Gå til innhold

Gammel HW - overklokkingstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hart vært på claes ohlsson i dag og handlet litt loddeutstyr :) Hadde med minste jenta som sevfølgelig slo seg helt vrang da hun ikke fikk herje fritt i butikken, så jeg måtte bare gå før jeg fikk handlet inn resistorer, potmetre og multimeter... Får ta det senere. Tenkte jeg skulle forsøke noe i den duren som Simen1 foreslo, men har ikke veldig god peil på den slags.. får google litt og se i manualen :) Har forøvrig ikke så mange valg til minnetimings i bios.

 

Tenkte også jeg skulle kjøpe inn noen ekstra vifter. Pr i dag er det bare gpu og cpu som har vifter.. Blir litt lite :)

 

@El Netzor: Har en crappy jallavifte på skjermkortet, skal nok byttes!

Lenke til kommentar
har du noen bench scorer på 3dmark?

eller superPi

8228981[/snapback]

12 poster lenger opp. Superpi på fantastiske 169 sekunder!!

 

Hvis du ser på linken ser du at alle windowsikoner på desktopen er bugget, vet ikke helt om det er et driverproblem (har forsøkt 10 drivere nå...) eller om skjermkortet er føkka. Gir ganske kjipe effekter i 3dgrafikk også. Spørs om jeg klarer å gjennomføre en 3dmarktest, men skal ihvertfall forsøke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hmm, jeg får vel se om jeg får noe fart på den "nye" P3 maskina jeg fikk i går, sitter en 500Mhz på den nå, men jeg vet at HKet skal være en ok klokker (asus p3b-f).

 

Så jeg får installere xp på den og satse på at jeg får en fin klokk på den ;)

vet jeg kan klare 665Mhz kun ved og øke FSBen til 133, så det i seg selv er ikke så ille.

 

Jeg hadde likt og testet dette med en ES, siden de har ulåst multiplier, tror en kunne få en fin klokk da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ES? Må skrive noen ekstra ord ja :p

8230819[/snapback]

 

trodde de fleste kunne betydningen av det, men så feil kan en ta ;)

 

Jeg mener selvfølgelig "Engineering Sample" altså en førproduksjonsmodell.

 

Disse har ikke låst multiplier, og mange av de kan derfor klokkes veldig høyt, ofte er disse ettertraktede av overklokkere...

Lenke til kommentar
Hehe. Vet du hvor varmt skjermkortet er?

8231211[/snapback]

 

For å si det sånn, så føles hele kabinettet som en stråleovn :!:

ca 60 grader tenker jeg.

 

Klarer faktisk ikke å boote maskinen nå. Litt dassen.. stopper opp helt på slutten i post..

 

Den maskinen er litt humørsyk på bootingen i utgangspunktet, så vi får se!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

fant ut at jeg går fra og klokke P3en jeg hadde liggende, nå bruker jeg en P2 istedenfor, ser ut til klokke fint til nå, orginalt er den 400Mhz, men den booter uten problemer på 533Mhz, jeg skal prøve og skru opp FSBen til 150Mhz og se om det er noe mer og hente der, skal også få sett om jeg kan få låst opp multiplieren på den...

 

Men nå skal jeg få inn noe OS på maskina, så jeg får stresstesta den på 533Mhz...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...