Gå til innhold

PS3-sjef ut mot Xbox Live


Chaqwa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Standard kommentarer fra Sony her, ja. Mye av det blir bare for dumt.

8138635[/snapback]

 

Kan du gi eksempler på dette?

 

Og jeg lurer fremdeles på hva slags usanne påstander Sony har kommet med angående xbox live. Enlighten me please!

8138674[/snapback]

 

Hmmmm :hmm: Er du seriøs? Trenger han å linke til eksempler?

Lenke til kommentar

Ville foretrekket en 2dtekst der det sto "play this game online" enn at jeg måtte vandre rundt i en lobby med masse andre "simmer". Virker bare så upraktisk og stressende.

 

men jeg har ikke sottet meg så altfor mye inn i denne Home-tingen. Får se hvordan det blir

Endret av NoLimit_^
Lenke til kommentar
“Home is a first of its kind 3D community that allows for open interaction between consumers, SCE and third party partners. It is a truly interactive, global community of users,” the representative added. “Xbox Live is a static, 2D, text-heavy environment that can’t match the rich community features found in Home. Xbox Live community interaction is much more passive and limited to the members on that friend’s list.”

 

Hvor er det Sony lyver? ser ikke det noen av dere ser, er sikkert blindet av mine fanboy briller :p

8138398[/snapback]

 

Du kan sende mld til personer som ikke står på friendslista så sant du vet dems gamertag

Lenke til kommentar
De lyver uansett hva de sier :p Trodde du kunne jobben din jeg  ;)

8138617[/snapback]

 

Heile verdenshistorien og universet med er løgn. Newsflash for de som ikkje har fått det med deg, The Matrix filmene er fullt og holdent basert på sann virkelighet.

 

:omg:

8138650[/snapback]

 

Så det er dèr de har tatt idèen til Home.. :ohmy:

Lenke til kommentar
“Home is a first of its kind 3D community that allows for open interaction between consumers, SCE and third party partners. It is a truly interactive, global community of users,” the representative added. “Xbox Live is a static, 2D, text-heavy environment that can’t match the rich community features found in Home. Xbox Live community interaction is much more passive and limited to the members on that friend’s list.”

 

Hvor er det Sony lyver? ser ikke det noen av dere ser, er sikkert blindet av mine fanboy briller :p

8138398[/snapback]

 

Du kan sende mld til personer som ikke står på friendslista så sant du vet dems gamertag

8138970[/snapback]

 

ja! Og det er jo nemlig han mener med, limited to the members on that friend’s list. I HOME vil det jo være mulig å gå rundt å møte mennesker. Selv om du ikke har dem på friend lista eller vet gamertaggen deres (i dette tilfellet PSN id)

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
“Home is a first of its kind 3D community that allows for open interaction between consumers, SCE and third party partners. It is a truly interactive, global community of users,” the representative added. “Xbox Live is a static, 2D, text-heavy environment that can’t match the rich community features found in Home. Xbox Live community interaction is much more passive and limited to the members on that friend’s list.”

 

Hvor er det Sony lyver? ser ikke det noen av dere ser, er sikkert blindet av mine fanboy briller :p

8138398[/snapback]

 

Du kan sende mld til personer som ikke står på friendslista så sant du vet dems gamertag

8138970[/snapback]

 

Tror du må lære deg å lese, å vite gamertag og ha det gamertaget på friendslist er to forskjellig tingen

 

ja! Og det er jo nemlig han mener med, limited to the members on that friend’s list. I HOME vil det jo være mulig å gå rundt å møte mennesker. Selv om du ikke har dem på friend lista eller vet gamertaggen deres (i dette tilfellet PSN id)

8138993[/snapback]

Lenke til kommentar
Hvor er det Sony lyver? ser ikke det noen av dere ser, er sikkert blindet av mine fanboy briller :p

 

8138398[/snapback]

 

Dette er løgn:

Xbox Live community interaction is much more passive and limited to the members on that friend’s list.

8138661[/snapback]

 

Ser ingen løgner der. Mer passivt? Ja stemmer vel det. Limited til friendlisten? Ja, men du kan også sende meldinger til andre bare du vet gamertaggen. Hva med resten av folkene?

 

@Bertelsen: Men det er nok mange på xbox live du ikke har spilt sammen. Uansett hvordan man ser på det, så kan man ikke påstå noe annet enn at det blir mer limited enn HOME.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Ser ingen løgner der. Mer passivt? Ja stemmer vel det. Limited til friendlisten? Ja, men du kan også sende meldinger til andre bare du vet gamertaggen. Hva med resten av folkene?

8139024[/snapback]

 

Er det VM i kverulering her eller? Fakta er at man kan enkelt kommunisere med folk som ikke er på vennelista. Det gjør at den påstanden er løgn.

Lenke til kommentar
Nei, det er der du tar feil. Ja, det er mere begrenset. Du kan ikke prate med de du ikke har på friend lista eller møtt før i ett online spill. Derfor er det limited(BEGRENSET), ergo er det ikke en løgn!

8139073[/snapback]

 

Her sier du jo selv at kommunikasjonen ikke er begrenset til vennelista. Og det var det som var den usanne delen av påstanden. Ergo det er løgn.

