Gå til innhold

Gi meg én grunn til å tro på Gud!


Anbefalte innlegg

De aliertes seier over nazistene var adskillig bedre gjennomført en guds bibelske utrydding - mener en almektig gud som forventer respekt burde greie å gjennomføre tingene bedre enn menneskene under andre verdenskrig.

 

Forøvrig var det vel i hovedsak snakk om "bibelsk synd" som foregikk i sodoma, dvs prostitusjon, homoseksualitet og dyrking av andre guder - det kan på ingen måte sammenlignes med nazistenes systematiske utrydding av jødene.

8275087[/snapback]

 

 

Jeg vil ikke si det. Bombingen av Dresden var helt unødvendig. Byen hadde minimalt av militære installasjoner. Stort sett sivile. I ettertid kan det se ut som om de allierte testet ut nye metoder for bombetokt. I Berlin var det nesten ikke et helt hus å finne. Var dette nødvendig? Ja eller nei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke nok om bombingen av Dresden til at jeg kan uttale meg om det, men argumentet står fremdeles. Fra en almektig gud bør man kunne forvente mer pressisjon enn fra bombeflyene i 1945.... om du ikke ser det må man vel bare konstatere at du er ett sykt og sadistisk menneske :(

Lenke til kommentar
Vel, som du sier, de hadde tiltro til sine egne guder. Kjempetabbe.

8276858[/snapback]

Hvorfor skal de tro på den Guden fordi en profet kom å sa til dem at det er kun en gud? Forestill deg om din Gud ikke eksisterer, så kommer det en annen "profet" og sier at det er en annen gud du må tro på, som her er sant. Ville du da ha gått over til religionen?

 

Gud ga oss muligheten til å tvile, mao. er han selv ansvarlig for at vi tilber andre guder.

Lenke til kommentar
Kan ikke nok om bombingen av Dresden til at jeg kan uttale meg om det, men argumentet står fremdeles. Fra en almektig gud bør man kunne forvente mer pressisjon enn fra bombeflyene i 1945.... om du ikke ser det må man vel bare konstatere at du er ett sykt og sadistisk menneske :(

8276976[/snapback]

 

For det første kan du med letthet finne ut mer om Dresden, og når det gjelder presisjon så tror jeg de allierte visste at Hitler ikke var i Dresden. Nå var det uansett ikke presisjon det gjaldt, men måten et regime eller en ideologi ble fjernet. Det tyske folk fikk aldri noe valg. Det gjorde de hedenske folkeslag på Bibelsk tid.

 

At du velger å kalle meg syk og sadistisk får så være. De tingene jeg kunne tenke meg å kalle deg skal heller få bli hos meg.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke at en blunder far andre verdenskrig er noe godt argument for guds altutslettende kriger.

Var sikkert uskyldige i Sodoma og Gomorra som heller ikke hadde en sjanse.

Barn for eksempel.

8277194[/snapback]

 

 

En blunder? Var bombingen av Dresden en blunder? Sjekk litt historie før du uttaler deg. Slike bombetokt var det mange av over hele Tyskland.

Lenke til kommentar

Først mener du det er bombet med vilje så nekter du for at det var en blunder/feil.

Bli enig med deg selv før du klager på andre.

Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner.

Nei jeg kjenner ikke historien men dersom de bombet sivile med vilje kan man unektelig kalle det en feil i ettertid.

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket var ikke de allierte under 2VK allmektige og allvitende. Så Gud er uperfekt og har dårlig moral altså? Siden du sammenligner hans handlinger fra GT med terrorbombingen av Dresden og dette tydeligvis skal rettferdiggjøre Guds handlinger. :hmm:

Lenke til kommentar
Først mener du det er bombet med vilje så nekter du for at det var en blunder/feil.

Bli enig med deg selv før du klager på andre.

Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner.

Nei jeg kjenner ikke historien men dersom de bombet sivile med vilje kan man unektelig kalle det en feil i ettertid.

8277350[/snapback]

 

 

Jeg har ikke ett eneste sted sagt at Dresden var en blunder.

Lenke til kommentar
Sist jeg sjekket var ikke de allierte under 2VK allmektige og allvitende. Så Gud er uperfekt og har dårlig moral altså? Siden du sammenligner hans handlinger fra GT med terrorbombingen av Dresden og dette tydeligvis skal rettferdiggjøre Guds handlinger.  :hmm:

8277482[/snapback]

 

Det er snakk om å få et valg. Det er snakk om å ta en advarsel alvorlig. Det er snakk om metode. Hedningene på bibelsk tid fikk et valg. De fikk en advarsel. De fleste adlød ikke, og ble drept. Tyske sivile fikk ikke noe valg.

Lenke til kommentar
Det er snakk om å få et valg. Det er snakk om å ta en advarsel alvorlig. Det er snakk om metode. Hedningene på bibelsk tid fikk et valg. De fikk en advarsel. De fleste adlød ikke, og ble drept. Tyske sivile fikk ikke noe valg.

8277578[/snapback]

Det er snakk om Gud. Hvorfor klarer han ikke å overbevise hedninger uten å bruke terror? Jeg trodde han var allmektig jeg.

Lenke til kommentar
Jeg forestiller meg at et sted i Norge arrangeres det årlig kristen-NM i kverulering...

8277633[/snapback]

 

Dette er en debattside, er det ikke? Eller er det kun for ateister? "White only" Hvem av oss kverulerer angående Bibelen? Jeg som har lest mye i den, eller du som bare gjetter?

Lenke til kommentar
p_edit.gif er en fin bil.

8277591[/snapback]

 

Jo, det er mulig det. Og du er nok ikke alene om å mene det skal du se. Flere andre sitter nok inne med den samme omfattende erfaring som deg. God bedring

8277611[/snapback]

Hva faen?

8277650[/snapback]

 

Ikke hva faen. Jeg svarte på <<rediger er en fin bil>>.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...