Gå til innhold

Til alle ingame-scammere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Scammere bør straffes med ban, rykte betyr ingenting ettersom det er et spill hvor du kan ha flere characters uavhengig av hverandre. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du synes alt som kan gjøre andre spillere oppgitt/irritert eller lei seg er så sinnsykt morsomt som det virker som du mener.

"Jeg er human person og stjeler ikke i det virkelige liv pga. moral og ikke på grunn av at det skaper negative reaksjoner rettet mot meg"

Sånn det virker på meg nærer du stor glede på å utnytte anonymiteten din over nett til å være en skikkelig drittsekk, og at du mest sannsynelig ville brutt lover i det virkelige liv dersom du ikke hatt fått noen problemer for det.

8132014[/snapback]

Synd det virker slik for deg, men slik er jeg nok ikke. Jeg synes ikke det er morsomt å gjøre andre lei seg, oppgitt eller irritert. Verken i det virkelige liv eller i den virtuelle verden. Det jeg synes er morsomt er grunnen til at de blir så irriterte, at de legger så mye sinne i et spill. Værste som kan skje når jeg scammer er jo at de jeg scammer slutter å spille, og er det virkelig så ille?

Skrevet

Selv om han scammer ingame betyr det jo ikke at han er noen fæl person irl. Noen av dere tar WoW alt for seriøst.

Skrevet
Synd det virker slik for deg, men slik er jeg nok ikke. Jeg synes ikke det er morsomt å gjøre andre lei seg, oppgitt eller irritert. Verken i det virkelige liv eller i den virtuelle verden. Det jeg synes er morsomt er grunnen til at de blir så irriterte, at de legger så mye sinne i et spill. Værste som kan skje når jeg scammer er jo at de jeg scammer slutter å spille, og er det virkelig så ille?

8132363[/snapback]

Når du blir eldre vil du forhåpentligvis innse at det å være et rasshøl ikke kan unnskyldes med at man synes det er morsomt.

Folk spiller for å ha det gøy. Det du gjør er å ødelegge den moroa til din egen fornøyelse. Det er omtrent det samme som å stikke av med ballen til noen som spiller fotball. Det er sikkert kjempegøy hvis man mangler noe oppe i hodet, men det fører også til at man ikke blir invitert med på neste fotballkamp.

Det er bare et spill, ja. Det er ikke så veldig alvorlig, med andre ord. Hadde du holdt på sånn i det virkelige liv, så hadde du vært kriminell. Nå kan du ta deg til takke med bare å være en tulling.

Skrevet

At folk slutter å spille burde være basert på deres egne avgjørelser og ikke på din dårlige oppførsel, så ja at du får folk til å slutte å spille et spill de spiller fordi de synes er morsomt, hvis det skulle gå så langt, er ganske ille.

Du sier: Jeg synes ikke det er morsomt å gjøre andre lei seg, oppgitt eller irritert.

Du sier også: Jeg synes det er morsomt å scamme andre (Altså, gjøre andre lei seg, oppgitt eller irritert.)

Det vil jeg vel påstå er en aldri så liten selvmotsigelse, men for all del mor deg med din drittsekk-oppførsel, hvis det gir deg så mye glede.. :w00t:

Nå gidder ikke jeg diskutere mer her fordi jeg ikke ser noen ende på denne diskusjonen og mener at det burde være ganske opplagt for alle at scamming er dårlig gjort uansett om det er i et spill eller ikke, ettersom det er ekte mennesker som spiller og WoW er et såpass tidskrevende spill som det er. :)

Skrevet
Når du blir eldre vil du forhåpentligvis innse at det å være et rasshøl ikke kan unnskyldes med at man synes det er morsomt.

8132522[/snapback]

Det skjønner jeg allerede. ;) Og jeg har ikke unnskylt meg enda, har jeg?

Folk spiller for å ha det gøy. Det du gjør er å ødelegge den moroa til din egen fornøyelse. Det er omtrent det samme som å stikke av med ballen til noen som spiller fotball. Det er sikkert kjempegøy hvis man mangler noe oppe i hodet, men det fører også til at man ikke blir invitert med på neste fotballkamp.

8132522[/snapback]

Omtrent. Du sa det selv, det er ikke det samme, bare nesten.

