Gå til innhold

Tok bilder av min lillesøss til Frk.Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første og det siste er mine favoritter. Men jeg finner stolen noe forstyrrende på det første bildet. I forhold til bilde nummer 3 syns jeg det første er bedre, antakelig fordi jeg syns fargene ble noe blasse/kjedelige på nummer 3.

 

Nummer 2 likte jeg ikke noe særlig, syns hun poserer veldig unaturlig, og bildet var bare ikke noe pent eller falt i smak.

 

4 var kult, men haka er kanskje en anelse for mye opp?

 

5 var mye bedre enn to, hun ser mer naturlig ut i ansiktet og ikke så stiv som på toern. Er litt usikker på om jeg liker at det ser så veldig dokkeaktig ut (den nesten hvite huden uten detaljer), men for meg funker det bedre enn toern.

Lenke til kommentar

Det første bildet er etter mitt skjønn det soleklart beste. Litt usikker på plasseringen av stolen, men ellers veldig bra positur og blikk. Hånda er muligens noe utbrent, men er ikke sikkert det spiller noen rolle i denne sammenhengen.

 

På bildet nr 2 og 5 synes jeg du har airbrusha altfor kraftig. Det ser absolutt ikke naturlig ut, kanskje er meningen å få en sånn "porselendukkefølelse", men jeg synes ikke det fungerer helt bra. Dessuten synes jeg at skyggene på bildet nr 2 forstyrrer for mye.

 

Bildet nr 4 har også definitivt potensial, men jeg synes kanskje at blikket virker litt for ”arrogant” eller hva jeg skal kalle det, om du skjønner hva jeg mener? Hun virker ikke som noen sympatisk person på det bildet her akkurat, for å si det sånn... Kanskje er det som Juliess sier, at det er haka som er for mye opp. Jeg vet ikke helt hva det er, men jeg føler at det er forbedringspotensial her.

 

Ellers var hun veldig pen da, så jeg får ønske lykke til i Frk Norge. :thumbup:

Lenke til kommentar
Lillesøss er blandt 40 finalister i årets frk.Norge. Dermed fant vi ut vi skulle ta noen bilder av henne for å fornye galleriet hennes.

 

D70s @ Nikon 50mm f/1.8D

 

Tar gjerne imot tilbakemeldinger.

8107901[/snapback]

 

Noen kjappe råd:

 

Ditche stolen - eller få henne til å bruke den.

Litt mindre photoshopping.

 

 

Likte best sort-hvitt-bildet, jeg! Det var ganske rent og pent.

 

Kanskje fordi klærne hennes uansett var litt fargeløse?

 

Prøv også å få til et nærbilde i mykt lys!

Lenke til kommentar

Takker så mye for tilbakemeldinger. Stort sett enig i det dere kommer med. Jeg har ingen utdannelse eller erfaringer med portrettfoto, så synes resultatene ble relativt bra.

 

Nå er det sånn at jeg tok bildene i .raw så det meste kan forandres på.

Merker jeg er litt svak for disse sorthvitt bildene så jeg har laget et til..

post-89-1173456717_thumb.jpg

Lenke til kommentar

De kraftig retusjerte bildene ville jeg nok ikke brukt i en slik sammenheng, men i seg selv er de jo bra, særlig det siste. Hva med å også gi håret litt av den samme stilen, så skillet ikke blir så stort?

 

S/H-bildet med gitaren er forøvrig min favoritt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...