Lenke til kommentar
De lyver uansett hva de sier :p Trodde du kunne jobben din jeg  ;)

8138617[/snapback]

 

Heile verdenshistorien og universet med er løgn. Newsflash for de som ikkje har fått det med deg, The Matrix filmene er fullt og holdent basert på sann virkelighet.

 

:omg:

8138650[/snapback]

 

 

Visste du ikke at de var dokumentarer ? LAWL ^^

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Men han har rett i at

 

Xbox Live is a static, 2D, text-heavy environment that can’t match the rich community features found in Home.

8136618[/snapback]

 

Han greier prøver sannelig å sette en negativ spin på det uten å lykkes så veldig.

Hva om folk foretrekker å gå gjennom en meny istedenfor å måtte traske rundt i Home for å preike med folk..."Må prate med han duden der...vent, må bare rusle bort til han for å se hva han skriver til meg".

 

De fleste kommer nok til å gå tilbake til å bruke de funksjonene Home tilbyr ganske enkelt gjennom menyer. Home blir for knotete i forhold til menyer.

 

Dette er bare propaganda, med liten rot i virkeligheten.

No du nok kommer til å protestere på men det driter jeg i.

Lenke til kommentar

En litt typisk kommentar fra Sony der ja. Men vi får se om hvordan Home blir når den kommer ut, den ser litt stilig ut og sånt. Men om det virkelig fungerer i praksis får vi vente å se. Jeg er nok heller litt mer for det litt mer enkle systemet til Xbox Live, enn en stor 3d verden :p

 

Tror selvfølgelig Home kan bli veldig bra, men velger å vente med å forvente så mye før jeg får prøvd det selv. Sony har skuffet litt for mye i det siste, for at jeg stoler på hva de sier :hmm:

Endret av master_al
Lenke til kommentar
Nei, det er der du tar feil. Ja, det er mere begrenset. Du kan ikke prate med de du ikke har på friend lista eller møtt før i ett online spill. Derfor er det limited(BEGRENSET), ergo er det ikke en løgn!

8139073[/snapback]

 

Men så er det en definisjonssak om ikke Home også er et spill... En definerer jo Second Life som et. :whistle:

 

Sånn generelt synes jeg imidlertid ikke at folk bør være for kjappe med å uttale at virtuelle 3d-rom med avatarer er mer effektive enn tekstbaserte grensesnitt. For sosiale møteplasser tror jeg definitivt det kan bli mye bedre og mer interessant i praksis, men for shopping og lignende tror jeg det stiller mye dårligere.

 

For all del, Home er et interessant konsept, men det er for all del ikke noe nytt. Har prøvd tilsvarende konsepter på PC sannsynligvis så langt som ti år tilbake. Mange firma har satset stort på det, og tilbake før årtusenskiftet var det snakk om hvordan interaktive 3d-butikker skulle erstatte gamle kjedelige HTML-nettsteder (Kan være interessant å Google litt etter VRML.) og da jeg så shoppingområdene i Home-trailervideoen, minnet det en del om konseptbilder jeg så i PC World og tilsvarende blader på den tiden. (Virtuelle "Platekompanier", etc)

 

Skal medgi at Sony stiller med bedre integrasjonsmuligheter og platform enn de fleste som har prøvd seg før, og at det blir spennende og se hvordan ting blir i praksis, men min erfaring så langt er primært at for todimensjonale medier blir slike 3d-løsninger mer klønete og ueffektivt enn nyttig.

Lenke til kommentar
Nei, det er der du tar feil. Ja, det er mere begrenset. Du kan ikke prate med de du ikke har på friend lista eller møtt før i ett online spill. Derfor er det limited(BEGRENSET), ergo er det ikke en løgn!

8139073[/snapback]

Tja, du kan jo også si det på den måten...du kan ikke prate med de du "tilfeldigvis" blir plassert i samme HOME med før du rusler opp til dem og prater med dem. Du kan på samme måte ikke prate med noen du ikke vet navnet på i HOME som du gjør på Xbox Live, fordi du rett og slett ikke har en sjette sans som sier..."hmm nå føler jeg for å prate med en som heter Supersnacks52".

I Xbox Live blir dette gjort på en annen måte...du spiller random med folk i kamper og kan se hvem du har spilt med og sende dem en melding, selv om de ikke er på din venneliste. En av usannhetene i uttalelsen hans er det at han sier man bare kan prate med de på vennelista si. Han glemmer nok Voicechat ingame og at man kan sende tekstmeldinger til folk du har spilt med (du trenger forresten ikke forklare hva mannen egentlig mente med det han sa, for vi leser alle den samme teksten)...på samme måte som at du kan huske navnet på en du så i HOME en gang og sende han en melding. Du kan på samme måte ikke sende meldinger til de, før du vet at de eksisterer...

 

Det er bare forskjell på om du møter disse personene i et spill...eller om du møter dem i et 3d chatterom, altså Home.

 

Og stol på meg, dette kommer neppe til å bli så kult som det virker, for verden er ikke full av superkule folk, alle som har vandret gjennom The Barrens i WoW som Horde vet hvordan det høres ut når man går inn i et åpent 3d chatterom... spesielt givende er det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...