Det er bare et spill, ja. Det er ikke så veldig alvorlig, med andre ord. Hadde du holdt på sånn i det virkelige liv, så hadde du vært kriminell. Nå kan du ta deg til takke med bare å være en tulling.

8132522[/snapback]

:)

At folk slutter å spille burde være basert på deres egne avgjørelser og ikke på din dårlige oppførsel, så ja at du får folk til å slutte å spille et spill de spiller fordi de synes er morsomt, hvis det skulle gå så langt, er ganske ille.

At de slutter å spille bør ikke alltid være basert på deres egne avgjørelser. Vet om så alt for mange som har fått livet deres ødelagt på grunn av avhengihet. (Inkludert mitt eget, skal ikke gå videre inn på det, men er ikke avhengi lengre.) For å være helt ærlig så synes jeg ingen burde spille det, det er så mye annet å gjøre på i den virkelige verden, vertfall litt(er uansett bedre). Har alt for mange venner som er avhengi av det spillet, men nok om det.

Du sier: Jeg synes ikke det er morsomt å gjøre andre lei seg, oppgitt eller irritert.

Du sier også: Jeg synes det er morsomt å scamme andre (Altså, gjøre andre lei seg, oppgitt eller irritert.)

Det vil jeg vel påstå er en aldri så liten selvmotsigelse, men for all del mor deg med din drittsekk-oppførsel, hvis det gir deg så mye glede..  :w00t:

Nå tar du setningene ut av sammenhengen :) Les det jeg skrev om igjen.

Nå gidder ikke jeg diskutere mer her fordi jeg ikke ser noen ende på denne diskusjonen og mener at det burde være ganske opplagt for alle at scamming er dårlig gjort uansett om det er i et spill eller ikke, ettersom det er ekte mennesker som spiller og WoW er et såpass tidskrevende spill som det er. :)

Helt enig, bortsett fra jeg ikke har noe imot scamming.

Skrevet

8132522[/snapback]

Selvfølgelig er det ikke nøyaktig det samme, men det er like idiotisk. Hvis jeg bygger et korthus og noen jeg ikke kjenner river det ned mens de roper "hæhæh!" så er det ikke verdens undergang, men det er fortsatt en utrolig teit ting å gjøre.

Folk som holder på sånn er kjent som "raringer". Litt manglende sosiale antenner, med andre ord. Du er sikkert en hyggelig kar, men akkurat scammingen har du bommet litt med.

Skrevet (endret)

8132522[/snapback]

Selvfølgelig er det ikke nøyaktig det samme, men det er like idiotisk. Hvis jeg bygger et korthus og noen jeg ikke kjenner river det ned mens de roper "hæhæh!" så er det ikke verdens undergang, men det er fortsatt en utrolig teit ting å gjøre.

Folk som holder på sånn er kjent som "raringer". Litt manglende sosiale antenner, med andre ord. Du er sikkert en hyggelig kar, men akkurat scammingen har du bommet litt med.

8132818[/snapback]

Ja, skjønte det, burde sagt det i forrige post, men begynner å bli trøtt, lat og usaklig. Helt enig at det er en teit ting å gjøre, men jeg mener siden det er WoW så har det ingenting å si, det er et online spill hvor folk tilbringer alt for mye av tiden deres. Nå er de jo de som søker trøst i WoW også, men de har som oftest en snill personlighet IG også, og slike personer scammer jeg sjelden, om ikke aldri.

"Law og attraction" gjelder både IG som i RL. Jeg blir tiltrukket av folk som oppfører seg dårlig og scammer de.

Dessuten, hvis jeg kan hjelpe folk til å finne andre ting å gjøre på enn WoW så gjør ikke det meg noe. Nå er det ikke derfor jeg scammer, men liker å tenke på det sånn i ettertid at kanskje jeg hjelpte en WoW nerd til et bedre liv idag. :)

Edit: Law of attraction er at positive tanker, handlinger tiltrekker seg mer positive ting og motsatt(negative tanker, handlinger tiltrekker seg mer negativt). Kan lese mer om det på Wikipedia.

Endret av Magikaren
Skrevet
Scamming er en del av gamet, lev med det. Vi betaler like mye for å spille som alle andre, hvorfor ikke ha det litt gøy av og til og tjene en liten slant. Er jo deres egen feil at dere bruker så mye tid på et spill. Jeg forstår godt at dere klager på å ha blitt scammet, det er jo ikke noe gøy å miste noe du har jobbet lenge for, men ærlig talt, det er et spill.

