Superslask Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Hvorfor kan du ikke la vere å ganke folk og heller plage folk på en bar da? fordi du kan få bank. 8160003[/snapback] Denne konklusjonen er feil. Gidder ikke uttale meg mer om hva dere tror jeg ville gjort eller ikke gjort på en bar, og da eventuelt hva jeg er redd for.
Overguard Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 On servers designated as "PvP," activities such as corpse camping and ganking are not considered griefing by Blizzard and will not be punished by Game Masters. Griefing er å stjele mobs, eller å ødelegge når folk tar outdoor bosses som feks. Doom Lord Kazzak. Dette gjelder da for World Of Warcraft, hvordan det er i andre MMORPG's vet jeg ikke. Takler du ikke å bli ganka, er ikke PvP server noe for deg, nuff said. Men burde ikke denne tråden ha blitt stengt etter flere sider med Off-Topic? OnTopic: Når jeg er på roguen er frost mages, BM huntere og warlocks det mest irriterende jeg møter på. Har ikke PvP'a mye med druiden, men har merket at alt egentlig går forhåndsvis lett ned. Møter jeg paladins med druiden så vet jeg at det blir en lang å kjedelig fight tho.
pax1 Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Syns forsåvidt det er bra at folk som har behov for "å være drittsekk" gjør det i et spill fremfor på byen... Men det fremstår meg litt rart.. en ting er duellering, pvp, konkurranse-innstinkt etc... men hvis du får en reell glede av å ødelegge spilleopplevelsen til noen andre.. at du går inn for at denne personen skal ha det jævlig og jeg fryder meg på tanken ved at han blir frustrert/lei seg foran tastaturet sitt ett eller annet sted så er du kanskje litt.. "spesiell"...
Superslask Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Syns forsåvidt det er bra at folk som har behov for "å være drittsekk" gjør det i et spill fremfor på byen... Men det fremstår meg litt rart.. en ting er duellering, pvp, konkurranse-innstinkt etc... men hvis du får en reell glede av å ødelegge spilleopplevelsen til noen andre.. at du går inn for at denne personen skal ha det jævlig og jeg fryder meg på tanken ved at han blir frustrert/lei seg foran tastaturet sitt ett eller annet sted så er du kanskje litt.. "spesiell"... 8160058[/snapback] Min definisjon av pvp server er nettopp at ganking er en stor del av spillet. Om det gjør meg spesiell fordi jeg lever ut min tro av hvordan serverens game mechanics fungerer, bryr jeg meg ikke. Det er nok av andre langt mer spesielle folk man bør rette børsa mot. Blir jo nesten sett på som kriminell av enkelte fordi jeg lever ut mekanikken på en server i et spill.
Sheel Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Hvorfor skal noe rettferdigjøres mot et gank offer?Hva har stjeling av konto med ganking å gjøre? 8160006[/snapback] Hvorfor har man rulesets på servere? 8160016[/snapback] Hvorfor quotet du meg, og stilte et spørsmål som for meg ikke er i nærheten av det som står i quoten? Jeg lar tvilen komme deg til gode og antar at du trykket feil. 8160037[/snapback] Da sender jeg den i retur og spør, hvorfor quotet du meg? Spørsmålet er ikke rettet mot deg.
