Gå til innhold

Gammel HW - overklokkingstråden


Anbefalte innlegg

Yess! Da har jeg klart å sparke liv i min gamle P3 maskin.

Sitter på et Abit BH6 Hk, og med et geforce2 gts/pro med 32mb minne.

Har formatert hd og lagt inn xp på ny, og skal oppgradere bios og skjermkortdrivere.

 

Denne skal klokkes inn i døden! :ph34r:

 

Gleder meg stort!

 

Er det noen som har noen resultater å sammenlikne med?

 

Edit: endret tittel

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at det er låst multipier på 6.5 på denne prosessoren, blir det heller så som så med resultatet. Max fsb 133, det vil si 866 MHz max overklokk.

 

Skuffende. :(

 

Litt problemer med nettet hjemme for øyeblikket, skal få det validert ihvertfall!

 

Tror jeg har en celeron 300 eller 450? :hmm: liggende et sted, får prøve den..

Lenke til kommentar

Du skal kunne låse opp multiplieren på den P3ern dersom jeg ikke husker feil, husker ikke helt hvilke connectorer du skal tape over, men du kan sikkert finne oppskriften med ett google søk. Celeronene du nevner skal du hvertfall kunne klokke til bortimot det doble, dvs dersom du har eksemplarer med riktig stepping.

Lenke til kommentar
Du skal kunne låse opp multiplieren på den P3ern dersom jeg ikke husker feil, husker ikke helt hvilke connectorer du skal tape over, men du kan sikkert finne oppskriften med ett google søk.

8151890[/snapback]

 

:hrm: Etter litt googling viser det seg nok desverre at du tar feil. Det er Amd sine cpu'er man kunne låse opp multien på..

 

Får prøve å grave frem celeronen, håper jeg ikke har kastet den i et svakt øyeblikk ;)

 

@apstein: husker du hvordan multiplieren var på 550'en din? Sjekket litt rundt, ser ut som det er X5,5 med 100mhz fsb.

Lenke til kommentar
:hrm: Etter litt googling viser det seg nok desverre at du tar feil. Det er Amd sine cpu'er man kunne låse opp multien på..

 

Får prøve å grave frem celeronen, håper jeg ikke har kastet den i et svakt øyeblikk ;)

 

@apstein: husker du hvordan multiplieren var på 550'en din? Sjekket litt rundt, ser ut som det er X5,5 med 100mhz fsb.

8152371[/snapback]

Ja mener det er 100MHz fsb på den. Kan sjekke når jeg kommer hjem.

 

Hvis du vil ha den er den din.

Lenke til kommentar
Du skal kunne låse opp multiplieren på den P3ern dersom jeg ikke husker feil, husker ikke helt hvilke connectorer du skal tape over, men du kan sikkert finne oppskriften med ett google søk.

8151890[/snapback]

 

:hrm: Etter litt googling viser det seg nok desverre at du tar feil. Det er Amd sine cpu'er man kunne låse opp multien på..

Sikker på det, mener jeg gjorde det med min egen P3 i de dagene, skal sjekke litt selv :) Det eller så var det bare FSB og VCore man kunne låse opp.

 

Edit: når jeg tenker meg om, så brukte jeg heller aldri trikset på P3, men på PII og Celeron Slot1 CPUer. Det var vel få selvbyggere som kjøpte P3 på denne tiden, da Celeron bare hadde marginalt dårligere ytelse, men var mye enklere å overklokke..

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Da var første resultat på banen, har noe pc100 minne som stopper litt her.. Det må jeg få nappet ut.

 

806 Mhz!

 

Har lastet ned aquamark og 3dmark01, får se om jeg får noe resultat på skjermkortet.. Vet ikke om skjermkortet støtter 3dmark03/05 noen som vet?

 

Har testet skjermkortet på 275/395 uten artifacts så langt.. gpuvifta skrangler no for j****

 

Måler seg jo nesten med overklokks WR det her!! :!:

Lenke til kommentar

Maks fsb på hk er 133, så det blir nok ikke noen WR.. Det overlever vi :) ... Mener jeg har siste bios også..

 

Testet bittelitt aquamark3 i går, lå på fps på mellom 7 og 10 ! Ganske moro!

 

Det er ikke noen som har noe gamle slot1 celeroner liggende som de vil bli kvitt?

 

Mye gøyere når man kan leke med multiplieren også!

 

Fikk lagt inn cpuz på Hwbot. Får se hvordan det blir med resultater utover!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...