magnus85 Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Har bygd sammen en pc med følgende specs: Asus P5VDC-MX/C, VIA P4M800, LGA775 Intel Celeron-D 356, 512KB, LGA775 Seagate 7200.9 80GB, 2MB, ATA100 shg Case Xoen Mini, Black, No PSU Kingston DDR2-667, 512MB, CAS 5 Bygde pcn og installerte xp, da fikk jeg blåskjerm med melding om noe hardware error, tenkte da at harddisken var ødelagt og fant frem en annen og installerte xp på denne, kom litt lenger her, men denne kuttet under installasjon av servicepack2. Dette er nå den tredje harddisken jeg prøver, her får jeg også en feil i starten"Pri Master Hard Disk:S.M.A.R.T. Command failed press F1 to resume. Da fortsetter den, og rett før windows kutter den. Den bruker forøvrig meget lang tid på booten også. Noen instillinger i bios jeg må gjøre eller? Nå skal sant sies at de to diskene jeg prøvde er noen brukte disker som faktisk kan være ødelagte på noe vis, men synes allikevel dette er rart. Noen forslag??
Fritz0r Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 (endret) gjør følgende: Stripp maskinen til basics dvs: bare strøm, hovedkort, ram, prosessor og skjermkort. ta samtidig og reset minne og skjermkortet (ta dem ut og sett dem på plass) Minne bør X testes, dvs test en brikke i alle slottene, så samme med neste brikke for og utelukke hovedkort eller minne feil. husk og plugg ut strømmen før du starter feilen ligger i en av 4 ting: hovedkort, prosessor, minne eller strøm forsyning noter blåskjerm koden du fikk er du snill så finner noen ut hva den betyr. Endret 10. mars 2007 av Fritz0r
magnus85 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Skrevet 10. mars 2007 Bruker det intigrerte skjermkortet, har bare en minnebrikke så vanskelig og få testet dette skikkelig. Blåskjerm fikk jeg ikke på denne harddisken men kun de første jeg testet, men sto noe om hardware error hvertfall
Fritz0r Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 HW error kan være alt fra minne, skjermkort, lydkort (70% a gangene), harddisk og til slutt...driver... oh, har du noe Dlink kort, så ta ut dette
magnus85 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Skrevet 10. mars 2007 Har noen usb innganger på toweret, disse fungerer ikke. Kan det rett og slett være der det henger? at jeg har plassert disse på feil pins på hk?
Fritz0r Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 fjern ALLE ledninger fra hovedkortet, utenom power
magnus85 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Skrevet 10. mars 2007 Fjerne de og sette de på plass igjen mener du?
HAG Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 se hva Fritz0r skriver i post#2: "Stripp maskina til basic" - fjern alle unødige kort, tilkoblinger mm. så prøv og start, fungerer det greit så kan en legge til en og en ting med testing av maskina for hver tilkobling - kan kanskje være lettere og finne syndebukken på den måten. Er USB tilkoblinga i kabinettet uten funksjon slik den er tilkobla nå, fjern den, oppfører maskina seg på samme måte uten kan det være en annen synder..
magnus85 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Skrevet 10. mars 2007 Den bruker ikke lang tid på booting hvis jeg fjerner harddisken. Er det den som er feilen da?
Fritz0r Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 høyst sannsynlig kan det være det, koble til harddisken og optisk drev, finn frem windows XP CD'en, helst samme som er installert på harddisken, i første vindu under Windows installasjonen skal du velge E/R for repperasjon, så velger du hvilken Windows du vil repparere (somregel [1] og Enter), så skriver du inn Admin passord om du har noe, skriv så "chkdsk /r" for og scanne og repparere harddisken/windows, om det kommer uopprettelige feil er det bare og bytte harddisken, når testen er ferdig, skriv "Exit" og trykk <Enter>, ta ut Windows CD'en lykke til og god helg
magnus85 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Skrevet 10. mars 2007 Det merkelige er at den er like treg samme hvilken harddisk jeg setter i den. Nå har jeg prøvd fire forskjellige disker. Prøvde nettopp en på 250gb. Når jeg sier treg så prater vi ca60sek
Fritz0r Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 mye tyder på at hovedkortet har sakt "bye-bye", men sjekk og boote til CD uten harddisk koblet til, er det like treigt? sjekk i BIOS at du ikke har satt på noe RAID saker eller noe slikt
magnus85 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Skrevet 10. mars 2007 Alt i bios er etter default settings så nei, boote til cd uten hd funker fint
magnus85 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Skrevet 10. mars 2007 Fikk feil på harddisken på chkdisk. Uopprettelige feil, bare og kaste harddisken da? Eller kan den brukes ved siden av som en lagringsenhet?
magnus85 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Skrevet 10. mars 2007 Minnebrikke? Tror du det kan ha noe innvirkning slik a? Merkelig opplegg dette med harddiskene synes nå jeg.
-Shark- Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 Last ned ultimate boot cd, og prøv det. Om du finner noe feil i det programmet, skriv feil her.
magnus85 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Skrevet 11. mars 2007 Merkelig dette her, nå fikk jeg lastet ned og brent Ultimate boot cd, men istedet for og boote opp denne cden nå så startet den like så godt opp i windows. Den brukte forøvrig veeeldig lang tid på oppstarten. Noen tester jeg kan kjøre i windows som svarer meg her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå