Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc, restarter seg hele tiden, hardware error


Anbefalte innlegg

Har bygd sammen en pc med følgende specs:

 

Asus P5VDC-MX/C, VIA P4M800, LGA775

Intel Celeron-D 356, 512KB, LGA775

Seagate 7200.9 80GB, 2MB, ATA100

shg Case Xoen Mini, Black, No PSU

Kingston DDR2-667, 512MB, CAS 5

 

Bygde pcn og installerte xp, da fikk jeg blåskjerm med melding om noe hardware error,

tenkte da at harddisken var ødelagt og fant frem en annen og installerte xp på denne, kom litt lenger her, men denne kuttet under installasjon av servicepack2.

 

Dette er nå den tredje harddisken jeg prøver, her får jeg også en feil i starten"Pri Master Hard Disk:S.M.A.R.T. Command failed press F1 to resume. Da fortsetter den, og rett før windows kutter den.

 

Den bruker forøvrig meget lang tid på booten også.

 

Noen instillinger i bios jeg må gjøre eller? Nå skal sant sies at de to diskene jeg prøvde er noen brukte disker som faktisk kan være ødelagte på noe vis, men synes allikevel dette er rart.

 

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjør følgende:

 

Stripp maskinen til basics

 

dvs:

 

bare strøm, hovedkort, ram, prosessor og skjermkort.

 

ta samtidig og reset minne og skjermkortet (ta dem ut og sett dem på plass)

 

Minne bør X testes, dvs test en brikke i alle slottene, så samme med neste brikke for og utelukke hovedkort eller minne feil.

 

husk og plugg ut strømmen før du starter

 

 

feilen ligger i en av 4 ting:

hovedkort, prosessor, minne eller strøm forsyning

 

noter blåskjerm koden du fikk er du snill så finner noen ut hva den betyr.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

se hva Fritz0r skriver i post#2: "Stripp maskina til basic" - fjern alle unødige kort, tilkoblinger mm. så prøv og start, fungerer det greit så kan en legge til en og en ting med testing av maskina for hver tilkobling - kan kanskje være lettere og finne syndebukken på den måten. Er USB tilkoblinga i kabinettet uten funksjon slik den er tilkobla nå, fjern den, oppfører maskina seg på samme måte uten kan det være en annen synder..

Lenke til kommentar

høyst sannsynlig kan det være det, koble til harddisken og optisk drev, finn frem windows XP CD'en, helst samme som er installert på harddisken, i første vindu under Windows installasjonen skal du velge E/R for repperasjon, så velger du hvilken Windows du vil repparere (somregel [1] og Enter), så skriver du inn Admin passord om du har noe, skriv så "chkdsk /r" for og scanne og repparere harddisken/windows, om det kommer uopprettelige feil er det bare og bytte harddisken, når testen er ferdig, skriv "Exit" og trykk <Enter>, ta ut Windows CD'en

 

 

lykke til og god helg

Lenke til kommentar

Merkelig dette her, nå fikk jeg lastet ned og brent Ultimate boot cd, men istedet for og boote opp denne cden nå så startet den like så godt opp i windows. Den brukte forøvrig veeeldig lang tid på oppstarten. Noen tester jeg kan kjøre i windows som svarer meg her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...