Gå til innhold

Tyrkia sperrer YouTube


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Youtube skulle uten tvil ha fjernet denne videoen. særlig sa tyrkiske myndigheter med folket bak krevde det.

 

vil også si at de fleste tyrkere er imot denne sperringen av Youtube.

men stoltheten i tyrkia er stor.

 

for å nevne hvor ille dette var for tyrkere så ble 220 000 emailer sendt til youtube om å fjerne denne videoen.

Lenke til kommentar

Nei det er jo greit nok det. men denne videoen var kun for å provosere. og gjøre narr av tyrkias folkehelt ataturk. er enig at staten ikke burde gjort hva de gjorde. men jeg tror innen kort tid at you tube vil bli åpnet igjen.

 

hadde vært greit om det var en video med argumentasjon om for ekspempel noe ataturk gjorde men når det er kun for å gjøre narr av.

 

synes også at det var dårlig av youtube å ikke fjerne slik unødvendig

materiale.

Lenke til kommentar
Nei det er jo greit nok det. men denne videoen var kun for å provosere. og gjøre narr av tyrkias folkehelt ataturk. er enig at staten ikke burde gjort hva de gjorde. men jeg tror innen kort tid at you tube vil bli åpnet igjen.

 

8108795[/snapback]

 

Er som flaggbrenningen dette her. Prisen for ytringsfrihet er at man må tåle å høre ytringer man ikke liker.

 

I et sivilisert samfunn kan man ikke bare forby ytringer man ikke liker. Det er skivebom. Men fortsatt ganske vanlig praksis i endel land, dessverre.

 

Her til lands har vi blasfemiparagraf og rasismeparagrafen. Samt endel reguleringer for fjernsyn, spesielt innen reklame. Mens i enkelte land kan man bli forfulgt for å ytre sin mening, bl.a. har dette vært et problem i Tyrkia.

Lenke til kommentar
Tyrkia består kun av gale menn på scootere i 150km/t, biler som kjører forbi hverandre på høyre side på veiskulderen (!) og helt absurd plagsomme gateselgere.

8108103[/snapback]

...og Norge består kun av gale pakistanske gangstere, samer som kjører reinsdyrslede på Europaveiene og helt absurd plagsomme telefonselgere.

 

Hurra for objektivitet!

8108164[/snapback]

 

Hurra for total mangel på forståelse for ironi og sarkasme!

 

Stereotyper finnes i alle land. Dette er min stereotypiske observasjon av tyrkere da jeg var der sist sommer. Helt alvorlig så møtte jeg kun én mann som ikke var masete i løpet av de to ukene jeg var der. Så du har rett, ikke alle er masete! :roll:

Lenke til kommentar
synes også at det var dårlig av youtube å ikke fjerne slik unødvendig

materiale.

8108795[/snapback]

Dersom ytringsfriheten skal tolkes slik at man skal unngå alt som kan støte noen en eller annen plass, så ligger vi tynt an. Han er død, han selv kan ikke støtes av det og jeg ser vel heller ingen god grunn til at Youtube skal begynne å sensorere seg selv. Skal man sensorere noe, skal man være veldig forsiktig og ha god argumetasjon for å gjøre så. Vi lever riktignok i en globalisert verden, men tegninger/filmer/tekster skrevet/laget i ett land skal ikke nødvendigvis bifalle resten av verden. Når man brenner flagg i Midt-østen(noe som i mange vestlige land faktisk er straffbart, inkludert Norge!), så må vi leve med dette og akseptere deres måte å uttrykke seg på. Vi trenger ikke å like det, være enige, men vi kan på en måte ikke skape konflikter over alle tenkelige banaliteter, noe jeg anser dette for å være.. i likhet med visse tegninger som skapte masse bråk for en stund siden.

Lenke til kommentar
vil også si at de fleste tyrkere er imot denne sperringen av Youtube.

men stoltheten i tyrkia er stor.

8108727[/snapback]

 

Det er merkelig med det... det generelle opplysningsnivået hos et folk ser ut til å være omvendt proporsjonalt med både mengden "stolthet" de innehar og mengden "respekt" de krever :roll:

Lenke til kommentar
vil også si at de fleste tyrkere er imot denne sperringen av Youtube.

men stoltheten i tyrkia er stor.

8108727[/snapback]

 

Det er merkelig med det... det generelle opplysningsnivået hos et folk ser ut til å være omvendt proporsjonalt med både mengden "stolthet" de innehar og mengden "respekt" de krever :roll:

8114119[/snapback]

 

En meget god og presis observasjon du har gjort der!

Lenke til kommentar
Latterlig land... la dem løpe rundt i gatene med hendene over hodet i 500 års tid, så kan man ta opp diskusjonen om EU-medlemskap på nytt, med forutsetning at det ikke støter katta til naboen.

8113940[/snapback]

Ingen grunn til å harselere.

 

Du har kanskje ikke fått med deg at også Norge truet YouTube til å fjerne en video som "såret den norske nasjonalfølelsen"

Lenke til kommentar
Latterlig land... la dem løpe rundt i gatene med hendene over hodet i 500 års tid, så kan man ta opp diskusjonen om EU-medlemskap på nytt, med forutsetning at det ikke støter katta til naboen.

8113940[/snapback]

Ingen grunn til å harselere.

 

Du har kanskje ikke fått med deg at også Norge truet YouTube til å fjerne en video som "såret den norske nasjonalfølelsen"

8121797[/snapback]

 

og hvilken video var det?

Lenke til kommentar

Ja for med din forståelse av Verden setter du virkelig oss nordmenn i godt lys. Men skal hjelpe deg litt. tenk deg at noen lagde en film om din far. som bare stiller han i dårlig lys. helt uten grunn. Det blir ikke det samme?

 

jo akkurat det blir det. ataturk er nemlig alle tyrkeres far. prøv å forstå istedet for å være så naiv.

 

kan også nevne at tyrkia nå har åpnet Youtube igjen. vet ikke om videoen er slettet.

men grunnen til sperra var en slags protest til youtube at de ikke fjernet filmen etter annmodning

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...