Jext Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Syns forsåvidt det er bra at folk som har behov for "å være drittsekk" gjør det i et spill fremfor på byen... Men det fremstår meg litt rart.. en ting er duellering, pvp, konkurranse-innstinkt etc... men hvis du får en reell glede av å ødelegge spilleopplevelsen til noen andre.. at du går inn for at denne personen skal ha det jævlig og jeg fryder meg på tanken ved at han blir frustrert/lei seg foran tastaturet sitt ett eller annet sted så er du kanskje litt.. "spesiell"... 8160058[/snapback] Min definisjon av pvp server er nettopp at ganking er en stor del av spillet. Om det gjør meg spesiell fordi jeg lever ut min tro av hvordan serverens game mechanics fungerer, bryr jeg meg ikke. Det er nok av andre langt mer spesielle folk man bør rette børsa mot. Blir jo nesten sett på som kriminell av enkelte fordi jeg lever ut mekanikken på en server i et spill. 8160113[/snapback] Man vet jo alle at det er rasende festlig å skulle gjøre en quest når samme personen på den andre faksjonen dreper deg 23 ganger i strekk når du har 20% hp av å drepe en mob. Å si at "sånn skal det være" fordi det er MULIG å gjøre det er det dummeste jeg har hørt. Det er morsomt å kunne PvP når det er jevnt for begge parter, men PvP hvor den ene parten starter med gigantisk handikap er for shitkids som vil ødelegge opplevelsen for andre. Jeg venter til motstanderen min har fullt liv/mana og er klar til kamp om jeg skal gå løs på noen.
Bredoc Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Godt det er et fåtall av spillere som ganker. Mens jeg spilte på pvp server skal jeg ærlig innrømme at sinne kokte i hode mitt. Ja, jeg fikk tanker om å finne ut hvem den patetisk feige idioten var fort å ta litt igjen utenfor spillet. Spiller du opp din første karakter, og er uvitende om hvordan det er på pvp realm får du deg en kraftig overaskelse. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at den som blir ganka og corpsecampet får ødelagt sin spilleopplevelse. Som warrior i STV var det et sant helvete. Ofte lå feige roguer på lur med lvl ?? (sikkert 60) og angrep meg mens jeg til og med var på 50% hp i kamp med en mob. Mange avsluttet også med en /spit det var toppen av kransekaka. Det er faen meg ikke gøy å tilbringe halve spilletiden sin til corpsrunning! Hadde mange ganger bare lyst til å slutte å spille der og da. Hva som holdt meg igjen var RL venner. Glemmer aldri en mage som drepte meg 10 - 15 ganger i løpet av en time. Nytta ikke komme unna. Til slutt måtte jeg bare logge ut. Herregud er mobs og spillere "grå" for deg så får du ikke honor engang. Drepingen er rett og slett bare på jævelskap og feighet. Men, det er i følge Blizzard fullstendig akseptert.. Rerollet PVE å og har ikke angret et sekund. Hva jeg husker best fra pvp serveren? Dagen i Shimmering Flats hvor jeg som en gimpa warrior stod å drepte scorpids. Det kom et par til som gjorde livet skikkelig surt. Rett før jeg holdt på å dø kom en Paladin ?? ridende. Han gikk av sin elegante hest og drepte mobsa. Tok en /bow, mountet opp og red av gårde. Slik oppførte jeg meg mot andre også. Edit: Typos. Endret 15. mars 2007 av Darkrevan
Superslask Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Syns forsåvidt det er bra at folk som har behov for "å være drittsekk" gjør det i et spill fremfor på byen... Men det fremstår meg litt rart.. en ting er duellering, pvp, konkurranse-innstinkt etc... men hvis du får en reell glede av å ødelegge spilleopplevelsen til noen andre.. at du går inn for at denne personen skal ha det jævlig og jeg fryder meg på tanken ved at han blir frustrert/lei seg foran tastaturet sitt ett eller annet sted så er du kanskje litt.. "spesiell"... 8160058[/snapback] Min definisjon av pvp server er nettopp at ganking er en stor del av spillet. Om det gjør meg spesiell fordi jeg lever ut min tro av hvordan serverens game mechanics fungerer, bryr jeg meg ikke. Det er nok av andre langt mer spesielle folk man bør rette børsa mot. Blir jo nesten sett på som kriminell av enkelte fordi jeg lever ut mekanikken på en server i et spill. 8160113[/snapback] Man vet jo alle at det er rasende festlig å skulle gjøre en quest når samme personen på den andre faksjonen dreper deg 23 ganger i strekk når du har 20% hp av å drepe en mob. Å si at "sånn skal det være" fordi det er MULIG å gjøre det er det dummeste jeg har hørt. Det er morsomt å kunne PvP når det er jevnt for begge parter, men PvP hvor den ene parten starter med gigantisk handikap er for shitkids som vil ødelegge opplevelsen for andre. Jeg venter til motstanderen min har fullt liv/mana og er klar til kamp om jeg skal gå løs på noen. 8160170[/snapback] Hvor stor er ikke da din glede av å kunne drepe denne personen igjen? Når jeg blir ganket slik du forteller, tenker jeg bare på å ta igjen med samme mynt, uten at sinnet koker i det hele tatt. Jeg ser på det som en utfordring, kanskje dere burde også? Håper du ikke sitter å tror at jeg gjør slik du beskriver her. Hvor er da utfordringen i å ganke? Da må det ialfall være 2 stykker der for at man skal gidde å ganke igjen. Hvorfor skal du være så noble om du skal drepe noen? Slikt har man dueller til.
