mine sider. Der er det en oversikt over alle dine samtaler og meldinger, men ingen totaloversikt. Det regner jeg med at de klarer å fikse etterhvert.

 

Personlig klarer jeg med uten disse egenskapene, men det er så lenge prisene er det de faktisk er.

 

Jeg har hatt OneCall siden desember, og har absolutt ingenting å utsette på selskapet.

 

Hvordan de tjener penger trenger vel egentlig ikke forbrukerne ta for mye hensyn til, så lenge vi får det vi betaler for og så lenge det er billig!

Lenke til kommentar
Ser at det er mange som er skeptiske og lurer på hvordan One Call kan tjene penger.

 

Først må dere tenke på en ting, nemlig at disse 88 ringeminuttene og 78 sms per måned ikke koster One Call så veldig mye. Slik det var før, tok de noen kroner for dette (ca 30) og forskjellen på å ta 30 kr og 0 kr er veldig liten.

 

Så må man også huske at One Call har vært aktive i et par år. De har Hafslund i ryggen som er en stor og viktig norsk investor.

 

De tjener garantert penger, som andre nevner, på alle som ringer mer enn 88 minutter per måned, alle som ringer til og fra utlandet, laster ned ringelyder, benytter datatrafikk (wap/msn/e-post/modem), osv. I tillegg har de nok ganske store inntekter fra bredbåndstelefoni og ADSL som de også tilbyr.

 

Når abonnementet er gratis å få, gratis å ha og uten bindingstid, ser jeg overhodet ingen grunn til å være skeptisk. Og hvis de så endrer vilkårene om et år, ja da er det bare å bytte til en annen operatør!

 

-snubbel

8424451[/snapback]

One call fikk 5000 nye kunder i går, og regner med de har noen fra før. Ved og gå fra 30,- til 0,- i minste fakturering taper de over 150 000,- i måneden. Synes ikke det er veldig lite... Tror ikke hovedgrunnen til den store kundetilstrømningen var at minstefaktureringen ble kuttet.

Lenke til kommentar
Ser at det er mange som er skeptiske og lurer på hvordan One Call kan tjene penger.

 

Først må dere tenke på en ting, nemlig at disse 88 ringeminuttene og 78 sms per måned ikke koster One Call så veldig mye. Slik det var før, tok de noen kroner for dette (ca 30) og forskjellen på å ta 30 kr og 0 kr er veldig liten.

 

Så må man også huske at One Call har vært aktive i et par år. De har Hafslund i ryggen som er en stor og viktig norsk investor.

 

De tjener garantert penger, som andre nevner, på alle som ringer mer enn 88 minutter per måned, alle som ringer til og fra utlandet, laster ned ringelyder, benytter datatrafikk (wap/msn/e-post/modem), osv. I tillegg har de nok ganske store inntekter fra bredbåndstelefoni og ADSL som de også tilbyr.

 

Når abonnementet er gratis å få, gratis å ha og uten bindingstid, ser jeg overhodet ingen grunn til å være skeptisk. Og hvis de så endrer vilkårene om et år, ja da er det bare å bytte til en annen operatør!

 

-snubbel

8424451[/snapback]

One call fikk 5000 nye kunder i går, og regner med de har noen fra før. Ved og gå fra 30,- til 0,- i minste fakturering taper de over 150 000,- i måneden. Synes ikke det er veldig lite... Tror ikke hovedgrunnen til den store kundetilstrømningen var at minstefaktureringen ble kuttet.

8429000[/snapback]

De taper ikke så mye, du må huske på at det er hard konkurranse og at de stjeler kunder fra andre selskap. De styrker derfor sin posisjon i markedet. Dessuten er det nok en del av de 5000 som bytter fra en kontantkortløsning eller en billig-abbonementløsning hos en annen mobilleverandør fordi de nå kan ringe 5min gratis i mnd i steden for å betale 40kr for det samme. Jeg tror derfor ikke One Call ser på det som et tap.

Lenke til kommentar
[...] Tror ikke hovedgrunnen til den store kundetilstrømningen var at minstefaktureringen ble kuttet.

8429000[/snapback]

Jeg er en av de nye kundene, og grunnen til at jeg valgte One Call Faktura var nettopp at de har fjernet minstefaktureringen.

 

Jeg bruker nesten ikke mobilen til daglig. Mesteparten av forbruket er når jeg reiser utenlands. Utenlands er det grotesk dyrt å bruke kontantkort, men fordi jeg bruker mobilen så lite resten av året, er det uaktuelt med et abonnement som koster hundrevis av kroner årlig bare i abonnementsavgift eller minstefakturering.

 

Det ene alternativet før tilbudet til One Call dukket opp, var IPEA Apollon med minstefakturering 29/mnd, men med relativt lave utenlandspriser og uten bindingstid, slik at jeg kunne si opp abonnementet etter feriesesongen. Det andre var Ventelo Easy til 9/mnd, men med høyere ringepriser utenlands. Så slo One Call til like før jeg skulle bestemme meg.

Lenke til kommentar

Jeg gikk over fra tele2 mobil pluss, hvor jeg hadde en månedlig regning på rundt 1000,-

( inkl månedsavgift på 119,- )

 

Etter jeg gikk over til onecall basert på de siste 4mnd har jeg et gjennomsitt på 384,-

 

Bytt leverandør idag, jeg er kjempefornøyd med priser, service og hele pakka

Lenke til kommentar

blir onecall når saldoen krymper på noextras.

 

Har en ekstra mobil i hanskerommet, denne ligger vel på 1 time i mnd.

 

dårlig erfaring med disse abb. talkmore innførte minsteavgift uten i gi info, selv om de sendte reklame sms.