Vi spiller alle for å ha det gøy, og tro meg, det er jævlig gøy å scamme og tenke på hvor fortvilet personen du har scammet er.  :ph34r:

8131006[/snapback]

Hadde du scammet meg og jeg hadde funnet ut hvem du var irl. hadde jeg ikke nølt med å tilfeldigvis bryte regelen som sier at jeg overhodet ikke har lov å bruke på gata ting jeg har tatt fra 17 år med kickboksing.

Patetiske vesen.

Skrevet
Ja, jeg kan virkelig ikke tenke meg hvor morsomt det er. Det sier vel kanskje litt om hvilket nivå humoren din ligger på egentlig.

8131056[/snapback]

Humor er indivduelt og å blande inn nivå blir vell egentlig bare feil etter min mening. De fleste jeg kjenner er enig med meg og synes det er gøy å scamme.

Og for å være helt ærlig så synes jeg scamming er mye det samme som å ganke/corpse campe, men du/dere er vell imot det også?

8131124[/snapback]

BLir ikke det samme gutten min, den som er imot den slags står fritt til å velge en pve-server.

Scammere er scum, og om du sier at "noobs" lærer av det så vit at jeg når som helst likestiller deg med en sjuendeklassing som banker opp førsteklassinger, selv om du neppe er spes skilled ingame som finner gleden i spillet i å stjele fra andre.

Skrevet
Nei den var ment til godeste Magikaren, ditt innlegg smatt inn mellom der.. :p

8132215[/snapback]

Helt korrekt Tor-Gunnar, selv om det er store forskjeller mellom å bryte normer i wow og lover irl. er det ikke vanskelig å tenke seg til at mange med en slik forkastelig mentalitet ingame også fører samme mentalitet irl.

Lover og myndigheter stanser imidlertid de fleste sånne selv om det fortsatt er mange som ikke lar seg hindre.

Og slik du prater Magikaren er nok dette din eneste grunn til å ikke stjele litt her og der fra andre også, det er jo tross alt bare livet ? Når du dør spiller ikke dine handlinger en rolle uansett.

Spytter på mentaliteter som din.

Skrevet

uff... en som forsvarer scamming.. og sier at det er morro.. :no:

gla det er få som deg på min server. du er vel en som laster ned/bruker cheat codes på spill før du prøver uten også sikkert.

Skrevet

til førsteposten. hvis du hater scammere så mye og blir forbanna når du blir scammet hvorfor trada du items fra lange tider med farming til en fyr du hadde "en kort prat med"? hvorfor ikke vente til noen i guilden din kom online elns? er 100% mot scammere selv, men hvis du blir scammet er det fordi du er for naiv og stoler litt for fort på folk.

Skrevet (endret)

Meh og dobbelt-meh!

Er litt kvasi-darwinisme over det hele, folk med litt sunn fornuft burde ikke bli scammet. Men når det er sagt da, så mener jeg scamming er lavmål, og ikke noe jeg oppfordrer til.

Med mindre det gjøres mot wowglidere. ;-)

Endret av Kenneth_S
Skrevet

Scamming er "tilatt" pga Blizzard ikke har gode regler mot det.

Synd og skam at et så stort spill som wow og Blizzard som selskap ikke har bedre rutiner mot svin, som tjener sitt gull på bekostning av andre spillere.

Scammere er som regel folk som er for late til å skaffe seg sitt eget gull og utstyr. Dem er heller ikke gammle nok til å kjøpe gull siden dem ikke har visa kort.

Argumentene dem har for å utføre en scamm er at jeg blir jo ikke tatt likevel.

"Jeg kan likegodt skaffe meg det jeg trenger med litt slibrige triks"

"Jeg tenker kun på meg selv og ingen andre, kun meg er enerådene, og bare jeg får det jeg skal ha gir jeg faen om andre lider."

Må være noen slike tanker oppe i hode til disse svina.

Min personlige meninger om scammere er at dem er noen drittsekker. Holdninger dem har i spillet kan relateres til hvordan dem er i RL. Ja, mulig mange er uenige i det men det er min personlige oppfattning.

Har rundt 20RL venner som spiller wow nå. Alle har jeg vokst opp sammen med, ingen har noen gang gjort forsøk på å scamme, eller være drittsekk mot noen ingame. Dem er alltid hjelpsomme og greie i RL også.

Selv har jeg rett og slett ikke samvittighet til å scamme en spiller for gull, eller materialer. Jeg er enchanter og hadde før TBC en god del recepies som var vansklige å få tak i. For eks. + 30 Spellpower. En gang fikk jeg for mye materialer av en kar som skulle ha enchant. Han fikk det tilbake sammen med enchanten på staven sin. "Ærlighet varer lengst"

Skrevet

Scamming er heldigvis ikke noe jeg har blitt utsatt for og har heller aldri vurdert å scamme noen. Moro på andre bekostning, ting some noen kanskje har brukt mange timer på tar du fra dem fordi du synes det er moro.

Men, dere som scammer må da få et dårlig rykte på serveren? Av alle guilds som jeg har vært i så fører scamming/kjøp av gold til insta kick, samme gjelder ganking av low lvls og corpse camping. Et hadde til og med regelen at du ikke skal angripe fra "blue" altså la være å enable pvp før du angriper en annen med pvp enablet.

Tydelig at folk tar WoW veldig forskjellig.

Skrevet

Er enig at scaming er dumt.

Men man kan vel egentlig ikke samenligne ganking med scaming? Å bli kicka for å ganke low leevels/corpse camping er helt idiotisk etter min mening. Spillet er trossalt lagt opp for at man skal kunne pvp'e, det er derfor man spiller på en pvp server :p (jeg er ikke noen stor fan av BGs though, og har vært i totalt 3 battlegrounds hit till i tbc.)

Skrevet

Spør du meg er vel scamming en del av spillverdenen i alle slike spill, akkurat som svindel i virkeligheten.

Øker bare spenningen i spillet :thumbup:

Skrevet
Hadde du scammet meg og jeg hadde funnet ut hvem du var irl. hadde jeg ikke nølt med å tilfeldigvis bryte regelen som sier at jeg overhodet ikke har lov å bruke på gata ting jeg har tatt fra 17 år med kickboksing.

Patetiske vesen.

8133512[/snapback]

Så du mener scamming er galt, men ikke å banke noen opp, i det virkelige liv?

Som jeg har sagt før, jeg skjønner at dere blir irriterte over å ha blitt scammet, men det er et spill, et dataspill. Ja, jeg mener det er forskjell mellom dataspill og spill du spiller i den virkelige verden. Nå kommer sikkert noen til å si at et dataspill er et spill du spiller i den virkelige verden, og ja, det stemmer, men det er en forskjell på et dataspill og å spille fotball, det tror jeg vi alle er enig i.

Og i neste sitat så sier du at det å banke folk som er mindre enn deg er galt, noe som jeg er enig i, alikevell så truer du med å banke meg som mest sansynlig er yngre enn deg(rekner med at du er født i 80 noe som er 9 år eldre enn meg, 2 mer en 7).

BLir ikke det samme gutten min, den som er imot den slags står fritt til å velge en pve-server.

Scammere er scum, og om du sier at "noobs" lærer av det så vit at jeg når som helst likestiller deg med en sjuendeklassing som banker opp førsteklassinger, selv om du neppe er spes skilled ingame som finner gleden i spillet i å stjele fra andre.

8133521[/snapback]

Greit, jeg skjønner argumentet ditt, og jeg kom ikke på at det var pve serverer når jeg skrev det. (kan ikke forstå at folk i det hele tatt spiller pve, men det skal jeg ikke diskutere her). Det at du likestiller meg med en som banker folk som er yngre enn meg tyder vell egentlig på at WoW betyr litt mye for deg. Du tar deg nær av å miste en liten ting inne i et spill, som om det var en del av livet ditt.

Det å banke noen som er yngre enn deg, og å sparke noen som ligger nede er lavmål og er noe jeg aldri kommer til å gjøre, utenom kanskje i spill.

Helt korrekt Tor-Gunnar, selv om det er store forskjeller mellom å bryte normer i wow og lover irl. er det ikke vanskelig å tenke seg til at mange med en slik forkastelig mentalitet ingame også fører samme mentalitet irl.

Lover og myndigheter stanser imidlertid de fleste sånne selv om det fortsatt er mange som ikke lar seg hindre.

Og slik du prater Magikaren er nok dette din eneste grunn til å ikke stjele litt her og der fra andre også, det er jo tross alt bare livet ? Når du dør spiller ikke dine handlinger en rolle uansett.