sdasdsad Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Alle har eller vil før eller siden ganke noen uten no grunn for det. Og det er en stor forskjell på å ganke fordi du føler deg overlegen eller at du liker å utfordre andre i det som etter min mening er PvP. Folk som griner om at ganking ikke hører hjemme på uansett realmtype fremstår som patetiske. Om man ikke takler å spille under de regler som er satt så får man heller finne seg no annet å gjøre eller å bytte realm. Det er som Superslask skrev, opp til alle og enhver å tolke hva PvP realm betyr. Og at man ikke får honor om man dreper samme person mer enn 4 ganger skal være et argument for at Blizzard ikke støtter ganking, så er det et helt feil argument. Det bremser kanskje motivasjonen til å prøve å farme honor points for noen, mens for andre har det ingen betydning. Det er fint lite som gleder meg mer i WoW enn å ødelegge for andre når de kommer med ufine kommentarer til meg via andre spillere, forums eller IRC. Om man får et psykisk problem av at andre prøver å ødelegge spillegleden i et virituelt online spill får man heller finne på no annet å gjøre. Jeg har selv fått føle på meg hva corpsecamping betyr og missliker det sterkt når jeg ikke kommer meg bort, men jeg går iallefall ikke til det skrittet å grine rundt som en liten dritunge på alle forums. Corpsecamping er en del av spillet. Det er ikke bare sosialt tilbaketrukne folk som driver med dette. Fullt voksne folk finner dette morsomt. Jeg ganker ofte hvor begge parter står på samme premisser, hvor jeg faktisk har sjanse til å tape. Å ta risiko hvor man selv kan bli straffet er en del av hva gankere ofte jakter etter. Å kalle gankere for sosialt avvikende som trenger hjelp i virkeligheten blir for meg en helt feil tolkning av de personene som sitter bak de virituelle karakterene. Samtidig trekke likheter med å banke opp folk på en pub blir for tåpelig. Det er tross alt en forskjell på et spill og det å komme i problemer med myndigheter
sdasdsad Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 (endret) On-topic: Den klassen jeg finner mest irriterende må være huntards. Kanskje mest fordi jeg er på et realm hvor hordes har noen fremtredende spillere som ofte er ute å ganker og som er hunters. For meg som rogue på min main blir jeg også utsatt for bugs med Vanish som gjør denne ubrukelig til å stikke av med da pets og hunters autoshot ofte fortsetter å targete meg selv på lange avstander. Stort sett ellers er det snakk om nær-combat hvor jeg blir slått ut av vanish før buffen går ut, det kan jeg leve med da de tross alt står rett ved siden av meg. Jeg spiller også på en prest og merker godt at Silencing Shot er utrolig ubalansert. Klarer man ikke å bruke line-of-sight og dødsone mot en hunter så har man ikke no sjans egentlig Endret 15. mars 2007 av XeRam
pax1 Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Min definisjon av pvp server er nettopp at ganking er en stor del av spillet. Om det gjør meg spesiell fordi jeg lever ut min tro av hvordan serverens game mechanics fungerer, bryr jeg meg ikke. Det er nok av andre langt mer spesielle folk man bør rette børsa mot. Blir jo nesten sett på som kriminell av enkelte fordi jeg lever ut mekanikken på en server i et spill. 8160113[/snapback] På en pvp-server er pvp en stor del av spillet - det sier seg selv. Jeg hadde ikke lyst til å spille pvp så jeg valgte ikke den type server og har dermed aldri hatt problemer med "ganking", men jeg syns ikke det er rart at det på pvp er konkurransen mot de andre spillerne som er det sentrale. Hele poenget mitt var rund opplevelsen av det.. Hvis du får kick av å være bedre utstyrt, flinkere, kjappere, raskere, smartere, mer utholden etc enn din motstander så er vel det helt normalt. Men hvis du får kick av tanken på frustrasjonen til N.N., hvis gleden er over å ødelegge spill-opplevelsen til en annen da vil jeg si du er litt spesiell, ja... Endret 15. mars 2007 av pax1
mau5trap Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 som warlock synes jeg hunters og rogue er det værste. Rogues var sjukt enkle før, men cloack of shadows gjør at jeg får lyst til å begynne å grine hver gang jeg ser en rogue som warrior synes jeg shadowpriests og frostmages er værst.