 

noextras innførte at de kutter abb uten beskjed innen 3 mnd uten samtale ut.

Lenke til kommentar

Mine erfaringer er at:

- selve byttet fra min gamle operatør til One Call gikk smertefritt.

- kundeservice er bra, og rask (de få gangene jeg har hatt bruk for det)

- "min side" kunne ha vært bedre - men den dekker mine behov.

- oppsett av MMS/GPRS gikk også smertefritt

- de følger markedet, og setter ned prisene etter hvert. Dette har jeg erfaring utallige ganger siden jeg ble kunde for et halvt år siden. Dette er jo selvsagt mye av grunnen til at jeg byttet til One Call.

Lenke til kommentar
Ser at det er mange som er skeptiske og lurer på hvordan One Call kan tjene penger.

 

Først må dere tenke på en ting, nemlig at disse 88 ringeminuttene og 78 sms per måned ikke koster One Call så veldig mye. Slik det var før, tok de noen kroner for dette (ca 30) og forskjellen på å ta 30 kr og 0 kr er veldig liten.

 

Så må man også huske at One Call har vært aktive i et par år. De har Hafslund i ryggen som er en stor og viktig norsk investor.

 

De tjener garantert penger, som andre nevner, på alle som ringer mer enn 88 minutter per måned, alle som ringer til og fra utlandet, laster ned ringelyder, benytter datatrafikk (wap/msn/e-post/modem), osv. I tillegg har de nok ganske store inntekter fra bredbåndstelefoni og ADSL som de også tilbyr.

 

Når abonnementet er gratis å få, gratis å ha og uten bindingstid, ser jeg overhodet ingen grunn til å være skeptisk. Og hvis de så endrer vilkårene om et år, ja da er det bare å bytte til en annen operatør!

 

-snubbel

8424451[/snapback]

One call fikk 5000 nye kunder i går, og regner med de har noen fra før. Ved og gå fra 30,- til 0,- i minste fakturering taper de over 150 000,- i måneden. Synes ikke det er veldig lite... Tror ikke hovedgrunnen til den store kundetilstrømningen var at minstefaktureringen ble kuttet.

8429000[/snapback]

De taper ikke så mye, du må huske på at det er hard konkurranse og at de stjeler kunder fra andre selskap. De styrker derfor sin posisjon i markedet. Dessuten er det nok en del av de 5000 som bytter fra en kontantkortløsning eller en billig-abbonementløsning hos en annen mobilleverandør fordi de nå kan ringe 5min gratis i mnd i steden for å betale 40kr for det samme. Jeg tror derfor ikke One Call ser på det som et tap.

8429390[/snapback]

 

 

Man tjener ikke penger på å styrke posisjonen i markedet. Dersom de ser at de får en for stor andel kunder som ringer for opptil fribeløpet, så vil de måtte gjøre noe.

 

Det at de har Hafslund i ryggen vil ha noe å si helt til Hafslund ser at de ikke får tilbake på de investeringene de har gjort. Ikke en gang Hafslund er interessert i å sitte med en post som går i minus for lenge - da selger de seg ut. Det at de "subsidierer" (som det hentydes i enkelte meldinger her) mobilinntektene sine med inntekter fra andre områder som ADSL vil kunne bygge opp under at de faktisk har til hensikt å selge unna mobilkundene sine på et senere tidspunkt. De har nemlig kostnader på hvert enkelt sekund kundene deres bruker Netcoms mobilnett. Det gjenstår å se hva som skjer - kanskje blir nettleien tvunget ned slik at OneCall kan beholde prisene sine. Mulig er det det de forventer.

Lenke til kommentar
Vurderer å bytte over fra Netcom ForhandlerTalk til OneCall Mobil. Har lite kjennskap til OneCall men prisene virker helt utrolige. Har noen noe efaring med OneCall?

8148169[/snapback]

 

Jeg har nettopp gått over til One Call faktura, og det eneste er at jeg sender mer enn 78 sms per måned, ellers er det ikke noe abbonement som er bedre enn One Call.

P.S. Jeg hadde Nutel Killbill før, men One Call er bedre.

 

BYTT! BYTT!BYTT! BYTT!BYTT! BYTT!BYTT! BYTT!BYTT! BYTT!BYTT! BYTT!BYTT! BYTT!BYTT! BYTT!BYTT! BYTT!

Lenke til kommentar
Men om man holder seg ikke så langt over de 65 første minuttene er det jo alikevel en minimumsfakturering på 35 kr per mnd. Dette er jo ikke mye, for all del, men forhindrer at det kan bli et "gratis" abonnement (naturlig nok).

 

Vist du tar å får faktura på epsot er det gratis.

Lenke til kommentar
Men om man holder seg ikke så langt over de 65 første minuttene er det jo alikevel en minimumsfakturering på 35 kr per mnd. Dette er jo ikke mye, for all del, men forhindrer at det kan bli et "gratis" abonnement (naturlig nok).

8435110[/snapback]

 

Dette er feil. Det er ikke lenger noen minimumsfakturering. Det er et fakturagebyr hvis du vil ha faktura i posten, men så lenge du tar faktura på e-post i stedet, er det ingen gebyr.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Slik det var før, tok de noen kroner for dette (ca 30) og forskjellen på å ta 30 kr og 0 kr er veldig liten.

Nå kjenner jeg ikke til de tidligere prisene til OneCall, men verdien av de inkluderte ringeminuttene er jo verdt 70 kroner, i tillegg til 30 kroner med SMS. Altså ca 100 kr.

 

Vurderer å bytte fra SmartTalk til OneCall, men Netcom har jo tross alt et mye bedre tilbud av tilleggstjenester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...