Spytter på mentaliteter som din.

8133549[/snapback]

Ja, det stemmer nok at det er mange som oppfører seg likt i det virkelige liv og i WoW, de fleste er nok slik, men så er det sånne som meg også som mener det er en viss forskjell på det virkelige liv og et spill.

"det er jo trossalt bare livet ?" Ehh, som jeg har sagt hele tiden er det en grense mellom det virkelige liv og WoW. Du mener kanskje ikke det, men det gjør jeg.

uff... en som forsvarer scamming.. og sier at det er morro..  :no:

gla det er få som deg på min server. du er vel en som laster ned/bruker cheat codes på spill før du prøver uten også sikkert.

8133854[/snapback]

lol.

Scamming er "tilatt" pga Blizzard ikke har gode regler mot det.

Synd og skam at et så stort spill som wow og Blizzard som selskap ikke har bedre rutiner mot svin, som tjener sitt gull på bekostning av andre spillere.

Scammere er som regel folk som er for late til å skaffe seg sitt eget gull og utstyr. Dem er heller ikke gammle nok til å kjøpe gull siden dem ikke har visa kort.

Argumentene dem har for å utføre en scamm er at jeg blir jo ikke tatt likevel.

"Jeg kan likegodt skaffe meg det jeg trenger med litt slibrige triks"

"Jeg tenker kun på meg selv og ingen andre, kun meg er enerådene, og bare jeg får det jeg skal ha gir jeg faen om andre lider."

Må være noen slike tanker oppe i hode til disse svina.

Min personlige meninger om scammere er at dem er noen drittsekker. Holdninger dem har i spillet kan relateres til hvordan dem er i RL. Ja, mulig mange er uenige i det men det er min personlige oppfattning.

Har rundt 20RL venner som spiller wow nå. Alle har jeg vokst opp sammen med, ingen har noen gang gjort forsøk på å scamme, eller være drittsekk mot noen ingame. Dem er alltid hjelpsomme og greie i RL også.

Selv har jeg rett og slett ikke samvittighet til å scamme en spiller for gull, eller materialer. Jeg er enchanter og hadde før TBC en god del recepies som var vansklige å få tak i. For eks. + 30 Spellpower. En gang fikk jeg for mye materialer av en kar som skulle ha enchant. Han fikk det tilbake sammen med enchanten på staven sin. "Ærlighet varer lengst"

8134231[/snapback]

Jeg er helt enig med deg i at ærlihet varer lengst og at det er best å oppføre seg bra mot andre, og tro det eller ei, jeg hjelper faktisk folk som er nye i spillet med boosting o.l, men jeg mener scamming ikke er så gale i et spill(ja, der sa jeg det igjen), folk taper ikke virkelige penger på det og jeg tjener ikke virkelige penger på det.

Scamming er heldigvis ikke noe jeg har blitt utsatt for og har heller aldri vurdert å scamme noen. Moro på andre bekostning, ting some noen kanskje har brukt mange timer på tar du fra dem fordi du synes det er moro.

Men, dere som scammer må da få et dårlig rykte på serveren? Av alle  guilds som jeg har vært i så fører scamming/kjøp av gold til insta kick, samme gjelder ganking av low lvls og corpse camping. Et hadde til og med regelen at du ikke skal angripe fra "blue" altså la være å enable pvp før du angriper en annen med pvp enablet.

Tydelig at folk tar WoW veldig forskjellig.

8134454[/snapback]

Altene våre får et dårlig rykte på serveren :)

Er enig at scaming er dumt.

Men man kan vel egentlig ikke samenligne ganking med scaming? Å bli kicka for å ganke low leevels/corpse camping er helt idiotisk etter min mening. Spillet er trossalt lagt opp for at man skal kunne pvp'e, det er derfor man spiller på en pvp server :p (jeg er ikke noen stor fan av BGs though, og har vært i totalt 3 battlegrounds hit till i tbc.)

8134582[/snapback]

Når du ganker/corpse camper så har du jo det morro på andres bekostning, akuratt som i scamming.

Spør du meg er vel scamming en del av spillverdenen i alle slike spill, akkurat som svindel i virkeligheten.

Øker bare spenningen i spillet  :thumbup:

8134599[/snapback]

:thumbup: Veldig enig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...