sdasdsad Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 som warlock synes jeg hunters og rogue er det værste. Rogues var sjukt enkle før, men cloack of shadows gjør at jeg får lyst til å begynne å grine hver gang jeg ser en rogue som warrior synes jeg shadowpriests og frostmages er værst. 8160494[/snapback] Warlock vs Rogue er kanskje like ubalansert nå som den var etter at nye talentene ble introdusert rett før jul da warlock dots og nye "level 70" abilities var helt sjuke. Nå derimot er det rogues som igjen har fått overtaket, men regner med det jevner seg ut igjen etter hvert som folk begynner å få skikkelig gear for å countre en komplett stunlock. Uansett, nerf skillcoil før cloak of skills imo
Veta Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Det som er det verste med å bli ganka er at du ikke finner igjen de som ganka deg, og slipper unna uten noen ting. Spiller på PvE server nå, men har løpt rundt med /pvp de siste levlene siden jeg savner litt av moroa. og "moroa" var som de tidene vi hadde store og lange kamper i STV hvor ingen hadde en lvl 60 kar som hjalp til, og når du var heldig og møtte på en som var jevn level som deg. Blir ganske skuffa når folk angriper deg når du er på 20% hp og sloss mot 3 mobs, og etterpå bare gjemmer seg, eller kommer seg bort. Endret 15. mars 2007 av Veta
Dotten Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Og så kutter vi ut personangrepene og fokuserer på ballen og ikke spilleren. Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert.
mau5trap Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Uansett, nerf skillcoil før cloak of skills imo 8160599[/snapback] njaa... skeptisk enig at coil i seg selv er det mest ultimate spellet i spillet . Men dots er min eneste mulighet mot rogues som PvE affliction specced
sdasdsad Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Uansett, nerf skillcoil før cloak of skills imo 8160599[/snapback] njaa... skeptisk enig at coil i seg selv er det mest ultimate spellet i spillet . Men dots er min eneste mulighet mot rogues som PvE affliction specced 8161648[/snapback] De fleste specs har sin nemesis. Affliction har aldri vært no spesielt bra PvP spec heller
Lycantrophe Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Uansett, nerf skillcoil før cloak of skills imo 8160599[/snapback] njaa... skeptisk enig at coil i seg selv er det mest ultimate spellet i spillet . Men dots er min eneste mulighet mot rogues som PvE affliction specced 8161648[/snapback] De fleste specs har sin nemesis. Affliction har aldri vært no spesielt bra PvP spec heller 8162227[/snapback]
Sindrelol Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 De fleste specs har sin nemesis. Affliction har aldri vært no spesielt bra PvP spec heller Curse of agony, corruption, syphon life og unstable affliction= En død mage : ) Da gjerne avsluttet med en fin deathcoil, bare for å markere at warlocken er totalt overlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå