Gå til innhold

Gammel HW - overklokkingstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva slaks kjøling har du og hvordan greier du og kloke den?

ser ikke noen plass i bios jeg, kan og klokke men :hmm:

skal få inn annet os så skal vi se, men den skal brukes til et tre prosjekt og da så blir litt bob bob

8206180[/snapback]

 

Den har låst multiplier, så du må klokke den ved å høyne fsb'en din. Det vil si at du nok ikke klarer å klokke den så mye. Hvilken socket er det? Jeg har slot 1, du har sikkert 370.. Sjekk i cpuz.

 

Kjører standard kjøling på min ja..

 

Skjermkortet mitt holder på å knele desverre, så vi får se om jeg klarer å gjennomfører noe benching med det.

Lenke til kommentar
kjør så mange tester du greier av 3d mark og wprime osv så hvis det ryker til deg sp vet jeg hva jeg skal sjemte om :p

hva er klokken på sjermkortet da? holder på og går sund ossen? har du ike laget kjøling til det da?

8206711[/snapback]

 

Tror det har fått seg en smell. Alle windows ikoner er bugget

 

Kjører det på 275/395. Standard kjøling som er litt sliten :)

Lenke til kommentar
Har litt P3 450 og 500Mhz prosessorer.. om dere trenger :p Fant til og med en P3 1000 i dag..  :thumbup:

8206455[/snapback]

 

Du har ikke noen celeroner? De er litt mer moro å klokke. :)

 

evt noen andre?

8206496[/snapback]

 

neei, dårlig med celeroner.. men har en AMD k6 450.. :p

Lenke til kommentar

Har en P3-700 som har gått på 933 MHz i ca. 6 år. Har hatt den oppe i 980 MHz, men det hendte det kom en hard lock i 3D-applikasjoner sånn i ny og ne. Satt den ned til 933 bare for sikkerhets skyld. Burde vel gå på ~970 MHz greit, men nå var det ikke så mye å hente forsåvidt. Fikk tak i en "ekte" 933 MHz P3 jeg tenkte jeg skulle bytte ut med for å se om den klarer høyere da, men har ikke fått somlet meg til enda.

Lenke til kommentar

Endelig fått tid til å teste litt!

 

Max klokk på cpu

 

Superpi 1M

 

Forsøkte meg litt på aquamark03, men da ble det varmt gitt :!:

 

må nok forsøke meg med litt lavere klokk på skjermkortet (hvis det funker lenger)

kjente på komponentene når dataen hang seg, mellom 60 og 70 grader anslår jeg. Måtte sette hele skiten ut i kulda for å kjøle den ned litt. :) Får ta en tur på butikken og handle noen vifter ellerno...

 

hvordan går det skylinepower? Får du noe futt i sysakene?

Lenke til kommentar

Abit BH6 takler vel maksimalt 133FSB så da går det ikke å tyne den mer, samme hva man gjør med minnetimings.

 

BX brikkesettet begynner vel også å krangle ved ca 130-140 MHz FSB, med mindre man voltmodder.

 

Men sjekk spesifikasjonene på FID-brikken på hovedkortet (Frekvens-ID). Kanskje den kan loddes og trikses til å støtte høyere FSBer enn det som er mulig via jumpere eller bios.

Lenke til kommentar
Endelig fått tid til å teste litt!

 

Max klokk på cpu

 

Superpi 1M

 

Forsøkte meg litt på aquamark03, men da ble det varmt gitt :!:

 

må nok forsøke meg med litt lavere klokk på skjermkortet (hvis det funker lenger)

kjente på komponentene når dataen hang seg, mellom 60 og 70 grader anslår jeg. Måtte sette hele skiten ut i kulda for å kjøle den ned litt. :)  Får ta en tur på butikken og handle noen vifter ellerno...

 

hvordan går det skylinepower? Får du noe futt i sysakene?

8225310[/snapback]

må få til at den reagerer på cd rom og floppy først så jeg kan legge in programer :p

ellers så skal det ble vannblok til den (hvis jeg finner)

men klokker ike får jeg vet at vannkjøling funker også skal pc en i et annet prosjekt så har kjempe god tid jeg da

 

edit 1.

hvordan klarer du og klokke den i bios? ser ike noe der som kan gå jeg

Endret av skylinepower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...